Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Maaike_L
#334430
Er stond hier een berichtje over de hond van mijn ouders, die momenteel bij mij logeert, en sinds kort alleen nog maar diarree had.

Ik ben dus toch maar naar de dierenarts gegaan en gelukkig maar! Door haar slecht werkende hart heeft ze vaak al vocht in de longen, maar nu zat dus ook haar hele buikje vol en dat kwam er via de darmen dus uit. :-\

Ze heeft twee injecties gehad, wat tegen de misselijkheid, wat finidiar en... Brokken. ::) Ze kreeg twee blikjes 'astronautenvoer' en die heb ik haar maar gegeven, behalve rodi eet ze niets en we moesten wat. Vanaf morgen zou ze dan die brokjes moeten gaan krijgen.
Ik vind het erg dubbel. De DA weet dat ik een versvoerder ben en dat die van mijn ouders nu ook vlees kreeg. Volgens haar werkt haar lijfje al op de grens en zou de overschakeling naar vlees dan teveel zijn.
Ergens durf ik het niet aan om zelf aan te gaan rommelen nu door wel vlees te geven. Aan de andere kant zie ik die brokken natuurlijk ook niet zo zitten en vraag ik me af of ze ze überhaupt zou eten.

Wat zouden jullie doen?
Door Truus
#334564
Je moet doen wat je gevoel je ingeeft. Je zegt het zelf eigenlijk al....geen brokken ;).
Het is moeilijk om dwars tegen het advies van de D.A. in te gaan en dat snap ik best maar hij heeft weinig of geen verstand van versvlees voeren neem ik aan.
Het lichaam moet veel harder werken om brokken te verteren dan versvlees.
Sterkte en ook met je beslissing!
Door Eliza
#334637
Ik heb een hond gehad met een serieus hartprobleem. Haar hart was anderhalf keer zo groot dan normaal. Ze hield ook enorm veel vocht vast. Op het laatst was het zo dat zodra de dokter een spuit in haar buik zetten, het vocht er zo uit kwam lopen. Dit was voor ons uiteraard ook de druppel :'(

Maar daar ging het niet over. Zij is opgegroeid op brokken en op het eind heb ik haar gewoon over gezet op vers vlees aangezien ik in ene het licht had gezien ;D. Mijn bevindingen zijn dat ze juist minder vocht vast ging houden. En ik heb niet gemerkt dat haar hart er harder voor moest werken. Ik denk juist minder.
Door Peet
#334702
Laten we hopen dat Tannetje het ook nog ziet, want zij is natuurlijk wel een DA en ik niet...maar ik zou toch kiezen voor de Rodi. Waarom? Omdat een kvv lichter verteerbaar is dan brokken. Daarbij belast het 't systeem minder, omdat het niet stikvol zit met chemische rommel, geur-kleur-smaak-stoffen en andere ranzigheid. Het lichaam hoeft dus alleen maar de kvv te verteren en de lever, nieren en darmen worden niet nog eens extra aan het werk gezet om allerlei rommel te neutraliseren / af te breken.....sterkte in je overwegingen!
Door Maaike_L
#334780
Ik vind de keuze lastiger omdat ze dat vocht in haar buik dus pas kreeg na/sinds het voeren van vlees. Maar ja er hangt gaan naamkaartje aan, dus of het nu toeval is of niet weet ik niet.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval. De brokken zak zit nog dicht en ik denk dat ik dat ook maar laat. Grote kans dat ze het toch niet zou eten en inderdaad, al die extra troep. Ik ga gewoon voor het vlees, gaat het echt helemaal mis kan ik altijd die brokken nog proberen. ::) Maar brokken zou sowieso al ellende worden vanwege het niet willen eten.
Door Mevroi Kruim
#334955
Nou, vocht vasthouden in de buik is een typisch verschijnsel bij hartfalen en heeft echt niks met dieet te maken. Dus ik denk dat het toeval is. Van vlees krijgt een hond geen slecht hart hoor!
Door Maaike_L
#335211
Gisteren weer wat vlees gegeven dus. Niet veel, maar ik bouw het maar even rustig op. Het is tot nu toe helemaal goed gegaan. Heb vanochtend ook niet hoeven dweilen. :D
Door Truus
#335216
Maaike_L schreef: Gisteren weer wat vlees gegeven dus. Niet veel, maar ik bouw het maar even rustig op. Het is tot nu toe helemaal goed gegaan. Heb vanochtend ook niet hoeven dweilen. :D
Hey.. :D super zeg, en jij blij natuurlijk ;). En nu houden zo he, heel voorzichtig opbouwen is goed.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#335304
Maaike_L schreef: Gisteren weer wat vlees gegeven dus. Niet veel, maar ik bouw het maar even rustig op. Het is tot nu toe helemaal goed gegaan. Heb vanochtend ook niet hoeven dweilen. :D
Dat is goed nieuws, houden zo. En inderdaad rustig opbouwen.
Moet ze nu over een tijdje weer die injecties krijgen of was dat eenmalig?
Door Maaike_L
#336197
bernergek schreef: Dat is goed nieuws, houden zo. En inderdaad rustig opbouwen.
Moet ze nu over een tijdje weer die injecties krijgen of was dat eenmalig?
Dit was eenmalig, als het goed is doen de plaspillen het belangrijkste werk. Tot nu toe gaat het ook wel erg goed. Gisteravond was haar ontlasting deels goed en deels wat dunner. Maar omdat ze nog maar zo weinig heeft moeten poepen heb ik er al meer vertrouwen in. Anders had het huis namelijk allang weer onder gezeten. Helaas heeft Juta de taak van het vervuilen van de keuken vannacht even overgenomen als gevolg van een vergiftiging. Maar dankzij een snelle behandeling knapt ook zij alweer goed op.
Door Doedels
#336351
Maaike_L schreef: Helaas heeft Juta de taak van het vervuilen van de keuken vannacht even overgenomen als gevolg van een vergiftiging. Maar dankzij een snelle behandeling knapt ook zij alweer goed op.
Vergiftiging? :o Is het zo ernstig als het klinkt?
Door Maaike_L
#336422
Dat was het wel helaas. Ze heeft ergens iets gegeten wat erg slecht was. De DA denkt aan rattengif. Binnen enkele minuten ging ze van een gezonde naar een doodzieke hond. Ze zwalkte door de tuin (leek wel dronken), viel neer en viel in slaap, gaf een keer over en had totaal geen fut meer. Maar het duidelijkst was dat ze niet meer rechtop kon zitten of staan. Ze hing in mijn armen terwijl ze normaal gesproken dan in mijn gezicht hapt en likt en geluid maakt etc.

Binnen 5 minuten had ik de DA al aan de telefoon, maar toen ghad ze nog niet gebraakt, dus hij dacht eerder aan een zuurstof tekort en zei me het een half uurtje aan te kijken. Maar het werd alleen erger, dus we zijn toen direct langs gegaan en ze heeft antigif, anti-biotica (omdat we niet wisten wat ze binnen had gekregen) en een slaapmiddel gekregen. Ze had inmiddels 40,9 koorts, dus door die slaap kon dat lijf weer herstellen. En dat heeft ze gelukkig ook goed gedaan. Gisteravond was ze alweer helemaal de oude. :D
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#336733
Jeetje, dat was schrikken zeg.
Gelukkig dat ze weer helemaal is opgeknapt zeg. :D
En wat fijn dat het met de hond van je ouders ook weer wat beter gaat. Ik hoop dat die ook weer snel helemaal is opgeknapt en weer met veel plezier eet.
Door Doedels
#337896
Phoe, dat was kantje boord voor Juta. Gelukkig was je er op tijd bij. Misschien is het verstandig om een groene leemkuur te doen als ze voldoende is opgeknapt. Gaat het nog steeds goed met de hond van je ouders?
Door Maaike_L
#338169
De hond van mijn ouders eet nu haar vlees weer niet op. :-\ Maar ja, het is ook erg warm hè, zelf hebben we ook niet zoveel honger.
Ze heeft gisteren wel een oude droge boterham gehad, als er maar iets in gaat vind ik het allang best met haar.

Verder is ze wel lekker levendig. Ze is gek op zwemmen, dus dat doen we dan iedere dag maar lekker. :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door