Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kuikuhnek
#3342788
Ik kwam er laatst echter dat Chef aan de zijkant, zijn wangen zeg maar, korstjes heeft. Aan een kan best veel.
Hij krabt er niet aan, het is geen hotspot.
Hij schudt wel af en toe met zijn kop en ik zie dat een van de oren wat vuiler is dan de ander.
Zouden die korstjes door het schudden kunnen komen?
Sowieso de oren reinigen, daar ben ik mij al over aan het inlezen.
Door Lizzy
#3342795
Maar zitten de korstjes echt vast op de huid of zitten ze vast in het haar (vacht)? Ik heb dit nog nooit eerder gehoord/gezien maar ik zou me voor kunnen stellen dat als je korstjes in de vacht ziet, dit van de oren kan komen. Zitten ze echt vast op de huid (even het haar opzij schuiven en goed controleren) dan is het iets anders, al weet ik niet wat. Want je zou dan verwachten dat hij daar krabt en dat doet ie dus niet :g:
Door Kuikuhnek
#3342800
Vast op de huid, hij krabt niet, heb ik hem nog nooit zien doen. Een enkele keer langs de zijkant van zijn lichaam maar ik zie hem echt nooit krabben.
Door Lizzy
#3342801
Kuikuhnek schreef:Vast op de huid, hij krabt niet, heb ik hem nog nooit zien doen. Een enkele keer langs de zijkant van zijn lichaam maar ik zie hem echt nooit krabben.
Steekt hij zijn kop regelmatig in bepaalde planten? Komt hij berenklauw tegen, onderweg? Staan er planten in je tuin waar hij zich regelmatig tussen bevindt?

Eet hij uit een plastic voerbak?
Door Kuikuhnek
#3342803
Hij steekt zijn kop werkelijk in alle planten. Hormonen vieren hoogtij hier :D
Bereklauw is mij nog niet opgevallen.
Hij eet uit een RVS bak.
Door Siberienne
#3342809
Speelt hij met andere honden die happerig zijn? Toen mijn meneren jonger waren en veel stoeiden kwam ik daar korstjes van tegen... maar dat was in de nek en niet op de kop. Bedenk ik me nu...
Door Kuikuhnek
#3342823
Nee niet overdreven, meeste honden zijn bang voor hem.
Heb net zijn oren schoongemaakt, eens kijken of het schudden minder wordt.
Misschien toch iets van bramenstruiken of zo.
Door Lizzy
#3342834
Kuikuhnek schreef:Nee niet overdreven, meeste honden zijn bang voor hem.
Heb net zijn oren schoongemaakt, eens kijken of het schudden minder wordt.
Misschien toch iets van bramenstruiken of zo.
Waarmee heb je zijn oortjes schoongemaakt?

Ja, bramen kan zeker. Ik herinner me ineens dat Brutus in het voorjaar/zomer altijd rode wangen had. Dat zag je natuurlijk bij hem goed, hij was wit. Hij had toch een lichte irritatie/allergie voor grassen. Kan me alleen niet herinneren dat hij ook korstjes had. Het jeukte trouwens niet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3342859
Korstjes van wondjes? Dus donker met nieuwe rode of roze huid eronder?
Of eerder blekere korstjes van gedroogde huidafscheidingen? Zweet, talg, dode huidcellen kunnen samen ook korstjes geven.

Is het in plooien, of op gladde stukken huid?
Door Kuikuhnek
#3342957
Op gladde stukken, het is heel moeilijk te zien want zijn vacht op die plek is vrij dicht.
Maar van wat ik kan zien dat is dat het blekere korstjes zijn, beetje gelig van kleur.
Oren overigens schoongemaakt met een wattenschijfje met wat olijfolie. De vuiligheid die zichtbaar was verwijderd, meer niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door