Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3345269
Joyce en ik hebben kort geleden met drie van onze zes hondjes een renbaan bezocht en hier zó'n plezier gehad, dat we dit graag willen overbrengen op andere hondengekken.
Een renbaan voor honden was oorspronkelijk voor windhond(en)(achtigen), maar er zijn tegenwoordig veel meer hondenrassen/kruisingen die deze sport beoefenen. Er zijn zelfs hondenclubs van een bepaald ras, die één of meer weekenden een renbaan voor hun ras huren.
Ook 'wij' vertegenwoordigen hier op bp een speciaal ras, namelijk de 'niet brokken eters :biggrin2: '

Na ons onderzoek naar renbanen die voor een dag of weekend te huur zijn, zijn we uiteindelijk blijven plakken bij de renbaan in Jubbega, Friesland. Leuk contact met de club gelegd, er wordt meegedacht en het plezier van de hond staat voorop. En het belangrijkste: Er is mogelijkheid een weekend de baan voor onszelf als groep te reserveren. Tijdens dit weekend gebeurt het rennen onder begeleiding van de ervaren clubleden.

We hebben het weekend van 18/19 augustus hiervoor gekozen (vooralsnog onder voorbehoud).

Dit weekend kost in totaal €150 voor het rennen. Dit bedrag dus gedeeld door het aantal deelnemende honden zaterdag + zondag, wordt het totaalbedrag per hond.
Als voorbeeld: Ik heb 1 hond die wil rennen, maar kom 2 dagen. Dat telt dus dat weekend voor 2 honden. Joyce heeft 2 rennende honden en komt ook twee dagen. Zij betaalt dat weekend dus voor 4 honden. Hoe meer honden er in totaal komen, hoe minder men per hond betaalt.
Als maximum willen we 40 honden per dag aanhouden. Misschien halen we dat helemáál niet, maar je weet maar nooit… En dan zou het bedrag per hond wel op nog geen €2,= per hond per dag komen….

Het is natuurlijk mogelijk alleen de zaterdag of zondag te komen om je hond te laten rennen. Maar voor €5 pp kan men op het terrein overnachten. Hiervoor kan men gebruik maken van stroom en toilet.
Het lijkt ons gezellig een weekend met hondengekken door te brengen, overdag elkaars hond te zien rennen, ouweh… over honden, zaterdagavond bbq’en (eigen bbq meenemen) met de honden, slapen tussen de honden, wakker worden door de honden :biggrin2: , weer een heerlijke dag doorbrengen met rennende honden…
Mocht je maar één dag kunnen, ben je uiteraard evengoed welkom de avond gezellig mee te bbq’en/te overnachten.
Er is een kantine aanwezig. Wel zelf zorgen voor de bbq en wat je erop wilt leggen ::) :cool:

Wij horen graag wie –een deel van- dit weekend ook haar/zijn hond(en) eens op een ontspannen manier wil laten kennismaken met de renbaan (geen competitie, honden lopen solo), onder leiding van de ervaren clubmensen.
Je hoeft hiervoor dus absoluut geen windhond (achtige) te hebben! Elk ras/bastaardje, groot, klein, dik, dun, mag het proberen en geloof ons: Het is leuk!!

Graag zie we aanmeldingen tegemoet; dit mag via dit topic of via PB. Als peildatum voor het tarief willen we 8 juli aanhouden. Op die dag kijken we hoeveel honden er zijn aangemeld en of het hiermee een haalbare/betaalbare kaart wordt.
#3345342
Pauline schreef:Voor mij was het prima te doen geweest, maar ik heb dan weer een hond die zich echt af zou vragen wat het nut nog is van hardlopen. ;D ;D ;D
:biggrin2:

Zo hebben wij Tous een keer op een baan(tje) gezet wat voor een JRT race was. Die waren klaar en Tous mocht ook. Die keek eens naar dat wapperende plasticje en dacht "Jaaa duhhhh denkkie da'k gek ben ofzo... ::) " Draaide zich om en wou zo de baan af wandelen :biggrin2: Sta je dan als baas denkende ff de blits te maken met je "racehond" :biggrin2: :biggrin2: :P

Leuk initiatief dames! Ik hoop dat jullie 2 leuke dagen gaan hebben....
#3345386
zurca schreef::biggrin2:

Zo hebben wij Tous een keer op een baan(tje) gezet wat voor een JRT race was. Die waren klaar en Tous mocht ook. Die keek eens naar dat wapperende plasticje en dacht "Jaaa duhhhh denkkie da'k gek ben ofzo... ::) " Draaide zich om en wou zo de baan af wandelen :biggrin2: Sta je dan als baas denkende ff de blits te maken met je "racehond" :biggrin2: :biggrin2: :P

Leuk initiatief dames! Ik hoop dat jullie 2 leuke dagen gaan hebben....
Ohhh gut jaaa daar hebben we Joep eens opgezet ;D haha. Joep is meer showhond denk ik. Die paradeerde in een drafje sjiek over de baan om halverwege eens te gaan snuffelen en plassen.

Geen succes :D
#3345387
Jaaaa, ik wil graag mee doen! Of eigenlijk laat ik Harry lopen.....
Ik ga ff mijn broertje vragen of zijn Simba ( ook ab en ik koop het vlees ook voor haar) ook mee wil doen.
Ik wil graag 1 dag, moet nog ff kijken welke.

Slechts 1 voorbehoud; ik ga afzeggen ( ga wel betalen natuurlijk) als het erg warm is, dat is gewoon niet praktisch met een bulldog.... en zeker niet die weten wat luresprint is én dat ook altijd te gek vonden. (Ik heb ooit Lola bijna oververhit gehad met 22 graden tijdens een luresprint omdat ze het te leuk vond en ze nog ff langs de baan moest wachten, dus ik ben wel wat voorzichtig geworden)
#3345399
Het is inderdaad niet naast de deur, maar wel errug leuk! :D
constance.blokzijl schreef:Jaaaa, ik wil graag mee doen! Of eigenlijk laat ik Harry lopen.....
Ik ga ff mijn broertje vragen of zijn Simba ( ook ab en ik koop het vlees ook voor haar) ook mee wil doen.
Ik wil graag 1 dag, moet nog ff kijken welke.

Slechts 1 voorbehoud; ik ga afzeggen ( ga wel betalen natuurlijk) als het erg warm is, dat is gewoon niet praktisch met een bulldog.... en zeker niet die weten wat luresprint is én dat ook altijd te gek vonden. (Ik heb ooit Lola bijna oververhit gehad met 22 graden tijdens een luresprint omdat ze het te leuk vond en ze nog ff langs de baan moest wachten, dus ik ben wel wat voorzichtig geworden)
Leuk! :)
Ik hoor nog wel, welke dag je (of jullie) mee wilt doen.
Ja, logisch. Als het echt veel te heet is, moeten we dit niet willen.

Wat toevallig dat je precies nu die herinnering krijgt op FB. Wat een blij smoelwerk zeg :smitten:
Kaela schreef:Als ik geen betaalde klus heb, wil ik eventueel wel komen fotograferen. Ik zeg nog niets toe, maar als het lukt de dag vol genoeg te krijgen, wil ik wel mijn best doen!
Wat lief, dankjewel!
Als we de dagen via BP niet vol krijgen, dan plaats ik het ook nog ergens anders. Maar BP gaat voor :)
eelke schreef:
Ohhh gut jaaa daar hebben we Joep eens opgezet ;D haha. Joep is meer showhond denk ik. Die paradeerde in een drafje sjiek over de baan om halverwege eens te gaan snuffelen en plassen.

Geen succes :D
;D ;D ;D
Na 2 rondjes heb ik Vito zondag in z'n grote flaporen gefluisterd; Hallo sukkel, je bent een PO-DEN-CO!
Het 3de rondje ging hij als een speer en ging hij als een gek met die haas schudden ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door