Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mayka
#333982
Youri heeft (volgens mijn eigen constatering) kennelhoest. Hij is er niet ziek van, en volgens mij veroorzaakt door besmetting bij een training waar we gingen kijken, 3 dagen na de rabies-enting (verminderde weerstand).
Afijn, ik geef hem propolis, Echinea extra en een beetje hoestdrank (ook geschikt voor baby's) en laat hem uit aan een tuig i.p.v. halsband.
Doe ik dit goed of iemand nog suggesties? En klopt het dat het ongeveer twee weken kan duren?
Door Audrina
#333983
Je zou evt. ook nog Tussistin (tabletjes of siroop) van VSM kunnen geven. Dit wordt bij de meeste drogisten wel verkocht.

Tussistin is een homeopathisch geneesmiddel, dat wordt toegepast bij vastzittende hoest en kriebelhoest.
Door Femke
#334097
nee, het lijkt prima zo, weerstand opkrikken en de hoest verzachten. Meer kun je volgens mij niet doen, behalve nog tonnen knuffels geven ;)
Door Mayka
#334201
Oké bedankt, dan gaan we zo door. En met die knuffels zit het wel goed!
Door Mevroi Kruim
#334283
Bij mijn honden was het met een paar dagen over, met behulp van een beetje hoestsiroop en honing (mjam! ik ben errug ziek hoor, geef maar meer!')
Tara had het trouwens in haar neus, die nieste voortdurend, eigenlijk best komisch maar voor haar wel lastig.
Door jeanne
#334300
Bij Bes ging het dus niet vanzelf over, het werd alleen maar erger. :(
Dus toch maar naar de dierenarts en een kuurtje gekregen. Ze was ook nog maar pup, en had koorts en was er echt ziek van.
Ze heeft er nog best lang last van gehad, en nog maanden met een tuigje omgelopen, ipv van een halsband.
Nu heeft ze nergens last meer van hoor ;)
Door Femke
#334353
jeanne schreef: Bij Bes ging het dus niet vanzelf over, het werd alleen maar erger. :(
Dus toch maar naar de dierenarts en een kuurtje gekregen. Ze was ook nog maar pup, en had koorts en was er echt ziek van.
Ze heeft er nog best lang last van gehad, en nog maanden met een tuigje omgelopen, ipv van een halsband.
Nu heeft ze nergens last meer van hoor ;)
ja maar puppen, oudere honden en zieke honden kunnen goed ziek zijn van kennelhoest, dan kan het zelfs gevaarlijk zijn!!

Zelfde als met griep, dat is ook geen probleem als je goed gezond bent maar als je een slechte gezondheid hebt kun je er zelfs aan sterven...
Laatst gewijzigd door Femke op wo 15 jun 2005, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door