Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door trusty
#335254
We zijn nu ruim 2 maanden aan het barfen.Alles ging voortreffelijk. Gisteravond was Trusty Lab van 9 jaar steeds aan het likken en vreemd met zijn mond aan het doen.Dacht er zit iets tussen zijn kiezen. Bij inspectie bleek dat er een stuk van zijn hoektand is afgebroken. Vandaag nog even goed bekeken het is iets minder dan de helft. Zal naar de DA moeten maar wil even weten of iemand van jullie dit ook heeft gehad.
Zou er een mogelijkheid zijn de tand gedeeltelijk te sparen? En hoeveel last zal hij hebben bij het eten van botten? Vandaag maar een CB dag ingelast. Lijkt er verder geen pijn aan te hebben. Er zal wel iets aan de scherpe rand gedaan moeten worden. Wat een pech nu hij zo genoot van het barfen.
Laatst gewijzigd door trusty op vr 17 jun 2005, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#335258
Als hij er geen last van heeft en de zenuw gewoon nog bedekt is (dus dat je niet de tand in kan kijken ) hoef je niet naar de DA, dat scherpe randje slijt vanzelf na een paar botjes is er niets meer van te zien.
Als de zenuw blootligt hoef je er ook niet mee naar je eigen DA maar moet je naar een dierentandarts, die vult dan de tand.
Door trusty
#335261
Fijn,dank voor je snelle reactie Sylvia had ik echt even ndig.Zal kijken of ik er in kan kijken,maar denk dat hij er dan meer last van zou hebben want hij doet er alles mee.Ook in het bos met de bal of graven als de zenuw bloot lag zou hij weel voorzichtiger zijn denk ik.
Door trusty
#335278
Heb geen idee hoe hij zijn tand heeft gebroken. Kan ook in het bos zijn want hij graaft vaak hele boomstrnken uit en sjouwt daar dan mee rond. Kwam er achter omdat hij wat aan het likken en rommelen met zijn mond was. Maar toen lag hij rustig bij me en was niet aan het eten. Als je denkt dat het beter in een andere rubriek kan staan,graag.
Door Laura2004
#335321
trusty schreef: En hoeveel last zal hij hebben bij het eten van botten?
De hond van mijn moeder mist twee belangrijke kiezen en ze barft gewoon mee en ze eet haar botten net zo snel op als de rest, dus ik denk dat hij er weinig last van zal hebben ;)
Door trusty
#335469
Heb hem vanmiddag een klein stukje bot gegeven,geen probleem.Als ik naar de tand kijk ziet het er heel dicht uit.Jullie hebben me gerust gesteld.Hartelijk dank!
Door Femke
#335595
Sunday zijn hele hoektand is weggeslagen door een steen die een man in het water gooide terwijl hij aan het zwemmen is.
Zijn bovenkaak is - hoewel de missende tand in de onderkaak zat - wel enigszins vergroeid, en daardoor stinkt hij wel eens uit zijn bek (gaat vlees tussen zitten).
Verder kan hij overal prima mee overweg

Zal eens kijken of ik een foto heb
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door