Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3345436
Omdat ik al een tijd last heb van mijn schouder, ben ik nu aan het kijken voor huishoudelijke hulp. Het lijkt me vreselijk. Maar goed, aan de andere kant ook fijn.

Wat zijn jullie ervaringen?

Ik zat er nu aan te denken om een hulp te vragen voor 1 x per maand. Dat moet ik wel overleven qua mensen in mijn huis waar ik geen zin in heb, en dan wordt eens per maand, vooral de keuken en badkamer, wel eens goed gepoetst. Maar is dat ergens wel gebruikelijk, of ga ik niemand vinden die maar 1 x per maand wil komen poetsen?

En hoe doen jullie dat met de combi hond/huisdieren? Wat zijn verder belangrijke dingen om op te letten?
Door Elf
#3345443
Het fijnste is om iemand te vinden via via, dus waar anderen al goede ervaringen mee hebben. Wij hebben in de afgelopen 20 (?) jaar verschillende hulpen gehad, sommigen ook voor jaren. Een lange tijd hadden we een echtpaar dat samen kwam poetsen. Zij waren erg bang voor honden dus kwamen ze als ik thuis was en ik liep dan als een soort verkeersregelaar door het huis om ervoor te zorgen dat de honden ze met rust lieten. Hierna een vrouw die niet bang was voor de honden maar absoluut geen dierenliefhebber. Dat was ook best lastig omdat zij er niet tegen kon dat de net gedweilde vloer zo snel weer vies werd bijvoorbeeld. Nu hebben we een hulp die gek is op honden. En voor het eerst iemand die ik zo vertrouw dat ik haar een sleutel heb gegeven zodat ze ook kan komen als ik er niet ben. Ze gaat perfect met de honden om, vindt poetsen leuk en werkt zichtbaar met plezier. Hopelijk blijft ze nog heel lang komen!

Wij hebben een groot huis en ze komt wekelijks 3 uur, meestal ben ik thuis en poets ik met haar mee. Dan nog blijft er voor mij genoeg over om zelf te doen maar doordat zij elke week de badkamers, keuken, vloeren doet en elke week iets anders goed aanpakt blijft het hier aldoor 'onder controle'. En het allerbelangrijkste: voor mij is het fysiek ook goed te doen zo :)
Door Janie2
#3345456
Ik kan niet zonder.
Vast twee uur in de week en nu de derde schoonmaakster.
Alle 3 via werksters.nl gevonden, uit eigen woonplaats.

Gek op katten, mijn hond is bij mij dus daar komt ze niet zoveel mee in aanraking. Laatst is ze zelfs op gaan passen op onze katten tijdens de vakantie.
Door Eef+Stippels
#3345476
eelke schreef:Het lijkt me vreselijk. Maar goed, aan de andere kant ook fijn.
;D Precies hoe het mij lijkt; vreselijk en fijn tegelijk ;D

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Hopelijk vind je iemand waar je vertrouwen in hebt en die je zelfs graag in huis wilt hebben :)
Door Anneloog
#3345545
Ik heb ruim 14 jaar in de huishoudelijke zorg gewerkt, en ja ik zou gaan voor een via via hulp. Ik zou je wens van 1x per maand 3 uur veranderen naar begin 1x per 2 weken 2 uur met op de lange termijn terug naar 1x per maand 3 uur dan is het veel beter te overzien en voor de hulp ook makkelijker een band met jullie aan te gaan en een soort van routine te krijgen in jullie huis houden.
Door eelke
#3345585
Ja daar zit wel wat in Anneloog. Maar het is wel echt dat ik denk 'als het maar een keer per maand is overleef ik het wel'. De badkamer hoeft ook maar 1 keer per maand echt grondig gepoetst bv (dan de andere weken kan mijn vriend tijdens het douchen de cabine doen en het toilet moet uiteraard sowieso vaker), en dingen als ramen zemen hoeft ook niet wekelijks. Als al die dingen eens per maand goed gebeuren hebben wij die week tijd/ruimte/energie over voor andere klusjes zoals de tuin enzo. Als ik daar nu wat mee doe gaat het ten koste van het huishouden.

Ik ga dan toch maar eens een oproepje plaatsen.
Door Lizzy
#3345595
Heel eerlijk he...... Vind ik dat de meeste huishoudelijke hulpen niet goed kunnen schoonmaken :-[ . Natuurlijk met hele goede uitzonderingen daargelaten. Maar de meeste maken dingen 'voor het oog' schoon. En als dat niet is wat je wilt, dan wens ik veel succes bij het vinden van een goede hulp :-\ . Ik heb er ooit in het hele grijze verleden meerdere gehad. Eén maakte met de afwasborstel ook de badkamer schoon (daar kwam ik achter toen ik plots thuis kwam terwijl zij bezig was). Een ander maakte gewoon echt op het oog een beetje wat schoon, terwijl we uitgebreid hadden gesproken over hoe ik het hebben wilde (met een doekje en een flesje glassex de plee schoon maken... Ik ben nog van de ouderwetse stempel maar in mijn ogen doe je dat met een emmer sop). Ik heb er ook een gehad die zo grof te werk ging dat ruiten braken, metalen stofzuigerstangen vermoerd werden, etc. Ik geloof dat ik er 5 heb geprobeerd en toen was ik er wel klaar mee. Als ik nu ook weer zie hoe de huishoudelijke hulp van mijn buurvrouw staat te tieten.... Man man, ik moet me echt beheersen om daar niet naar toe te lopen en te zeggen "zeg, heb je nooit geleerd hoe je ramen moet zemen? Als jij klaar bent met zemen zien ze er erger uit dan voordat je ze ging zemen". Wat een puinhoop :-\ . Mijn vriendin had een Goddelijk goede hulp. Maar die zat dus altijd vol. Als je je huis door haar gedaan wilde hebben, moest je op een wachtlijst (en kwam je eigenlijk nooit aan de beurt want mensen zeiden haar alleen op als ze of gingen verhuizen of dood gingen). Maar echt, op 1 hand te tellen zijn dat soort hulpen.

Ik zou dus sowieso proberen aan iemand te komen die je via via kent (en waarvan je de resultaten ook ziet). En van te voren goed bespreken hoe je het hebben wilt.
Door bloemetje
#3345671
Volgende week komt mijn nieuwe hulp via werkster.nl.
ik heb er twee gehad in het verleden via via. Die waren beide super. Ik ben benieuwd hoe werkster.nl bevalt. Gezien dat ik verhuisd ben was t lastig via via iemand te vinden.

Ik kan zelf helemaal niet zo goed poetsen dus ik ben vast wel tevreden ;D. Ramen Lappen kan ik geen bal van hoe ik mijn best ook doe en poetsen duurt veel te lang.
Ik heb btw ook een Roomba aangeschaft na de verhuizing. Die kan ik je ook van harte aanbevelen voor wat verlichting van de huishoudelijke taken!
Door Too
#3345737
bloemetje schreef:
Ik kan zelf helemaal niet zo goed poetsen dus ik ben vast wel tevreden ;D. Ramen Lappen kan ik geen bal van hoe ik mijn best ook doe en poetsen duurt veel te lang.

;D Dit, helemaal dit.. ik kan echt dromen over een hulp, het lijkt me fantastisch!
En dan wil ik wel over mijn aversie tegen 'mensen in mijn huis' heen stappen.
Door bloemetje
#3345768
Tja ach heb weinig te verbergen en nog minder te stelen.

Vies is het bij mij overigens niet. Maar de manier waarop is gewoon stom. Ik doe overal een eeuwigheid over terwijl als mijn moeder het bijvoorbeeld doet het nog een keer zo schoon is in de helft van de tijd... ben er niet voor gemaakt denk ik..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door