Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3346745
Ik heb wel het idee dat mijn voetzolen gevoeliger zijn geworden. Maar dat komt omdat ik als kind meer buiten in de tuin rondliep denk ik (afgelopen jaar weer tuin gekregen, daarvoor 9 jaar geen tuin gehad maar liep je gelijk op de openbare stoep als je deur uit stapte).
Ben benieuwd of dat nu weer beter wordt nu we tuin hebben en ik weer op blote voeten buiten loop :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3346752
Ik merk dat mijn benen ontzettend aan het reageren zijn. Ik had al last van teveel spierspanningen en te korte spieren in mijn benen. En die moeten nu opeens anders bewegen. Het voelt nog wel oke, in die zin dat ik het gevoel heb dat het de goede kant op ontwikkeld.
Ik hou het wel op alleen naar mijn werk de schoenen aan en thuis zoals gebruikelijk op sokken of blote voeten. Bij alles waarbij ik meer moet staan of lopen de wandelschoenen aan. Anders wordt het teveel ineens.
Door fransbulletje
#3346874
Vandaag dagje naar Aqua Zoo in Leeuwarden geweest en paar uur geslenterd op mijn Lizards over grindpaadjes.
Had nog uren door kunnen lopen, nergens last van en verbazend om na al dat geslenter totaal geen vermoeide voeten te hebben.
Nu weer thuis niet eens het gevoel vandaag veel gelopen te hebben, heerlijk!
Door Lizzy
#3346877
Jeetje wat goed zeg! Heerlijk voor je!! Een natural barefoot walker :)

Pfft. Ik heb vandaag ook een interessante ervaring achter de rug :-\ . Ik moest vanmiddag werken en dacht "met die hitte ga ik mijn Hanwags niet leuk vinden". Dus, met mijn Hanwags met de honden gaan wandelen en met mijn Vivo's naar het werk. Het was voor het eerst in weken dat ik op mijn Hanwag's in het bos liep. En ik loop in het bos echt in een flink tempo. Ik voelde nu pas hoe mijn lichaam moet compenseren!! Vooral mijn rug! Ik voelde nu pas hoe je door de verhoogde hiel naar voren buigt als het ware. En dat probeerde mijn heupen/rug weer te compenseren en dat vonden ze beide niet fijn :-X . Ik was blij dat ze thuis weer uit kon doen. En op mijn Vivo's naar het werk maar ja, dan heb ik na 4 uur toch wel kramp in mijn voeten. Te doen hoor, maar leuk is anders.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3346887
Zo verging het mij ook! De 'normale' schoenen waren al snel niet meer te doen, maar barefoot was (te) erg belastend in het begin :-\
Door fransbulletje
#3346902
Wat ik wel merk is dat ik op mijn barefootschoenen mijn tempo aan moet passen.
Met kleinere stappen lopen en minder snel dan ik op mijn gewone schoenen loop.
Doe ik dat niet dan krijg ik ook kramp in mijn voeten en kuiten en wordt ik wel moe.
Als ik mijn gewone schoenen aan heb probeer ik nu net zo te lopen als op mijn barefootschoenen, kleinere stappen en minder snel.
En ook al loop ik dan wat minder snel het gaat nog steeds snel genoeg :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3346903
Zal daarmee zijn dat ik eigenlijk geen last heb als ik plots een dag op blote voeten loop. Ik loop altijd traag. :biggrin2:

Sterkte aan iedereen die moet aanpassen. Volhouden! ;)
Door Lizzy
#3346958
Doranto schreef:Zo verging het mij ook! De 'normale' schoenen waren al snel niet meer te doen, maar barefoot was (te) erg belastend in het begin :-\
Ik vind het eigenlijk best lastig. Je begint ergens aan maar.......... :-X
Door Lizzy
#3346959
fransbulletje schreef:Wat ik wel merk is dat ik op mijn barefootschoenen mijn tempo aan moet passen.
Met kleinere stappen lopen en minder snel dan ik op mijn gewone schoenen loop.
Doe ik dat niet dan krijg ik ook kramp in mijn voeten en kuiten en wordt ik wel moe.
Als ik mijn gewone schoenen aan heb probeer ik nu net zo te lopen als op mijn barefootschoenen, kleinere stappen en minder snel.
En ook al loop ik dan wat minder snel het gaat nog steeds snel genoeg :biggrin2:
Ja, dit herken ik heel goed. Grote stappen zijn er niet meer bij op barefootshoes.
Door Lizzy
#3346963
pearlsofpassion schreef:Zeg Lizzy, heb je niets tussenin?
Want je probeert nu wel 2 uitersten te combineren natuurlijk. Heb je geen platte schoenen voor op het werk?
Nee, ik heb er niks tussen in. En schoenen op het werk zijn lastig. Ik kan daar bijv. geen slippers of ballerina's ofzo aan, daarvoor is het werk te grof zeg maar. Op zich zijn die Hanwags daar ideaal voor, hoewel in de zomer erg warm. Ik vind het niet zo'n gek idee om toch iets (van Merrell ofzo) te gaan kopen die er een beetje tussen in zitten :g: . Ik vond het een beetje zonde van het geld, maar ik geloof dat ik de meerwaarde begin te zien :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3346967
Lizzy schreef:Ik vind het eigenlijk best lastig. Je begint ergens aan maar.......... :-X
maar.... de voordelen wegen zeker op tegen de in de beginfase (eventuele) nadelen! :)
Door Lizzy
#3346968
Doranto schreef:maar.... de voordelen wegen zeker op tegen de in de beginfase (eventuele) nadelen! :)
Ik hoop dat ik dat over een paar maanden ook kan zeggen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3346971
Lizzy schreef:Nee, ik heb er niks tussen in. En schoenen op het werk zijn lastig. Ik kan daar bijv. geen slippers of ballerina's ofzo aan, daarvoor is het werk te grof zeg maar. Op zich zijn die Hanwags daar ideaal voor, hoewel in de zomer erg warm. Ik vind het niet zo'n gek idee om toch iets (van Merrell ofzo) te gaan kopen die er een beetje tussen in zitten :g: . Ik vond het een beetje zonde van het geld, maar ik geloof dat ik de meerwaarde begin te zien :biggrin2:
Je hebt ook altra sportschoenen die zero drop zijn, met Teen ruimte, zag ze geloof ik laatst op de pagina van de barefoot winkel in tilburg
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door