Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door amber13
#334146
Gisteren heb ik twee proefpakketjes gekregen van DOGline, een flesje MagenDarmControl MDC en een pakje VitalityDrink. Kent iemand dit en wat zijn de ervaringen ermee. Ik heb al even op de site gekeken, maar die is duits, en das niet m'n sterkste taal :-\
Door amber13
#334198
http://dogline-products.de/ Op de site zal een reclamepraatje staan, dat het allemaal geweldig is, maar ik ben ook juist op zoek naar mensen die het echt gebruikt hebben. Ik ben nogal (waarschijnlijk overdreven) voorzichtig met wat ik Max geef omdat hij nogal gevoelige ingewanden heeft (en de rest van de problemen :()
Overigens wel lief dat je het ff wil proberen te vertalen, ben natuurlijk toch wel benieuwd wat er staat ;D
Door Peet
#334204
Ik zie alleen iets staan van Pure Energie...een spulletje voor honden die extra energie nodig hebben in de vorm van koolhydraten.... :-X...Dextrinen om precies te zijn, de suikers uit zetmeel.... :-\

Wat zit er in die Magen&Darm spul?
Laatst gewijzigd door Peet op wo 15 jun 2005, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber13
#334249
Oke, hier komt ie:
Zusammensetzung:
Wasser, Maltodextrin, Glucosesirup, pflantzliche Fette, Sojaproteinisolat, milchprotein

Energie: 4,7 MJ/ kg
Rohprotein 7,3%
Rohfett 4,1%
Zucker 5,2%
Rohfaser 0,4 %
Rohasche 0,8%
Wasser 72%

Anwendung
MDC kann als Alleinfutter gegeben wirden. Die Tagesration ist abhängig vom Körpergewicht. Nach Abklingen der Symptome sollte zur Stärkung de Magen-Darm-Traktes die anwendung über einen weiteren Tag fortgezetst werden

(daaronder staat een tabel van bij welk gewicht je hoeveel moet geven, begint met 5kg: 300 ml/tag, en loopt in een rechte lijn schuin omhoog naar40 kg: 1300 ml/tag)

Aan de voorkant staat nog dukgedrukt:
gegen:
- durchfall
- erbrechen
- verdauungsbeschwerden
- gewichtsverlust

Heb je hier wat aan?'
Ik moet nu even weg, vanavond zet ik de ingrediënten van de Vitality Drink er nog wel op.
Door Peet
#334253
De ingredienten zijn dan:
water, maltodextrose, glucosesiroop, plantaardige vetten, soja eiwitten en melkproteine.

Nou, wat hier nou zo goed aan is voor het maagdarm-kanaal is mij een raadsel hoor. Het klinkt een beetje als die dextrose-snoepjes (Dextro-Energy), voor instant-energie. Een hele berg suiker en verder wat proteine uit melk en soya.

Tja, uit suiker krijg je wel energie maar of dit nou gezond is.... :-\

Een hond met een gevoelig maagdarm kanaal, die extra energie nodig heeft, zou ik liever gewoon meer eten geven, of een vette runderlap, of een stuk pens ofzo ... :-X...sorry....
Door amber13
#334456
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor! Ik had het gekregen en wou gewoon eens weten of het iets goeds was, voor het zelfde geld waren jullie er allemaal erg enthousiast over en dan had ik het ook wel eens willen proberen. Wat ik er zelf ook een beetje vreemd aan vind, is dat er staat (vertaald met m'n steenkolenduits) dat het ook als alleenvoer gegeven kan worden, is het dan de bedoeling dat je hond alleen nog melk krijgt ??? Nou, ik weet genoeg, lief dat m'n moeder aan me heeft gedacht en wat voor me heeft meegenomen(tnx mam) maar mijn hondjes krijgen het niet! Lijkt me idd niks toevoegen.
Enne, bedankt hé, dat je het even hebt nagekeken.
Door amber13
#334460
In die VitalityDrink zitten trouwens precies dezelfde ingrediënten (das waarschijnlijk makkelijk verdienen, hetzelfde product, maar dan net ff anders verpakt, andere naam er op en dan maar hard roepen dat honden het nodig hebben en dat het zo geweldig is blabla........ ::)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door