Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#335072
Is er altijd wat aan de hand als een hond geen trek in zn eten heeft?!

Joey loopt de hele avond al zn carnibest voorbij, snuffelt er voorzichtig aan en loopt ongeinteresseert verder. Vanmorgen heeft hij al wel een rijstewafel en een rodi-burger lamshart gehad. Hij valt eigenlijks altijd direct aan op zn carnibest als ik het neerzet ??? Heb nog een extra wandeling gemaakt om eetlust op te wekken, tevergeefs. Hij maakt geen lusteloze indruk, hij heeft de wandeling in draf afgelegd(met een klein hondje is dat heus te doen!). Laat wel wat stinkwindjes dus is mss. toch niet zo fris vanbinnen. Ik heb wel okugest in huis, ik las dat jullie dat ook aan de honden geven, maar ja, er staat geen dosering voor honden op hè?!
Of moet ik nog gewoon even niets doen en zonder eten de nacht in gaan?!
Door Truus
#335075
Gewoon even niks geven. Een nachtje zonder eten gaan ze echt niet dood van hoor.
Hier is er ook eetje die de bak soms niet aan kijkt, ik zet de bak weg en dan maar een keertje vasten, de volgende dag staat ze er wel ;)
Door Lizzy
#335078
Je kunt gerust wat Okugest geven. Dat kan geen kwaad. Je kunt 3 keer per dag 1 pil geven (aangezien er niet echt iets dramatisch aan de hand lijkt te zijn). Heb je yoghurt in huis? Of probiotica? Dat zou je ook nog kunnen geven. Persoonlijk: als mijn honden niet willen eten, dan haal ik direct het eten weg en bied ik ze het niet nogmaals aan. Want als ze niet helemaal lekker zijn, dan weigeren ze gewoon te eten en zie ik dat als een natuurlijke reactie. Vaak doe je meer kwaad als goed door eten op te dringen. Ik haalde het eten dus nu weg en ik zou niet eerder als morgen weer wat aanbieden.
Door Jojo
#335103
bedankt voor de snelle antwoorden! Ik heb hem net 1 pilletje okugest gegeven en dan gaan we zo het mandje in!
Is het trouwens niet gek dat hij zo ineens geen trek heeft?! Gisteravond heeft hij voor het eerst een kluifbot gehad (schenkel) na zn maaltijd (hij heeft er geen bot van opgegeten hoor!, alleen wat aan gekluift) zou het merg hem te vet zijn geweest ofzo?!
Haha, mss wil hij sinds dat bot geen kant en klare meuk meer maar wil ie nu over op het 'echte' werk, BARF! ;)
Door Lizzy
#335109
Jojo schreef: bedankt voor de snelle antwoorden! Ik heb hem net 1 pilletje okugest gegeven en dan gaan we zo het mandje in!
Is het trouwens niet gek dat hij zo ineens geen trek heeft?! Gisteravond heeft hij voor het eerst een kluifbot gehad (schenkel) na zn maaltijd (hij heeft er geen bot van opgegeten hoor!, alleen wat aan gekluift) zou het merg hem te vet zijn geweest ofzo?!
Haha, mss wil hij sinds dat bot geen kant en klare meuk meer maar wil ie nu over op het 'echte' werk, BARF! ;)
Het kan zijn dat hij vol zit. Nog van gisteren. Weet je zeker dat hij niks van de schenkel af heeft weten te kluiven? Het is erg hard bot namelijk... En het merg is zeker heel vet en kan best slecht vallen. Dus ja, het kan eventueel van de schenkel zijn. Is hij geen botten gewend?
Door Jojo
#335312
Lizzy schreef: Het kan zijn dat hij vol zit. Nog van gisteren. Weet je zeker dat hij niks van de schenkel af heeft weten te kluiven? Het is erg hard bot namelijk... En het merg is zeker heel vet en kan best slecht vallen. Dus ja, het kan eventueel van de schenkel zijn. Is hij geen botten gewend?
Hij heeft idd. nog nooit eerder een echt bot gehad, krijgt altijd carnibest. Hij wil nu nogsteeds geen snackje oid. alleen maar gras. Hij zit wel ongelovelijke stinkwinden te laten nu en het is een geborrel van jewelste in zn buik.
Oh ja, ik weet echt 100% zeker dat hij geen stukjes bot op heeft gegeten, ik heb er de hele tijd met mn neus bovenop gezeten :-\

Tja, wat de warmte betreft, dat zou evt. ook nog een oorzaak kunnen zijn, het is tenslotte een franse bull, en die kunnen erg slecht tegen de warmte maar daar krijgt hij dacht ik toch geen geborrel van in zn buik.

Verder mankeert hem nogsteeds niets hoor, hij is nog zo gek als een deur wil spelen, rennen en stoeien als altijd 8)
Door Lizzy
#335316
Heeft hij niks anders geks gegeten? (van straat bijv). Misschien is het een virusje, dat hij heeft opgelopen... Dat kan ook hoor. Probiotica en Okugest zijn twee goede middelen voor deze situatie.

Ik zou overigens geen mergpijpjes meer geven. Die krengen zijn veel te hard joh. Daar breekt de gemiddelde hond z'n gebit op (of beschadigd z'n gebit).
Door Laura2004
#335317
Kai die heeft ook al twee dagen niet gegeten en dat terwijl hij juist heel goed at de laatste tijd. Hij is weer lekker mager. Ik denk dat er veel loopse teefjes zijn, want hij zit weer alleen maar te snuffelen. Misschien dat dat het ook is bij jouw hond.
Door Jojo
#335332
Laura2004 schreef: Kai die heeft ook al twee dagen niet gegeten en dat terwijl hij juist heel goed at de laatste tijd. Hij is weer lekker mager. Ik denk dat er veel loopse teefjes zijn, want hij zit weer alleen maar te snuffelen. Misschien dat dat het ook is bij jouw hond.
Ja, dat is ook zo, die loopse teven. Als die ergens geplast hebben dan gooit joey de rem erop en is zo 5 minuten stoicijns aan het snuffelen, hij likt de grassprietjes het liefst nog af! :P
Dan heeft hij idd. even geen trek maar nu borrelt alles ook zo vanbinnen waardoor ik denk dat er toch iets niet fris is vanbinnen ???

Lizzy, over wat voor probiotica heb je het, in welke vorm?! Is die kruidenmix van cb ook probiotica?
Door Nelly
#335349
Het zou me niks verbazen als het van dat beenmerg komt. Ik zie daar hier ook weleens reacties op die varieren van diarree tot heftig winden laten en boeren. Eten doen ze hier altijd, de wolven ;D
Door Jojo
#335358
Nelly schreef: Het zou me niks verbazen als het van dat beenmerg komt. Ik zie daar hier ook weleens reacties op die varieren van diarree tot heftig winden laten en boeren. Eten doen ze hier altijd, de wolven ;D
Ja, ik heb toch ook wel sterk het vermoeden dat het van het merg komt.
Op Joey´s lijstje wat kan ik wel/ niet eten komt dus voorlopig een steep door de schenkel. Sorry Joey :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door