Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3345780
cj schreef:Ik had ergens een eigen topic, maar door alle medicatie kan ik het niet meer vinden. Gisteren was het DDay voor me en zou ik geopereerd worden aan endeldarmkanker. Helaas opengemaakt en weer dichtgemaakt. Er blijkt een doorgroei te zijn naar mijn ruggenmerg. Ik voel me verslagen. Krijg nu nog een operatie in de Daniel den Hoed in Rotterdam. Ik weet niet meer zo goed wat te zeggen. Ipv beter worden moet ik me nu concentreren op levens verlengend. Hoe weet ik nog niet, maar blijf positief.
Saskia
Ik zie dit nu pas. Wat een verschrikkelijke domper, Saskia, na de optimistische update van de vorige keer. :'( Wat zul je je verslagen hebben gevoeld toen je uit de narcose kwam en dit te horen kreeg.
Ik wens je alle kracht en wilskracht toe die je nodig hebt om hier positief mee om te gaan. En ik hoop dat je nog onverwacht lang en pijnvrij mag leven! Heel veel sterkte... :-*
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3345876
Weet niet of het hier hoort of het geluksmoment, want ik klaag niet, ben eigenlijk wel blij met deze beslissing:

Onze oudste dochter zit in 4vwo (atheneum), loopt al 4 jaar op dr tenen om elk jaar te halen.... nu is bij haar de bom gebarsten, ze trekt het niet meer.... elk jaar is ze over gegaan, vraag niet hoe.... ze had al de beslissing genomen om naar het hbo te gaan ipv universiteit (je wordt afgerekend op je cijfers)..... nu stortte ze echt in, huilen (ook ik, is mn kind)....
We hebben nu samen besloten dat ze gaat proberen (heeft morgen gesprek met decaan, hoor ik nu pas), om naar 5havo te gaan (zoals ze er nu voor staat, gaat ze net over, maar heeft nog een toetsweek)... ik heb net (stiekem) een mail gestuurd naar de decaan met uitleg.....

Wat kan het toch pijn doen, om je kind zo te zien :-[ ....

Dr zijn nog wat dingen die hier mee spelen, maar aangezien het een openbaar forum is, kan en wil ik hier niet alles neerzetten....
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3345883
Eef+doggies schreef:Klinkt als een goed keuze. Hopelijk zit ze dan straks weer lekker in haar vel :-*
Ik hoop het ook, het doet zo’n verdriet op deze manier :-\ ....
Door - pien -
#3345947
CindyMayella schreef:Weet niet of het hier hoort of het geluksmoment, want ik klaag niet, ben eigenlijk wel blij met deze beslissing:

Onze oudste dochter zit in 4vwo (atheneum), loopt al 4 jaar op dr tenen om elk jaar te halen.... nu is bij haar de bom gebarsten, ze trekt het niet meer.... elk jaar is ze over gegaan, vraag niet hoe.... ze had al de beslissing genomen om naar het hbo te gaan ipv universiteit (je wordt afgerekend op je cijfers)..... nu stortte ze echt in, huilen (ook ik, is mn kind)....
We hebben nu samen besloten dat ze gaat proberen (heeft morgen gesprek met decaan, hoor ik nu pas), om naar 5havo te gaan (zoals ze er nu voor staat, gaat ze net over, maar heeft nog een toetsweek)... ik heb net (stiekem) een mail gestuurd naar de decaan met uitleg.....

Wat kan het toch pijn doen, om je kind zo te zien :-[ ....

Dr zijn nog wat dingen die hier mee spelen, maar aangezien het een openbaar forum is, kan en wil ik hier niet alles neerzetten....
:'( :'( :'( wat herkenbaar. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt in mijn schooltijd. Elk jaar een her voor wiskunde. Met hangen en wurgen nét over...
Ik ben ook naar de Havo gegaan. Wat een verademing...
Kan ze na de Havo nog het Atheneum afmaken of kan dat tegenwoordig niet meer?
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door MillyMol
#3345953
CindyMayella schreef:Weet niet of het hier hoort of het geluksmoment, want ik klaag niet, ben eigenlijk wel blij met deze beslissing:

Onze oudste dochter zit in 4vwo (atheneum), loopt al 4 jaar op dr tenen om elk jaar te halen.... nu is bij haar de bom gebarsten, ze trekt het niet meer.... elk jaar is ze over gegaan, vraag niet hoe.... ze had al de beslissing genomen om naar het hbo te gaan ipv universiteit (je wordt afgerekend op je cijfers)..... nu stortte ze echt in, huilen (ook ik, is mn kind)....
We hebben nu samen besloten dat ze gaat proberen (heeft morgen gesprek met decaan, hoor ik nu pas), om naar 5havo te gaan (zoals ze er nu voor staat, gaat ze net over, maar heeft nog een toetsweek)... ik heb net (stiekem) een mail gestuurd naar de decaan met uitleg.....

Wat kan het toch pijn doen, om je kind zo te zien :-[ ....

Dr zijn nog wat dingen die hier mee spelen, maar aangezien het een openbaar forum is, kan en wil ik hier niet alles neerzetten....

Ohh, dit snap ik zo goed! Twee keer gehad hier, met zelfde dochter. 1x op lagere school en heb toen in overleg met haar besloten haar een jaar te laten doubleren. Hele goede keuze geweest, want ze was gewoon een vroegleerling enhet ging allemaal gewoon maar kiele-kiele. CITO toets gaf HAVO-VWO advies. Dus VWO geworden, want ze wilde dierenarts worden. Ook weer hangen en wurgen, dit keer met veel stress en verdriet. En als moeder breekt je hart hoor, als je je kind zo ziet worstelen. De prestatiedruk die de omgeving ze oplegt en die ze zichzelf opleggen…. pffff. Uiteindelijk besloten om HAVO te doen, maar man, wat een verdriet had ze daarvan. Daarna HBO gedaan en nu: Universiteit Wageningen!

Het komt dus uiteindelijk wel goed. Je kunt niets anders doen dan haar steunen in deze periode en er voor haar zijn wanneer ze wil praten, maar volgens mij doe je dat al! Sterkte.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3345964
- pien - schreef: :'( :'( :'( wat herkenbaar. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt in mijn schooltijd. Elk jaar een her voor wiskunde. Met hangen en wurgen nét over...
Ik ben ook naar de Havo gegaan. Wat een verademing...
Kan ze na de Havo nog het Atheneum afmaken of kan dat tegenwoordig niet meer?
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Ja, ze kan daarna weer terug naar 5vwo.... ze heeft daar ook aan gedacht... maar..... ze heeft nu eindelijk vriendinnen en is bang dat ze die kwijt raakt als ze naar de havo gaat (heeft nl al ervaringen mee :-[ ).... Tja, en dan weet je even niet meer wat en hoe je het moet uitleggen aan haar.... Eerst maar ff wachten wat de decaan heeft gezegd.....
Door - pien -
#3345966
CindyMayella schreef:Ja, ze kan daarna weer terug naar 5vwo.... ze heeft daar ook aan gedacht... maar..... ze heeft nu eindelijk vriendinnen en is bang dat ze die kwijt raakt als ze naar de havo gaat (heeft nl al ervaringen mee :-[ ).... Tja, en dan weet je even niet meer wat en hoe je het moet uitleggen aan haar.... Eerst maar ff wachten wat de decaan heeft gezegd.....
Ja, die vriendinnen...dat is ook een dingetje. Moeilijk :-\
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3345968
Kim_S schreef:Dochterlief heeft net haar pony gemillimeterd :-X
Leuk hè mam :o :'(
Oeps...... Anke of Fenna? Ik gok op de laatste..... :cool:
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3345980
- pien - schreef:
Ja, die vriendinnen...dat is ook een dingetje. Moeilijk :-\
Yes! Ze mag en kan naar 5havo!!!! Omdat ze alles al helemaal heeft uitgestippeld (en de rest er omheen), ziet de decaan dat het beter is voor haar om een stapje terug te doen.... nu moet het wel nog besproken worden op school, maar wij zien niets dat het tegen houdt.... dochterlief kwam al een stuk vrolijker thuis dan dat ze vanochtend was.... ook heeft ze het 1 vriendin verteld en die heeft het goed opgevangen en heeft haar ook over het een en ander advies gegeven (oa met psycholoog/therapeut praten, iets dat ik haar gister ook al had verteld)......
Gebruikersavatar
Door pluk
#3345983
Wat super krachtig van je dochter om op die leeftijd dit al te kunnen toegeven aan zichzelf, het durven uit te spreken en te bespreken en dan ook nog een oplossing uitgedacht hebben.
Met school komt het vast goed.
Door Siberienne
#3345987
CindyMayella schreef:Yes! Ze mag en kan naar 5havo!!!! Omdat ze alles al helemaal heeft uitgestippeld (en de rest er omheen), ziet de decaan dat het beter is voor haar om een stapje terug te doen.... nu moet het wel nog besproken worden op school, maar wij zien niets dat het tegen houdt.... dochterlief kwam al een stuk vrolijker thuis dan dat ze vanochtend was.... ook heeft ze het 1 vriendin verteld en die heeft het goed opgevangen en heeft haar ook over het een en ander advies gegeven (oa met psycholoog/therapeut praten, iets dat ik haar gister ook al had verteld)......

Wat enorm fijn!
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3345994
Ja, inderdaad.... gister was er zo’n verdriet, ook ik, omdat je het hoogst haalbare wilt, maar als je kind zo verdrietig is en zo op dr tenen moet lopen.... elke fase in het leven van je kind, is er wel iets, maar dit.... had niet verwacht dat het zou gebeuren en dat het zo’n impact heeft op je, als moeder..... hoop dat mn dichter de laatste toetsweek nog redelijk doorkomt (ze had gezegd dat als ze geen toestemming van school kreeg, ze de toetsweek zou verpesten, had ik al aan gedacht ;) ) Tegenwoordig is men zo prestatie gericht en kijkt men niet naar het kind zelf.... Ze kan het bestvwel, met dit rapport gaat ze gewoon over, maar om dan nog 2 jaar op dr tenen te moeten lopen (niet te spreken over of ze dr examens haalt).... nee, dat wil ik niet... ik ben zo trots op mn (oudste) meisje......
Door Siberienne
#3346002
CindyMayella schreef:Ja, inderdaad.... gister was er zo’n verdriet, ook ik, omdat je het hoogst haalbare wilt, maar als je kind zo verdrietig is en zo op dr tenen moet lopen.... elke fase in het leven van je kind, is er wel iets, maar dit.... had niet verwacht dat het zou gebeuren en dat het zo’n impact heeft op je, als moeder..... hoop dat mn dichter de laatste toetsweek nog redelijk doorkomt (ze had gezegd dat als ze geen toestemming van school kreeg, ze de toetsweek zou verpesten, had ik al aan gedacht ;) ) Tegenwoordig is men zo prestatie gericht en kijkt men niet naar het kind zelf.... Ze kan het bestvwel, met dit rapport gaat ze gewoon over, maar om dan nog 2 jaar op dr tenen te moeten lopen (niet te spreken over of ze dr examens haalt).... nee, dat wil ik niet... ik ben zo trots op mn (oudste) meisje......

Ik vind dat je heel erg trots op haar mag zijn. Ik las een boek van de man in dit interview en werd er diep door geraakt. Werken naar iets dat bij je past is zoveel belangrijker dan een objectieve ‘prestatie’ neerzetten
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... e-zijn.htm


OT ik had gewoon een baaldag. Ben aan het opruimen, ook in de spullen van mijn oude werk. Waarbij ook daar het gevoel overheerst ‘ik heb daar zoveel tijd en energie in gestoken en wat heeft het eigenlijk opgeleverd’
Kortom:van je werk alleen wordt je niet gelukkig :biggrin2: ;) ;) net als van presteren op school. Geef je dochter een extra knuf ;) ;)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3346005
Pauline schreef:Oeps...... Anke of Fenna? Ik gok op de laatste..... :cool:
Goed gegokt... :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door