Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door SabenJin
#334121
Vorige week woensdag is Jin door een andere hond gegrepen en ze had/heeft haar elleboog flink kapot en gehecht. Ik moet haar alsmaar beschermen, omdat ze het zelf niet doet, en hieraan te zien is het dus ook nodig. Helaas is het dan toch gebeurd waardoor ze weer een flinke impact heeft gehad, wat ze echt niet nog eens kon gebruiken.

Ik heb dus maar bach bloesem Larch voor haar gehaald, voor meer zelfvertrouwen en misschien dat ze dan wat meer voor zichzelf opkomt.

nu is alleen het geval dat jin ineens angst heeft voor auto's die van achteren langs ons komen rijdeen als we over de stoep lopen. ze duikt dan helemaal in elkaar. Ook is het soms dat ze dingen ziet die er niet zijn, dan is het alsof ze achter een vlieg aanzit terwijl er niks is bijvoorbeeld.

Jin krijgt op dit moment alleen nog antibiotica als medicijnen. Maar kunnen deze situaties bijwerkingen zijn van bach of niet? we zijn nog geen week bezig met bach trouwens.
Laatst gewijzigd door SabenJin op wo 15 jun 2005, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Aura
#334502
Ik heb zelf een tijdje Agrimony gehad. Dat is vooral als je steeds over je heen laat lopen en altijd de harmonie wil bewaren, en dus ruzie uit de weg gaat. Na een paar dagen kreeg ik een volkomen misplaatste woede-uitbarsting. Dat is dus eigenlijk geen bijwerking, maar een teken dat het werkt. Ik heb het idee dat het soms even doorslaat naar de andere kant en dan weer in balans moet komen. Weet niet of het echt zo werkt....
Bij Larch kan ik het me niet voorstellen...

Kan het niet zijn dat precies op het moment dat ze werd gegrepen, er een auto van achteren aankwam? Honden (en mensen ook) kunnen zulke dingen dan aan elkaar koppelen. Zij verwacht dan weer die pijn van de aanval als er een auto aankomt. Al weet ik natuurlijk niet of het langs een weg gebeurde.

Ik zou het sowieso proberen te negeren. Niet troosten, want dan maak je het alleen maar erger. Mocht het niet overgaan, dan kan je verder gaan zoeken.

Heb je trouwens Rescue Remedie in huis? Dat schijnt goed te zijn na zulke gebeurtenissen en ook trauma's te voorkomen. ;)
Door Marion
#334508
Wat wil je bereiken dan ??? Dat ze met agressie gaat reageren als een andere hond haar aanvalt? Dan heb ik toch liever een onderdanige hond hoor....
Door geer
#334510
Marion schreef: Wat wil je bereiken dan ??? Dat ze met agressie gaat reageren als een andere hond haar aanvalt? Dan heb ik toch liever een onderdanige hond hoor....
Een hond, zoals Jin, kan ook zo onderdanig zijn dat het juist agressie uitlokt. Agressief is iets heel anders dan assertief, Jin moet wat assertiever worden...
Door SabenJin
#335130
Marion schreef: Wat wil je bereiken dan ??? Dat ze met agressie gaat reageren als een andere hond haar aanvalt? Dan heb ik toch liever een onderdanige hond hoor....
Weet je wat je zegt. Ik heb een hele dominante hond gehad en dat is ook niet alles en dat hoeft van mij ook niet, maar zoals Jin is het ook niet normaal. Verder sluit ik me bij Geer aan. Je moet ogen voor en achter hebben want veel honden hebben het gewoon op jouw hond voorzien en omdat Jin totaal niet voor zichzelf opkomt, moet ik het doen. Haar angst daarintegen probeer ik natuurlijk niet te bevestigen door dan aandacht te geven bijvoorbeeld. Maar dat lijkt me redelijk logisch....

Ik denk toch dat die hond haar van achteren heeft gepakt en dat ze het totaal niet heeft zien aankomen. Ze is nu namelijk bang voor alles wat van achteren komt. Voorbij gaande auto's , honden die achter haar langs rennen etc. Ik denk dat ze die link heeft gelegd. Verder waren er totaal geen auto's of wat voor verkeer ook in de buurt want we trainen op een camping. Rescue zou ik idd nog eens kunnen proberen.

Hebben jullie trouwens enig idee, dat als je bach bloesem geeft, en het werkt echt, hoelang het dan ongeveer duurt voordat je iets verandering zou kunnen verwachten. Is dat idd na drie maand ongeveer?
Door Helen
#335137
Misschien komt ze nooit voor zichzelf op omdat jij altijd voor haar opkomt? Zou dat ook een mogelijkheid kunnen zijn denk je?
Door SabenJin
#335638
Die opmerking krijg ik wel zo vaak... :-\.... ik kan het me enigzins voorstellen dat die vraag gesteld wordt, maar ik wordt er ook een beetje moe van (niet persoonlijk bedoeld hoor)

De eerste 9 maand heb ik me totaal niet met Jin bemoeid in zulke situaties. Het gevolg, met 9 weken werd ze voor het eerst flink gegrepen en had toen ook haar koppie kapot. Vervolgens is er een hele tijd geweest dat ze echt het pispaaltje was en honden het echt op haar hadden voorzien. Ik heb me er nooit mee bemoeid ook met de gedachte van kom maar voor je zelf op, je moet het toch leren. Ze werd alleen alsmaar onderdaniger, doordat ze steeds gegrepen werd natuurlijk, constant op haar rug lag en constant onder moest doen van mijn husky die ik toen nog had.

Het gebeurde steeds vaker en ik zag Jin gewoon in het negatieve veranderen. Ze gaf zich steeds eerder over, dit heeft ze altijd al wel gedaan, maar steeds eerder en sneller ging ze op haar rug en honden deden daar dan niks op uit.

Op een gegeven moment moet je dan een keus gaan maken. Je hond je hond laten en zich laten redden, wat ze dus gewoon niet zelf kan of (ook in overleg met mijn trainer) nu voor je hond opkomen, aangezien ze het zelf niet doet en kan.

Laatst zei ook iemand tegen mij dat Jin het in het wild nooit zou overleven en dat als ik mijn hond wou behouden ik het dan voor haar moest doen.....

Dus ja het is erg moeilijk en erg dubbel. Ik laat Jin nu ook alleen met honden spelen die ik ken en waarvan ik weet dat het goed gaat, om erger te voorkomen en zodat ik me er dus niet mee hoef te bemoeien. Soms komt er dan toch een gek op haar af en ja dan spring ik voor Jin, ik moet dus wel. Geloof me ik doe het met liefde, maar het is niet altijd even leuk als je altijd maar ogen voor -en achter moet hebben, omdat je hond gewoon het pispaaltje is.

Toen die hond vorige week op jin af kwam stormen heb ik eerst ook helemaal niks gedaan (STOM) maar je verwacht het niet en ik ook in mijn achterhoofd de opmerkingen van mensen dat het door mij komt dat de hond zo is en dat ik niet te beschermend moet zijn. Nou zo zie je maar als ik dus niet ingrijp wat er gebeurd..... ik heb die keus nu gemaakt en Jin is eenmaal niet anders. Dan bemoei ik me er liever mee, voordat Jin straks ook angstagressie gaat vertonen en dan ben je nog verder van huis. Maar tuurlijk zou het fijn zijn als ze iets zekerder zou worden en iets meer voor zichzelf op zou komen, maar ze geeft zich altijd totaal over en laat alles maar toe....
Laatst gewijzigd door SabenJin op vr 17 jun 2005, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#335674
Het was ook absoluut niet lullig bedoeld :-* Ik snap dat het heel naar is. Ik heb het zelf met Kuma precies andersom gedaan. Zij is ook flink onderdanig. Ik heb toen zijn een klein pupje was ervoor gezorgd dat zij nooit te grazen is genomen of als pispaaltje gebruikt is of heel erg onder moest doen voor andere honden. Ik heb de honden waarmee ze omging heel zorgvuldig uitgezocht. Ze kreeg daardoor heel veel zelfvertrouwen ondanks dat ze nog steeds flink onderdanig is, kan zij zich nu prima redden en durft ook zeker voor zichzelf op te komen. Ik denk zelf niet dat kleine pups het zelf uit moeten zoeken, integendeel. Ze leren er niets van als ze contstant platgewals worden. Ik denk dat bij Jin dit geleidt heeft tot het feit dat ze geleerd heeft dat ze altijd verliest en zich maar zo passief mogelijk opstelt en het ondergaat.
Door Lizzy
#335685
SabenJin schreef: Hebben jullie trouwens enig idee, dat als je bach bloesem geeft, en het werkt echt, hoelang het dan ongeveer duurt voordat je iets verandering zou kunnen verwachten. Is dat idd na drie maand ongeveer?
Ik denk dat je moeilijk aan kunt geven hoe snel je iets moet merken van de Bach. Zelf heb ik het idee dat bach bloesems soms heel snel helpen. Soms binnen seconden/minuten. Denk maar aan Rescue. Vaak duurt het langer voordat je iets merkt wanneer de problemen 'ouder zijn' en dieper ingeworteld zitten. Maar ik denk dat je binnen enkele weken iets mag verwachten. Mogelijk heb je de verkeerde bach te pakken als je na drie maanden nog geen verschil merkt.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#335781
Ik houd aan dat er na drie weken zeker verschil moet zijn te merken.
Soms roepen mensen dat ze geen verschil zien, maar als ze stoppen merken ze ineens dat het toch wel beter ging daarvoor.
Ik denk ook dat alleen Larch misschien niet genoeg is.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door