Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3352804
Ik moet er heen! National History Museum in Tring (UK)! Ik ga sparen, dit lijkt me echt te leuk om te zien. Ik moet hem nu een keer in het "echt" zien, de opgezette Dalmatische Hond "Snow Leopard". Volgens mij hebben al onze Dalmaten deze Snow Leopard in hun stamboom. Hij is onze belangrijkste founder. En hij staat dus opgezet in dit museum in Tring. Samen met nog heel veel andere rashonden uit rond 1900.
SnoW Leopard in Natural History Museum at Tring.jpg
SnoW Leopard in Natural History Museum at Tring.jpg (63.47 KiB) 2668 keer bekeken
SnoW Leopard in Natural History Museum at Tring1.jpg
SnoW Leopard in Natural History Museum at Tring1.jpg (56.06 KiB) 2668 keer bekeken
SnoW Leopard in Natural History Museum at Tring2.jpg
SnoW Leopard in Natural History Museum at Tring2.jpg (201.31 KiB) 2668 keer bekeken
Dit is de beste foto van Snow Leopard:
Snow Leopard.jpg
Snow Leopard.jpg (22.04 KiB) 2668 keer bekeken
En het doet me toch eigenlijk wel deugd om te zien dat deze jongen (1927-1936) zo'n schitterend exemplaar is van ons ras. Ten opzichte van deze hond valt er serieus niks te verbeteren (we zouden blij moeten zijn zagen ze er vandaag de dag allemaal zo uit).

Hier trouwens een link met alle foto's die deze persoon gemaakt heeft in het museum:

https://nicolakeens1120168.wordpress.co ... ry-museum/

Je kunt in dit museum 88 rashonden vinden, allemaal van rond 1900.

Gaaf of niet?
Door Lizzy
#3352810
MarijeEnBoomer schreef:Cool!!
Ik zie wel een foto van de tekst over de Engelse setter maar geen foto van ze. Of kijk ik scheel?
Is dit niet een Engelse Setter van rond 1900?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3352868
Idd gaaf ja. De dieren zien er ook goed uit. Heb slechtere opzetsels gezien zeg maar. Wel apart dat er zo,n foundationsog op deze manier bewaard is gebleven.
Door Lizzy
#3352895
Angelique schreef:Idd gaaf ja. De dieren zien er ook goed uit. Heb slechtere opzetsels gezien zeg maar. Wel apart dat er zo,n foundationsog op deze manier bewaard is gebleven.
Ja, bizar toch? Misschien omdat hij toentertijd al de titel champion droeg?
Door Tanna
#3353035
Volgens mij heb ik Boudewijn Büch ooit met een programma over dit museum gezien, dat was heel interessant. Als je nagaat hoelang geleden die dalmaat is opgezet ziet hij er nog schitterend uit.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3353350
Wat leuk om te zien. Eerlijk gezegd vind ik de meeste rassen van rond die tijd veel mooier dan die uitwassen die nu op shows rondlopen. Zo triest om te zien dat veel rassen om de willekeur van het oog zo kapot gefokt zijn en men blijft maar doorgaan. Geweldig om te zien dat de Dalmatier ook redelijk origneel is gebleven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door