Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3352515
Onze buren hebben een paar dagen geleden een van hun honden moeten laten inslapen. Of nou ja, inslapen… Ze hadden een bevriende jager gevraagd te komen, die de hond meenam naar een stukje bos bij hun huis. Daar mocht de hond zich tegoed doen aan een partij rauw vlees. Terwijl hij at, haalde de jager de trekker over. (Buum is zelf ook jager, maar zijn eigen hond afschieten ging hem toch te ver.)


De hond had ademhalingsproblemen en nog wat andere gezondheidsdingetjes, vandaar dat ze hem uit zijn lijden wilden verlossen. En ergens denk ik: wel mooi gedaan zo, de hond is lekker thuis, krijgt lekkere hapjes, en dan ineens is het voorbij. Waarschijnlijk zou een ritje naar de da voor een spuit veel meer stress geven voor het dier. Maar jeetje, ik weet niet of ik het zou kunnen, hoor. Erbij zijn, je hond in de armen hebben terwijl de da de spuit zet lijkt me ook vreselijk, maar dit...

Zouden jullie het zo kunnen, je hond op deze manier laten gaan?
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3352517
Absoluut niet, nooit zal ik mijn jongens laten afschieten. Het zal wel alleen in mijn hoofd zitten en misschien egoïstisch zijn, maar ze gaan dood in mijn armen met mijn mond tegen hun oortje en mond terwijl ik zeg dat t de meeste brave jongen vd wereld is en ik voor altijd van hem hou, telkens weer totdat hij er niet meer is.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3352521
Ik snap het ook wel en voor de hond maakt het niets uit. Of voor deze hond is het misschien beter dan inderdaad de stressvolle rit naar de dierenarts.

Maar het is voor mij te ver van mijn bed. Ik ben geen jager, ik ken geen jager en het idee om iemand te vragen om mijn hond af te schieten voelt bizar. Al besef ik me dat het gevoel is, het enige wat voor de hond zelf telt is zo stressvrij en snel mogelijk aan je einde komen. Moeilijk.
Door Siberienne
#3352523
Ik zou het ook niet willen.

Weet wel dat het bij kennissen ooit is gebeurd bij een heel zieke hond met veel pijn, ergens waar de dichtstbijzijnde da >2 uur rijden was...

Dus nee, liever niet, maar ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waar het voor de hond de beste oplossing is,
Gebruikersavatar
Door Ina
#3352526
Och arme.... nee zeg, ik krijg al nachtmerries als ik er aan denk om zoiets te moeten doen bij mijn meiden :(

Maar aan de andere kant, als ik jou verhalen zo af en toe lees over hoe de DA's daar zijn met 'huisdieren' kan ik me ook indenken dat een spuit geven ook nou niet met al te veel compassie gebeurt

En dan is deze oplossing ten opzichte van die hond misschien wel veel vriendelijker.

Er is daar waarschijnlijk ook niet veel te kiezen qua DA, je zult het te doen hebben met de dichtstbijzijnde.... dus ik kan me de gedachtegang van je buren heel goed voorstellen
De hond zal er niks van hebben gemerkt en lekker hebben staan eten toen het licht letterlijk uit ging.... maar voor ons mensen is het denk ik emotioneel gezien een stap te ver als je ook anders kan kiezen
Gebruikersavatar
Door koekje
#3352533
Nee.
Als Ot en Sien de 25 gepasseerd zijn, gaan ze gewoon 's avonds eens op hun kussentje slapen, om de volgende ochtend niet meer wakker te worden.
Door Lizzy
#3352535
Oh nee. No way. Ik wil sowieso zelf bij mijn hond zijn als zij haar laatste adem uit blaast. Nou, afgeknald worden, nee daar wil ik geen getuigen van zijn :-X
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3352540
Kaela schreef:Ik snap het ook wel en voor de hond maakt het niets uit. Of voor deze hond is het misschien beter dan inderdaad de stressvolle rit naar de dierenarts.

Maar het is voor mij te ver van mijn bed. Ik ben geen jager, ik ken geen jager en het idee om iemand te vragen om mijn hond af te schieten voelt bizar. Al besef ik me dat het gevoel is, het enige wat voor de hond zelf telt is zo stressvrij en snel mogelijk aan je einde komen. Moeilijk.
Dit inderdaad. Voor de hond zelf is het waarschijnlijk zelfs minder stress dan een rit naar de DA.
Emotioneel zou ik het niet kunnen om mijn huisdier op deze wijze te laten gaan.
Door - pien -
#3352560
Siberienne schreef:Ik zou het ook niet willen.

Weet wel dat het bij kennissen ooit is gebeurd bij een heel zieke hond met veel pijn, ergens waar de dichtstbijzijnde da >2 uur rijden was...

Dus nee, liever niet, maar ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waar het voor de hond de beste oplossing is,
+1
Gebruikersavatar
Door sam28
#3352567
Ik word al misselijk van dit lezen. Nee dus.
Maar goed, ik kan ook in paniek raken alleen al van de gedachte dat de tijd ooit komt dat mijn diertjes er niet meer zullen zijn. :-X
Door Anne in Zweden
#3352572
dinky89 schreef:Dit inderdaad. Voor de hond zelf is het waarschijnlijk zelfs minder stress dan een rit naar de DA.
Emotioneel zou ik het niet kunnen om mijn huisdier op deze wijze te laten gaan.
Dit somt mijn gevoelens ook wel een beetje op. Ik denk dat het voor de hond de beste manier was om te gaan, die is gewoon met ome Hans een wandelingetje in het bos gaan maken en kreeg nog ontzettend lekkere hapjes van 'm ook. Hij kende de jager die hem meenam goed, daar zal hij geen stress over hebben gevoeld.

Maar emotioneel zou dit ook voor mij ondoenbaar zijn. Wat niet wil zeggen dat mijn buren kille monsters zijn, integendeel. Ik denk wel dat ze als plattelands-Zweden een andere band met de natuur hebben dan wij; zo kopen ze bijv. absoluut geen kip uit de supermarkt, omdat productiekippen een vreselijk leven hebben. Ze eten alleen het elandenvlees dat buum ieder jaar schiet, plus vis die ze zelf vangen of van bevriende vissers kopen, of hun eigen kippen die ze zelf slachten. Daar past dit hond-mee-het-bos-in manier om in te slapen wel weer bij.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3352576
Ik vind dat er juist heel veel liefde spreekt uit deze manier van handelen. Want er wordt in functie van de hond gedacht.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze dit zelf het fijnst vinden, maar het is gewoon het fijnst voor de hond. En ik vind het heel knap als je jezelf daar dan over kan zetten en dat doen.
Het zou ook niets voor mij zijn. Ik denk niet dat ik zo moedig zou kunnen zijn.
Maar ik vind het zeker niet kil en bruut. Al voelt neerschieten wel erg geweldadig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door