Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3343474
Wat enorm fijn dat je je zo uit kan leven met de fietsstep :D

Ik duim enorm voor je dat er bij de volgende controle verbetering te zien is!

Fijn om weer van je te lezen :-*
Door Lizzy
#3343518
Bedankt voor je update! Wat fijn dat je zo van die step geniet :-* ! Wow, dat zijn heel wat kilometers! We duimen met je mee, dat ze 12 juni eindelijk wel de langverwachte verbeteringen zien.

Wat voor medicijnen heb je tegen de osteoporose in je heupen? Merk je daar ook zelf wat van, dat je daar osteoporose in hebt?
Door Anne in Zweden
#3343534
Heerlijk, dat je dankzij de step niet meer aan huis gebonden bent! Groot gelijk hoor, dat je zoveel mogelijk onderweg bent. Beweging is niet alleen lichamelijk goed, maar geeft je ook geestelijk een kick. Lekker doorgaan zo!
Door smulpaap
#3343536
Anne in Zweden schreef:Heerlijk, dat je dankzij de step niet meer aan huis gebonden bent! Groot gelijk hoor, dat je zoveel mogelijk onderweg bent. Beweging is niet alleen lichamelijk goed, maar geeft je ook geestelijk een kick. Lekker doorgaan zo!
+1 . Ik ben blij voor je ! geniet ! :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Radja
#3343537
Lizzy schreef:Bedankt voor je update! Wat fijn dat je zo van die step geniet :-* ! Wow, dat zijn heel wat kilometers! We duimen met je mee, dat ze 12 juni eindelijk wel de langverwachte verbeteringen zien.

Wat voor medicijnen heb je tegen de osteoporose in je heupen? Merk je daar ook zelf wat van, dat je daar osteoporose in hebt?

Ik moet 5 jaar lang 1x per week Alendroninezuur 70mg nemen, dit geneest niet, maar legt een beschermlaagje aan om het osteoporoseproces te stagneren en cholecalciferol 800IE ( ik krijg de rest aan vitamine d voldoende binnen middels voeding en het buiten zijn) over 2 jaar weer een dexascan om te kijken of de osteoporose niet verder is gegaan.

Het 'gekke' is dat je van de osteoporose in de heupen niets van merkt of voelt.
Door hamada
#3343832
Wat fijn dat je met de step letterlijk uit de voeten kunt.
Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen en de manier waarop je de moed er in houdt.
Hopelijk binnenkort goed nieuws.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3344000
Ik ga jullie alweer bedanken voor alle lieve reacties! :-* :-* :-*

En inderdaad ik heb de 12e jullie duimen heel hard nodig!

Wat ik ook nog wel schrijven, is dat ik door de fietsstep en de brace nu volop geniet van het leven :D
Vandaag bijv hebben Peter en ik 30,30km gefietst(stept) en het was een geweldige dag waar wij beide van hebben genoten! Echt heeeeeeeerlijk! We waren heel moe, maar nog meer voldaan! Wat is dat een goed gevoel!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3345421
Afgelopen dinsdag ben ik weer voor controle geweest. Helaas was er weinig verbetering te zien! Wel begon de chirurg over of amputatie van het onderbeen misschien een optie voor mij zou kunnen zijn, omdat ik daarmee een kwalitatief beter leven zou krijgen. Dit stelde hij voor, omdat ik nog vreselijk veel pijn heb aan mijn onderbeen en mijn knie niet meer goed kan buigen. Het been doet vanbinnen vreselijk veel pijn en daarbij heb ik ook aanrakingspijn en man o man, dat gun je niemand!
33jaar geleden wilde de chirurg van toen ook al mijn onderbeen amputeren, omdat ik op mijn voet een stinkende open wond had, keek op het bot, wat totaal niet wilde genezen! Ik had toen ook een olifantspoot! Dat heb ik toen tegen gehouden en neem maar van mij aan dat ik daar de afgelopen jaren soms spijt had dat ik het niet heb gedaan, de pijn was toen ook vaak te heftig. Maar zoals ik in eerdere topics heb geschreven, liep ik voor 15-12 weer 10km+ per dag. En toen Radja nog leefde ook elke dag minstens 1,5 uur.
Ik snap dat de chirurg erover is begonnen en het was absoluut niet makkelijk voor hem! Maar hij kende patienten die bijv 6 jaar met vreselijke pijn hebben geleefd, been geamputeerd en achteraf wilde dat ze het 5jaar eerder hadden gedaan!, maar het is voor mij geen optie, sowieso nu nog niet en waarschijnlijk nooit!
Heel misschien gaat hij over een jaar mijn scheenbeen reconstrueren, dan haalt hij het hele onderbeen open, haalt de pin eruit, zaagt mijn scheenbeen door, plaatst een plaat en maakt van 'vloeibaar bot' oid een nieuw scheenbeen! Maar daar ga ik nog niet over nadenken! Over een half jaar, een jaar na het breken van mijn been, moet ik weer voor controle, eerder heeft geen zin. Mocht er in de tussen tijd iets zijn, mag ik altijd eerder komen!
Hij vond het wel fijn voor mij dat de brace goed bevalt en ik alles met mijn fietsstep doe. En heeft bewondering hoe positief ik met dit hele gebeuren om ga en in het leven sta.
Ik blijf hoop houden en oefen mij gek om met 1 kruk te kunnen lopen, zodat ik mijn broodje en kopje thee/koffie zou kunnen dragen en daardoor de rolstoel naar de zolder verbannen!

Dit was mijn update
Door Anne in Zweden
#3345425
F*cking hell, Jacqueline, dat zijn geen gesprekken waar je fluitend uit komt. :-X Wat een doffe, doffe ellende heb je toch met je pootje. Ik begrijp goed dat amputatie wel heel rigoreus en definitief klinkt, is heel normaal dat je die gedachte even een tijdje moet laten garen in je hoofd. Hopelijk is het uiteindelijk niet nodig en is er een andere manier om jou weer op de been te krijgen, maar dat andere traject, dat van die reconstructie, klinkt ook niet als een feestje. *gruwelt al bij het lezen*

Sterkte met alle emoties en afwegingen en natuurlijk ook met de pijn. Ik heb ook grote bewondering voor je opgewekte houding, ondanks alle complicaties! Voorzichtige knuffel en dikke zoen voor jou! :-* :bigarmhug:
Door Lizzy
#3345441
OMG........... Jeetje, nou als zo'n chirurg over een amputatie begint............ :-\
Maar begrijp ik het nu goed dat je het komende jaar maar zelf een beetje aan moet otteren en er over 1 jaar wordt bekeken of ze gaan reconstrueren of niet? En in de tussentijd dan...?

Afschuwelijk allemaal. Echt, heel erg veel sterkte :-* !

(bedankt voor de naam van dat middel, Alendroninezuur)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3345454
Ah nee wat enorm balen dat er nauwelijks verbetering te zien is :'(

Maar als ik het zo lees wat die reconstructie zou betekenen dan zou ik dat wel afwegen tegenover amputatie met prothese want de protheses zijn natuurlijk tegenwoordig verbeterd ten opzichte van 33 jaar geleden :-\

Ik heb iig grote bewondering voor mensen die in zo'n kl*te situatie zoveel positiviteit en kracht weten uit te stralen :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door