Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3348445
Hope schreef:Nou ja mijn theorie is dat hij al heel lang allergisch reageert op iets in zijn menu. Ik ben natuurlijk al vier jaar met hem bezig. Ik wilde hem altijd vrij van medicijnen hebben maar op den duur lukte dat niet meer.
Ik ging toen naar de dermatoloog met de mededeling: wij zijn moegestreden. We gaven hem apoquel.
Dat hielp. Hij werd weer jeukvrij en blij.
Maar wat nu als ik zijn immuunsysteem daarmee een klap heb gegeven keer op keer op keer? Stel dat ik hem een jaar lang iets heb gevoerd waar hij niet tegen kon maar de symptomen onderdrukte met apoquel?

Immuunsysteem op hol, lage weerstand, bacterie er bij. Apoquel dat er om bekend staat infecties heviger te doen verlopen. Dat zal allemaal niet geholpen hebben en dan ook nog iedere dag iets eten waar je lichaam niet tegen kan.

Maar het is maar gewoon mijn theorie. Het is algemeen bekend dat een atopische hond steeds slechter wordt en dus meer jeuk krijgt. Omdat ik zo secuur het eliminatiedieet heb gevolgd heb ik er nooit bij stil gestaan dat hij ook allergisch kon reageren op iets wat eerder goed ging. Ik ging er vanuit, en de artsen met mij, dat hij gewoon steeds heftiger reageerde op de pollen, huisstofmijt en al die andere dingen waar hij niet tegen kan. Maar misschien was het toch wel gewoon de voedselallergie :-\
Ik heb net je topic bijgelezen. Mijn hemel. Wat een vreselijke toestanden en dan ook nog met zo'n jonge hond. Ik hoop voor Nelson en voor jullie allemaal dat je theorie klopt.

Mijn honden doen ook alles voor een brokje, vinden ze net zo lekker als een zelf gedroogd snoepje >:(
Ik heb maar een keer ooit een hond gehad die elke, en dan ook werkelijk elke, brok uitspuugde. De dierenarts: Oh ik heb wel een brokje dat hij lekker vindt... Mijn moeder: probeer maar, dat is lekker. HOnd pakte het aan, om het vervolgens voor de da zijn voeten te spugen ;D ;D Inmiddels ongeveer 50 jaar geleden :-X

Wat water betreft: Een hond heeft tussen de 40-60 ml per kg. lichaamsgewicht per 24 uur nodig. Te veel drinken daarvan is sprake als er per 24 uur meer dan 1 liter per 10 kg lichaamsgewicht wordt gedronken. En het vocht in de voeding speelt natuurlijk een rol maar dat wist je al.

Tegen knoeien met drinken heb ik trouwens deze aangeschaft (alhoewel ik een hekel aan kunststof heb) en het helpt echt. Het geknoei van Duc is met 95% gereduceerd:
https://www.via-natura.nl/VERZORGING-UI ... JS-600-ML/
Hij is er ook in een grotere maat.

Sterkte ermee :-*
Door fransbulletje
#3348473
Als ik de bullen die hoeveelheid water zou geven dan lopen ze te klotsen.
Dat krijgen ze hier per dag lang niet binnen ook niet met de hoeveelheid vocht in het vlees.
Als ze brokken eten dan drinken ze die hoeveelheid wel, kennelijk is de behoefte aan water dan echt veel groter.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348482
Hij dronk vandaag 1,4 liter. Dat was iets meer dan één bak.

Hij is niet misselijk geweest en we zijn weer even naar het bos geweest. Ik moet alleen nog aan de dierenarts vragen of ze zijn oren terug kunnen plaatsen ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3348488
Hope schreef:Hij dronk vandaag 1,4 liter. Dat was iets meer dan één bak.

Hij is niet misselijk geweest en we zijn weer even naar het bos geweest. Ik moet alleen nog aan de dierenarts vragen of ze zijn oren terug kunnen plaatsen ;D
Dat is dan bij brokken niet uitzonderlijk veel.
Even uitgaande dat hij nog 25 kg weegt: 25x de gemiddeld 50 ml is 1,25 liter.

Fijn dat hij niet meer misselijk is :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3348492
Voedsel maakt echt wel veel verschil. Bij konijnen raden ze hetzelfde aan. 50ml per kg lichaamsgewicht. Maar in dit seizoen van overvloed aan gras en moestuin groenten eten die van mij geen hooi maar zelfgegrazen gras en krijgen ze geen korrels. Ze eten dus enkel groenvoer eigenlijk. Als gevolg drinken ze vrijwel niet. Tenzij uitzonderlijk warm natuurlijk, maar dan nog minder dan ik graag zou zien. Maar ja, ze zijn wel gezond en ik kan ze moeilijk dwingen...
Als ze wel hooi en korrels eten, drinken ze wel.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3348522
Hope schreef:Hij dronk vandaag 1,4 liter. Dat was iets meer dan één bak.

Hij is niet misselijk geweest en we zijn weer even naar het bos geweest. Ik moet alleen nog aan de dierenarts vragen of ze zijn oren terug kunnen plaatsen ;D
:circle: Oh, fantastisch!!! Wat ben ik blij voor jullie! :bigarmhug:


Je huidige brokken bevatten granen. Zijn die zo bewerkt dat ze geen allergische reactie veroorzaken?

Ps. Je schreef eerder dat er nog een merk brokken (sorry BP!) is zonder granen en kip. Mag ik weten welke dat is?
Ik wil dat graag achter de hand houden voor als Bandit niet beter wordt. ;)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3348527
Border Bandit schreef:
:circle: Oh, fantastisch!!! Wat ben ik blij voor jullie! :bigarmhug:


Je huidige brokken bevatten granen. Zijn die zo bewerkt dat ze geen allergische reactie veroorzaken?

Ps. Je schreef eerder dat er nog een merk brokken (sorry BP!) is zonder granen en kip. Mag ik weten welke dat is?
Ik wil dat graag achter de hand houden voor als Bandit niet beter wordt. ;)
Brok zonder graan en kip zijn er toch genoeg? Acana en Orijen hebben sowieso diverse opties.
Door Siberienne
#3348532
Border Bandit schreef::circle: Oh, fantastisch!!! Wat ben ik blij voor jullie! :bigarmhug:


Je huidige brokken bevatten granen. Zijn die zo bewerkt dat ze geen allergische reactie veroorzaken?

Ps. Je schreef eerder dat er nog een merk brokken (sorry BP!) is zonder granen en kip. Mag ik weten welke dat is?
Ik wil dat graag achter de hand houden voor als Bandit niet beter wordt. ;)

Ik voer aan Spot DARF vol bites Lam. Maar daar zit wel eischaal poeder in en ook graan, namelijk gierst. Maar geen gluten.

Zoals Pluk schrijft zijn er veel brokken zonder kip en granen, maar wat in veel brokken wel zit is pluimveevet. Iha is dat niet allergeen maar ik kan me voorstellen dat je bij een hond als Nelson dat risico niet neemt. Als je een brok achter de hand wil houden, kan ik je het boekje "Dog food logic" aanraden om etiketten van hondenbrokken te leren lezen ::)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3348536
Siberienne schreef:

Ik voer aan Spot DARF vol bites Lam. Maar daar zit wel eischaal poeder in en ook graan, namelijk gierst. Maar geen gluten.

Zoals Pluk schrijft zijn er veel brokken zonder kip en granen, maar wat in veel brokken wel zit is pluimveevet. Iha is dat niet allergeen maar ik kan me voorstellen dat je bij een hond als Nelson dat risico niet neemt. Als je een brok achter de hand wil houden, kan ik je het boekje "Dog food logic" aanraden om etiketten van hondenbrokken te leren lezen ::)
In die trover regulator zit ook pluimveevet en zelfs gehydrolyseerde kippenlever.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348543
Hahaha, sorry, ik heb een hele brokken discussie losgemaakt op een anti brokken forum :o ;D

Nelson doet het nu goed op de Trovet. Bizar maar waar. We durven nu niet te wisselen.
Margreet vroom adviseert Renske Super Premium lam of zalm.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3348549
Hope schreef:Hahaha, sorry, ik heb een hele brokken discussie losgemaakt op een anti brokken forum :o ;D

Nelson doet het nu goed op de Trovet. Bizar maar waar. We durven nu niet te wisselen.
Margreet vroom adviseert Renske Super Premium lam of zalm.
Als t een allerlaatste optie is en het zo uitpakt dan ben ik niet anti :-)
Fijn dat t zo goed gaat!
Gebruikersavatar
Door pike
#3348552
Voordat ik voor Pike barf ontdekte at hij een hypo-Allergene brok. Zonder graan. Daar zat als koolhydraatbron tapioca in. En als eiwitbron gehydroliseerde vis. Verder weet ik het niet meer zo, te lang geleden. Ook het merk ben ik vergeten maar ik dacht RC. Hij reageerde er wel goed op maar lustte het niet echt en at maar net genoeg om zichzelf niet uit te hongeren. Voor een zeer actieve hond zaten er ook nog eens te weinig calorieën in het voer. Hij was dus broodmager.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3348570
Hope, ik reageer niet veel maar heb alles gelezen! Wat een vreselijke toestanden heb jij meegemaakt zeg met Nelson maar wat een liefde heb jij voor je hond! Fantastisch!
En wat fijn dat het nu op brokken veel beter gaat zeg!

Saartje heeft een wat zwak maagdarmkanaal maar dat is niks vergeleken net Nelson!
Ik voer nu twee dagen in de week brok. Madame is nogal kieskeurig en heb al vele goede merken weggedaan omdat ze die weigert te eten.
En wat denk je? Voer nu twee dagen in de week Brok van de Lidl met wat pate voor de hond erdoorheen.
Dat vind madame wel lekker en heeft helemaal nergens last meer van!

Soms kunnen brokken dus de oplossing zijn, ik hoop voor Nelson ook!!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door