Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3349298
Ik zou schrik hebben dat hij niet krachtig genoeg is voor bot te malen. En je moet zowiezo een schijf met grotere gaten bij dan, anders gaat hij zeker vastlopen.
Zacht bot als kip en kwartel zal zowiezo wel gaan, maar ja, dat kunnen ze prima zelf kauwen.

Waar wil je eigenlijk een vleesmolen voor? Voor deze eerste weken te overbruggen? Want daarna kunnen ze zelf kauwen he, en zelfs nu kan kwartel en gemept kip vast al. En katten die het van jongsaf leren, worden hele goede kauwers. Die krijgen soms zelfs jonge lamribben weg.
#3349319
Awel ja. Om zelf te malen. Het is gewoon zo omslachtig om hier kvv te vinden. Of ik moet bijna 1u rijden. En ik weet niet in hoeverre mate Louis echt zal kunnen barfen. Ik heb een filmpje gemaakt van een stukje droogvoer die vastzat in de kiezen. Deze week had hij hetzelfde voor met een stukje bot... dus ik twijfel een beetje... :-\

#3349320
Hier gebeurde het ook wel eens dat er een stukje vast komt te zitten. Tis nu al een hele poos geleden.
Dat is toch geen reden om niet te gaan barfen? Hij moet nog wisselen, hij moet nog leren kauwen en hij heeft, voor zover ik van jou begrepen heb, nog geen echt vleesbotje gekregen?
Tis echt weinig waarschijnlijk dat hij hier steeds last van zal hebben hoor. En ook geen reden om te gaan malen want dat komt bij gemalen voer juist veel vaker voor dan bij barfers.
Ik heb het ook nog enkel gehad bij gemalen vleesbot en ik denk zelfs dat ik nog nooit bij zelf kauwen ervan gehoord heb.

Nu, begrijp me niet verkeerd, van mij mag je je barf gaan malen, als je dat liever doet. Dat kies je uiteraard zelf. ;) Maar weet dat dat dus extra werk is en voor je katten zeker niet beter. Ze zijn nog zo jong, kunnen net alles meteen goed leren.
En als je dat wil gaan doen, zou ik toch echt iets stevigers kopen om te malen.

Waar woon je trouwens precies? Want zowel barf als kvv is idd in België lastiger te krijgen, maar onmogelijk is het ook niet.
#3349323
Dogamientje kon tammenga bestellen, maar dat zag mij er op foto zo grof uit. De watertoren nog niet want is ook bijna 45min rijden. Misschien dat ik naar fresh4pets kan gaan begin augustus en op de terugweg stoppen bij een vriendin halverwege... de trip aan het aangename koppelen.
Door Too
#3349380
koekje schreef:Maar wat heeft je man ermee te maken? Die hoeft het toch niet op te eten.
;D

Heb je een beetje ruimte in je vriezer... dan zou je het ook kunnen laten versturen. Wellicht wat kostbaarder maar je hoeft er niet voor te rijden
Van Belgische webshops weet ik niet zoveel maar bv Oervoer verzendt ook naar België , zij zeggen dat dat prima gaat mbv droogijs. En er zijn er vast wel meer te vinden, misschien een manier om alvast te starten met vers.
#3349399
Tammenga is volgens mij inderdaad wat grover. Maar volgens mij altijd nog fijner dan de duck die je nu had. Volgens mij is die duck ook alleen voor honden. Overigens kun je van Tammenga de "kattenmix compleet" proberen. Die zou wat fijner gemalen moeten zijn. Als ze daar bij dogamientje een diepvriesje hebben, en het zit in de buurt, zou ik gewoon wat worsten mee laten komen. Kun je het gewoon proberen.
Een heerlijke vleesmix voor katten. Gemaakt van rund, lam, paard, geit en kip. Bevat extra hart en géén pens. Deze mix is fijn gemalen.
http://tammengadiervoeders.nl/kvv-vleesmixen

Zeker als je daar dan af en toe een paar worsten kunt halen per keer, lijkt me dat ideaal. Zeker als je een kleine diepvries hebt. Want met een kleine diepvries gaat het barfen en/of zelf KVV malen, toch ook een probleem worden.

Je zou als alternatief ernaast/erbij ook nog een goede kwaliteit natvoer ernaast kunnen geven. (b.v. CLG o.i.d.)
#3349424
Awel weet je wat? Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en besloten naar fresh4pets te rijden. Op de terugweg gestopt bij een vriendin die halverwege woont. Al dat gegoogle, ik was het zat!

Ik ben naar huis gekomen met 1kg kuikens, tammenga kippenmix, tammenga vleesmix en een rol huntershome ofzoiets. Blijkt dan nog dat ik de eigenaar van de zaak ken. ;D

Nu nog even in hun webshop bekijken of die mixen redelijk compleet zijn of als ik nog wat moet bijhalen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door