Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door rayfin
#335406
Ik heb een sheltie van 11 maanden oud die ik met vakantie wil meenemen. Twee weken geleden heb ik hem dus moeten laten inenten tegen rabiës, want dat is voor Polen verplicht. Een week later ontdekte ik dat hij een soort ontstoken neusje kreeg en een paar kleine witte vlekjes op de rug van zijn neus.
Naar de dierenarts gegaan die ( niet geheel overtuigd nog) constateerde dat het DLE was. Een minder ernstige variant van SLE-Lupus of i.d.
Een week heb ik moeten smeren met een zalf waarin peniciline en pretnison verwerkt was. Dit gaf maar weinig verbetering. Daar ik al over 14 dagen met vakantie ga, werd dinsdag j.l. besloten het hondje op pretnison te zetten. ! maal daags een tablet van 5 mg.
Door publicaties, doorgestuurd door mijn zusje, kwam ik er achter dat het mogelijk veroorzaakt kan zijn door de inenting die ik hem hab laten geven.
Om de schade van pretnison wat te verminderen geef ik hem s'morgens vers vlees met een schepje yoghurt waar ik een theelepel probiotica en een capsule van 500 mg vit. C van het merk Solgar in verwerk. De pretnison tablet krijgt hij een uur voor het avondeten verstopt in een stukje vis.
Ik hoop dat dit alles resultaten zal opleveren zodat hij mee kan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#335726
rayfin schreef: Ik heb een sheltie van 11 maanden oud die ik met vakantie wil meenemen. Twee weken geleden heb ik hem dus moeten laten inenten tegen rabiës, want dat is voor Polen verplicht. Een week later ontdekte ik dat hij een soort ontstoken neusje kreeg en een paar kleine witte vlekjes op de rug van zijn neus.
Naar de dierenarts gegaan die ( niet geheel overtuigd nog) constateerde dat het DLE was. Een minder ernstige variant van SLE-Lupus of i.d.
Een week heb ik moeten smeren met een zalf waarin peniciline en pretnison verwerkt was. Dit gaf maar weinig verbetering. Daar ik al over 14 dagen met vakantie ga, werd dinsdag j.l. besloten het hondje op pretnison te zetten. ! maal daags een tablet van 5 mg.
Door publicaties, doorgestuurd door mijn zusje, kwam ik er achter dat het mogelijk veroorzaakt kan zijn door de inenting die ik hem hab laten geven.
Om de schade van pretnison wat te verminderen geef ik hem s'morgens vers vlees met een schepje yoghurt waar ik een theelepel probiotica en een capsule van 500 mg vit. C van het merk Solgar in verwerk. De pretnison tablet krijgt hij een uur voor het avondeten verstopt in een stukje vis.
Ik hoop dat dit alles resultaten zal opleveren zodat hij mee kan.
Veel sterkte ermee.
En omdat het middel verre van prettig is schrijven we prednison met een D. :D

Maar waarom zou die niet mee op vakantie kunnen met deze kwaal?

Barfplaats wordt gesponsord door