Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3345403
Super leuk!! Het is dat we dan met vakantie zijn , anders hadden we graag meegelopen!!

Even een aandachtspuntje: vergeet niet dat dit echt topsport is voor honden, naar mijn mening is 2 dagen je (fanatieke) hond achter elkaar laten lopen op een baan echt teveel! Ik hoop dat de vrijwilligers op de baan dit jullie ook wel uitleggen en de ritten verdelen over de twee dagen ,1 per dag oid....
(De hond die op zn dooie akkertje achter het haas aan loopt daar gelaten natuurlijk ;D )
En denk aan het in- en (nog belangrijker) het uitlopen na het rennen.
Zo nu zeg ik niks meer ::) hoop dat jullie een super weekend gaan krijgen!
#3345434
Joyce1985 schreef:

Wat lief, dankjewel!
Als we de dagen via BP niet vol krijgen, dan plaats ik het ook nog ergens anders. Maar BP gaat voor :)
Als het geen BP-only dag is, beloof ik niet dat ik het kosteloos doe. Maar daar moeten we het dan via PB maar over hebben.
#3345448
Afgesproken dat Joyce hier de reacties doet, maar moet mij toch even van het hart:

Dit is een dag/weekend plezier voor de hondjes (waardoor uiteraard ook voor ons ::) ). Het is ons uiteraard bekend dat nooit alle mensen tevreden gesteld kunnen worden. Houden we het in Friesland, is het te ver voor mensen uit zuiden/westen. Zouden we het in Venlo houden, houden de mensen uit noorden/midden? het voor gezien. Enz.enz. Dus daar is werkelijk niet aan te denken.
Natúúrlijk zijn we in gesprek geweest met de clubs, centraler gelegen. We zijn echt niet rechtstreeks naar Friesland uitgeweken... :-X

Als het bij één club alleen maar om veel, veel honden = veel, veel geld gaat, haken wij af. Een andere club voelde héél erg goed, maar heeft helaas -nog- geen mogelijkheden ons te ontvangen als groep alleen (wel kan men meedoen met hun trainingen; gaan we zeker doen).

Als ik mijn hond één dag laat lopen en de andere dag niet, heb ik die andere dag een heel onrustige hond bij me liggen. Die wil maar één ding: Jagen! Dus dan hebben we hier een meningsverschil tussen kwaliteit of kwantiteit. Ik heb mijn hond liever korter bij me, maar dat ze helemaal los mocht gaan in haar leven, dan dat ik haar 'spaar' door haar niet te laten lopen. En als ik haar nou wekelijks, elk weekend opnieuw, meerdere rondes laat rennen...
We hebben het over één weekend.... Dan mag mijn hond losgaan, ik laat haar genieten.

Ander puntje: Als er hier op bp nou niet genoeg honden bijeenkomen om het bedrag acceptabel te maken per hond, is het dus voor de mensen hier op bp alleen maar fijn, als er nog wat aanvulling komt vanuit andere groep. Dan wordt het wel een acceptabel bedrag per hond. En zijn honden van mensen die niet op bp zitten, dan minder? Verkeerd? Ik zie dit verschil niet echt.

Wij proberen iets leuk op te zetten. Wil je meedoen/werken, leuk! Maar het gaat voor ons alleen om het plezier dat de hondjes en dus de eigenaren hebben in dat weekend. De hele wereld draait al om geld, jagen, concurrentie, ikkeikkeikke. Wij willen zo graag dit alles niet.... :-[
Ontspannen, genieten, geen wedstrijdjes, geen gedoe.
En hierbij laat ik het verder bij Joyce liggen :P :-X
#3345460
Andere honden is prima, maar ik wil voor “bekenden” van BP best foto’s maken, mits ik die dag uiteindelijk dus kan. Maar foto’s maken, bewerken en aanbieden is a) veel werk en b) mijn inkomstenbron. Dus dat ik dat aanbied voor BP wil niet zeggen dat ik dit ook voor wildvreemden ga doen.

Edit: nog een toevoeging: uiteraard is het helemaal prima dat jullie de dagen eventueel opvullen met andere honden. Ik had er in mijn enthousiasme niet bij nagedacht dat dat een optie zou kunnen worden. Mijn aanbod is uit goede intenties en omdat we het hier op BP leuk hebben en iets voor elkaar over hebben. Ik begrijp dat in dat opzicht jullie standpunt en de mijne even botsen. Het is nadrukkelijk niet mijn bedoeling om hier iets van te maken waar ik dik aan zou verdienen ofzo. Mijn bericht is enkel bedoeld als zijnde dat mijn enthousiasme op BP en een BP gerelateerde activiteit betrekking had en niet op een meer openbaar evenement.
#3345491
Dwarreltje, ik denk echt niet dat je je zo aangesproken hoeft te voelen hoor, het is een leuk initiatief en je kunt nooit alles naar iedereens wens doen want daarvoor zijn mensen immers te verschillend. Dus relax, haal adem, komt goed joh.

Rik, ik vind dat wel een beetje flauw van jouw katten, dat moet gezegd hoor. ;)
#3345493
Ik vind het ook echt een super leuk idee ! En ik ben al meerere keren op coursebanen geweest, zelfs lid geweest, want ook mijn border collies vinden het super leuk ! Ik zou er het liefst beide dagen bij zijn. Mn vraag over Venlo was ook geen kritiek hoor. Maar ik zag foto's van Venlo voorbij komen.... en ik moet zondags in venlo zijn. En Jubbega - venlo is toch wel een heel ver stuk... maar das mijn dilemma he ;) moet ik kiezen tussen leuke dingen
#3345499
Angelique schreef:Spelen ze toch gewoon voor kat, zullen de honden ook wel leuk vinden ;D
Ja, dat wil ik wel geloven :biggrin2:

Hier af en toe de Friese Stabij van mijn zus te logeren. Die is ook dol op katten. Dol om op te jagen ::) Helaas niet opgevoed met een kat dus dat gaat jammer genoeg niet samen.

Wij zullen maar gewoon lekker genieten van de foto's die gaan komen :)
#3345519
Dwarreltje schreef:Afgesproken dat Joyce hier de reacties doet, maar moet mij toch even van het hart:

Dit is een dag/weekend plezier voor de hondjes (waardoor uiteraard ook voor ons ::) ). Het is ons uiteraard bekend dat nooit alle mensen tevreden gesteld kunnen worden. Houden we het in Friesland, is het te ver voor mensen uit zuiden/westen. Zouden we het in Venlo houden, houden de mensen uit noorden/midden? het voor gezien. Enz.enz. Dus daar is werkelijk niet aan te denken.
Natúúrlijk zijn we in gesprek geweest met de clubs, centraler gelegen. We zijn echt niet rechtstreeks naar Friesland uitgeweken... :-X

Als het bij één club alleen maar om veel, veel honden = veel, veel geld gaat, haken wij af. Een andere club voelde héél erg goed, maar heeft helaas -nog- geen mogelijkheden ons te ontvangen als groep alleen (wel kan men meedoen met hun trainingen; gaan we zeker doen).

Als ik mijn hond één dag laat lopen en de andere dag niet, heb ik die andere dag een heel onrustige hond bij me liggen. Die wil maar één ding: Jagen! Dus dan hebben we hier een meningsverschil tussen kwaliteit of kwantiteit. Ik heb mijn hond liever korter bij me, maar dat ze helemaal los mocht gaan in haar leven, dan dat ik haar 'spaar' door haar niet te laten lopen. En als ik haar nou wekelijks, elk weekend opnieuw, meerdere rondes laat rennen...
We hebben het over één weekend.... Dan mag mijn hond losgaan, ik laat haar genieten.

Ander puntje: Als er hier op bp nou niet genoeg honden bijeenkomen om het bedrag acceptabel te maken per hond, is het dus voor de mensen hier op bp alleen maar fijn, als er nog wat aanvulling komt vanuit andere groep. Dan wordt het wel een acceptabel bedrag per hond. En zijn honden van mensen die niet op bp zitten, dan minder? Verkeerd? Ik zie dit verschil niet echt.

Wij proberen iets leuk op te zetten. Wil je meedoen/werken, leuk! Maar het gaat voor ons alleen om het plezier dat de hondjes en dus de eigenaren hebben in dat weekend. De hele wereld draait al om geld, jagen, concurrentie, ikkeikkeikke. Wij willen zo graag dit alles niet.... :-[
Ontspannen, genieten, geen wedstrijdjes, geen gedoe.
En hierbij laat ik het verder bij Joyce liggen :P :-X
Ik heb nergens gezegd dat je je hond maar 1 dag mag laten lopen, maar dat 2 rondes 2 dagen achter elkaar naar mijn mening teveel is van het goede. Waarom niet 1 x rond op 1 dag? Door alles wat er op en om de baan afspeelt zijn ze toch wel moe aan het einde van de dag!
De meeste mensen die op dit evenement af komen hebben geen ervaring met deze sport, ik meld het, tis gewoon iets om over na te denken ;)
Een hond die echt wil jagen zal echt niet naar z’ n lijf luisteren dat ie eigenlijk moe is. Een pup geef je toch ook time out in de bench als hij maar door wil...?
En juist omdat er veelal ongetrainde honden komen die ineens als een speer achter iets aan mogen racen en deze dag helemaal ‘los’ mogen is de kans op blessures groter. Hoeft helemaal geen bloederig iets te zijn, maar een hond die 2 dagen bijna niet van de bank kan opstaan van de spierpijn zal ook niet de bedoeling zijn.....
#3345520
Natuurlijk is het leuk om met je hond(en) bezig te zijn, samen met andere liefhebbers. BBQ is ook altijd leuk (als het weer meewerkt), maar kan iemand mij uitleggen waarom een renbaan leuk is voor de hond en voor de baas. En wat wordt er verwacht van de hond, wat moet hij kunnen/willlen? Wat wordt er van de baas verwacht? Eerst dacht ik, 'ik ga gewoon kijken', maar ik kan natuurlijk ook mee doen met Joep (JR). Ze is niet snel, maar luistert goed. De herder.R.schnauzer en bouvier acht ik minder geschikt, hoewel ik eigenlijk niet weet waarom, behalve dan dat Shirah (R.schnaus) te oud is. Dus als het kan, graag een kleine uitleg: wat is er leuk aan hondenrennen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door