Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door EstherVanPuck
#334827
Vanochtend was Puck wat pieperig en is Martijn snel met haar naar buiten gegaan. We dachten dat ze moest poepen. Nope, alleen een acute aanval van graseten!!!!! Alsof haar leven er vanaf hing. Dat was eergisteren ook al.... ze heeft niet gebraakt.

Nu kom ik net tussen de middag thuis. Zit ze stil in haar mand met 1 dik ooglid!!! Ze is duidelijk uit haar hum. Noem me een pietlut, maar over een uurtje toch een afspraak bij de DA gemaakt. Ik hou niet van aandoeningen aan de ogen. Zeker niet als het in een ochtend al zo kan zwellen.

Heb haar (stiekum) mee naar kantoor genomen en ga dus zo hiervandaan naar de DA. Ben benieuwd wat het is. Haar ogen zijn niet extreem rood ofzo, haar ooglid wel dik en ze voelt warmer aan. Geen idee wat het is....

Ze ligt hier nu lief naast me op de grond......
Door EstherVanPuck
#334856
Grrrrr..... ben alweer terug! Terwijl ze hier zat te wachten op haar consult, ging d'r oog alweer dunner worden. Dus bij de DA aangekomen was het nog maar een klein beetje te zien. Toch even checken en temperaturen, omdat ze warm voelde. Niets aan het handje. De DA denkt een reactie op een insectenbeet of iets wat op het gras zat wat ze de laatste dagen VREET.

Gerustgesteld, maar voel me ook genaaid door die troela. Wilde echt niet meer voor ieder wissewasje naar de DA. Dit vond ik toch wel heeeeeel ernstig omdat het ongelogen megadik was.

Meestal moet je bij deze DA voor ieder consult betalen, groot of klein. Dit viel onder 'service van de zaak'. Mocht dus gewoon weer naar huis. Dat scheelt dan weer......
Door Leo
#334865
EstherVanPuck schreef: Grrrrr..... ben alweer terug! Terwijl ze hier zat te wachten op haar consult, ging d'r oog alweer dunner worden. Dus bij de DA aangekomen was het nog maar een klein beetje te zien. Toch even checken en temperaturen, omdat ze warm voelde. Niets aan het handje. De DA denkt een reactie op een insectenbeet of iets wat op het gras zat wat ze de laatste dagen VREET.

Gerustgesteld, maar voel me ook genaaid door die troela. Wilde echt niet meer voor ieder wissewasje naar de DA. Dit vond ik toch wel heeeeeel ernstig omdat het ongelogen megadik was.

Meestal moet je bij deze DA voor ieder consult betalen, groot of klein. Dit viel onder 'service van de zaak'. Mocht dus gewoon weer naar huis. Dat scheelt dan weer......
Het valt me op dat veel Dalmaten van die grasvreters zijn! typisch he? wel tof dat het goed gaat weer met haar oog, moet je toch voorzichtig mee zijn, Pinkel heeft ook twee weken rondgelopen met ontstoken ogen, is niet fijn voor ze!
Door EstherVanPuck
#334868
Leo schreef: Het valt me op dat veel Dalmaten van die grasvreters zijn! typisch he? wel tof dat het goed gaat weer met haar oog, moet je toch voorzichtig mee zijn, Pinkel heeft ook twee weken rondgelopen met ontstoken ogen, is niet fijn voor ze!
Als er iets met het oog is ben ik wel alert. Straks beschadigd er iets. Maar dit leek dus weer veel erger dan het was. En Puck is een heel gevoelig hondje qua karakter, ze ging dus ook heel zielig doen. Was echt uit haar hum.. Dus dacht ik dat het ook serieus was.

Dat graseten. Dat is vooral seizoensgebonden hier. In de zomertijd krijg je het nieuwe gras en dat is enorm lekker. Haar maag rommelde de laatste dagen wel in de ochtend, dus misschien toch iets van buikpijn. Maar er is verder niets te merken.

Blijven eigenaardige beesten die dalmaten!! ;D
Door Truus
#335016
Gelukkig was er niks aan de hand. Beter 1 keer teveel naar de D.A. dan te weinig ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door