Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3343120
- pien - schreef:Wat leuk om jullie (kapsels) te zien :-*

Ik heb al van alles gehad: superkort tot lange krullen(toen ik jong was), een praktische (steile) bob toen ik moeder was van 2 jonge kinderen...
Daarna halflang en grijs, met genoeg haar om het op een dotje te kunnen doen als het warm was of voor het sporten.
Vijf jaar geleden besloot ik het nog langer te laten groeien om te kunnen doneren.
Afbeelding
Van toen af aan heb ik steeds gespaard, volgend jaar hoop ik voor de 3e keer te kunnen doneren :D Het moet tegenwoordig minimaal 30cm lang zijn, dus ik moet nog ruim 10 cm geduld hebben ;D ...Ongeveer 1x per jaar worden de puntjes geknipt.
Als ik stop met doneren wil ik een leuke coupe:
Afbeelding
Moet lukken met een beetje 'web' erdoor (soort gelwax). Ligt ook wel aan hoeveel krul er nog (meer) terugkomt na de overgang. Hormonen en zo :D
Dit is jouw kleur haar??? Van de vlechtjes? JALOERSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Door Lizzy
#3343123
koekje schreef:Ik ben ook niet zo van de kapsels. En ik hou er niet van om naar de kapper te gaan. Inmiddels ben ik al 4 jaar moeder en dus ook 4 jaar slons :P
Eens in de zoveel tijd knip ik zelf een stuk van mn haar af. Ik gebruik daar de keukenschaar voor :biggrin2:
Ik heb heel donkerbruin dik bushy (krullend) haar. En het is een meter lang, dus daarom uitgezakt. Zo'n 3 maanden na je bevalling, gaat je haar uitvallen. Toenn mn haar net weer een beetje hersteld was, werd ik weer blijvend zwanger, toen van 2, dus daarna extra haaruitval. Die haren zijn nu weer aan het teruggroeien en krullen dus wel, want korter en dus minder zwaar. De kaalste van mijn baby's houdt enorm van haar en om eraan te trekken. Dat doet hij bij iedereen, zelfs zn net-nietkale broertje. Een sleep van een meter heb je wel sneller te pakken dan het perzikdons van broerlief, dus het zit meestal in een knot of staart. Ik heb trouwens ook geregeld een baby op mn rug, is voor hem niet fijn als hij verstrikt raakt, dus daarom nog een reden voor een knot.
Ik verf mn haar overigens niet. Enerzijds uit statement (wat is er mis met natuurlijk grijzen?), anderzijds uit slonsheid en praktisch oogpunt. Doordat het zo lang en donker is, is grijs wegverfen nogal een klus lijkt me. Geen tijd en fut voor. Nu valt het nog wel mee met de grijze haren, ik ben bijna 35. Maar door de knot/staart zie je de grijze haren die er zitten, wel nog sneller dan wanneer ik het los laat hangen.
Ik ben nog langer dan jij niet naar de kapper geweest. Ik denk een jaar of 10 ofzo. Sinds ik niet meer werk. Ik herken me hier wel in. Alleen Leo knipt mijn haar. En ik heb geen krullen.... Maar ik verf mijn haar dus niet meer sinds de allergische reactie. En ik heb nu hier en daar grijze plukken. Ik vind het afschuwelijk momenteel, qua kleur maar ik ben te gierig en teveel slons om naar de kapper te gaan. Ik heb geen kinderen maar wel vier honden (en die zijn toevallig ook rete vermoeiend :biggrin2: ). En ik heb dus staart/knot.
Door - pien -
#3343134
Lizzy schreef:Dit is jouw kleur haar??? Van de vlechtjes? JALOERSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geërfd van mijn mama :) En een goeie zilvershampoo ;)
Door Lizzy
#3343146
- pien - schreef:Geërfd van mijn mama :) En een goeie zilvershampoo ;)
Het kwijl loopt hier de bek uit. Dit is echt een hele prachtige kleur grijs :smitten: . Wat voor zilvershampoo??
Door Lizzy
#3343148
OK! Dank voor de tip! Super interessant. Kan ik mooi m'n blonde uitgroei wat mee weg gaan werken (hoop ik)!

Bedoel je met de oma kleur dat het zo lekker paars is? :biggrin2:
Door - pien -
#3343153
Lizzy schreef:OK! Dank voor de tip! Super interessant. Kan ik mooi m'n blonde uitgroei wat mee weg gaan werken (hoop ik)!

Bedoel je met de oma kleur dat het zo lekker paars is? :biggrin2:
Ja ;D
Dat m'n buurvrouw (kapster) zegt 'ehh, gebruik je zilvershampoo? ik zou er even mee stoppen'
:-[

Als je wil mag je wat van mij uitproberen hoor, voordat je het koopt? Even bedenken hoe ik dat kan verpakken? Ik heb van die probeercupjes van de Body Shop? Dat past toch door de brievenbus?
Door Lizzy
#3343154
- pien - schreef:Ja ;D
Dat m'n buurvrouw (kapster) zegt 'ehh, gebruik je zilvershampoo? ik zou er even mee stoppen'
:-[

Als je wil mag je wat van mij uitproberen hoor, voordat je het koopt? Even bedenken hoe ik dat kan verpakken? Ik heb van die probeercupjes van de Body Shop? Dat past toch door de brievenbus?
;D ;D ;D ;D ;D ;D , geniaal ;D ;D ;D

Ahhh, dat is super lief van je :-* ! Maar joh, ik koop gewoon een tube en als het niet bevalt stuur ik de rest naar jou op :biggrin2:
Door - pien -
#3343157
Lizzy schreef:;D ;D ;D ;D ;D ;D , geniaal ;D ;D ;D

Ahhh, dat is super lief van je :-* ! Maar joh, ik koop gewoon een tube en als het niet bevalt stuur ik de rest naar jou op :biggrin2:
Nee joh, ik heb een tube waar ik nog 5 jaar mee kan doen dus ik heb zát ;D
Door Lizzy
#3343159
- pien - schreef:Nee joh, ik heb een tube waar ik nog 5 jaar mee kan doen dus ik heb zát ;D
Hahahaha, ja nee, als je er zo lang mee doet moet je niet vooral nog een tube erbij ;D ;D ;D
Door bloemetje
#3343164
Charlie Angel schreef:Die shampoo is van artistieke. Je handen zijn ook echt knalroze als je het gebruikt.
Ja dat heb ik bij iedere shampoo omdat je t er steeds een beetje uitwast. Ik zal shampoo eens opzoeken.
Door tt-tjes
#3343219
Ben niet zo van de foto's maar op dit moment heb ik een soort van opgeknipt bob. Al 5 jaar. Eigenlijk helemaal niks voor mij want normaal wissel ik van lang naar opgeschoren kort en viseversa. Ik heb altijd stijl haar gehad maar sinds de overgang in ene krullen. En dat bevalt met dit kapsel rete goed.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3343220
Bijzonder toch dat tijdens de overgang (hormonen) je haar zo veranderen kan. Ik heb een extreem snelgroeiende ontzettende bos met heel fijn haar dat idd niet meer superstijl is, maar slag vertoont.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3343222
Voor de dames met kleurtjes, als je in Duitsland komt en een Rossmann ziet, deze is geweldig:

https://www.rossmann.de/produkte/colour ... 22523.html

en deze heeft er ook hele leuke tussen zitten:

https://www.rossmann.de/einkaufsportal/ ... olour.html

Bij mij is het helaas zo dat het niet uitwasbaar is, maar wel razendsnel vervaagd. Dus ik doe het niet meer.

Een week of 5 geleden heb ik mijn haar opgelicht en was het kanariegeel..... En dit heeft me gered:

https://www.rossmann.de/produkte/swiss- ... 64829.html

Echt de goedkoopste zilvershampoo allertijden. Wordt bij mij absoluut niet paars, maar heel mooi blond. Wil ik een grijzere kleurtoon dan gebruik ik deze:

https://www.rossmann.de/produkte/garnie ... tTerm=silb
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door