Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Jolan
#3342127
Bij Daisy zijn dinsdag 5 tandjes verwijderd die helemaal los zaten en één die verkleurd was.
Nou was het advies om een week geen kvv te geven. Dus ik heb witvis en zalm voor haar gekookt. Ze vind het heerlijk hoor, dus van haar kant geen klachten hahaha maar moet dit echt een week?
Er lijkt mij zo weinig voedingsstoffen meer in gekookte vis te zitten. Nou zet ik de vis op in kokend water en draai het gas laag zodat het net tegen de kook aan blijft.
Zijn hier mensen met ervaring na het verwijderen van tandjes/kiesjes enz?
Door Lizzy
#3342130
Ik heb er zelf geen ervaring mee, met het trekken van tandjes bij honden. Een weekje gekookte vis gaat ze echt echt echt niet dood van hoor! Daar hoef je niet bang voor te zijn. Maar waarom geef je niet ook gekookt vlees? En gekookte groenten?
Gebruikersavatar
Door Jolan
#3342136
Gekookte groentes krijgt ze ook, maar vlees niet. Ik kan kvv niet koken, dat wordt een prut. Heb pas sinds kort een vrieskistje en dus voor het eerst (ook via hier) vlees besteld. Dus volgende maand heb ik dat wel. Daisy is voor ontzettend veel allergisch, dus vlees bij de slager of supermarkt halen gaat helaas niet.
Door Lizzy
#3342138
Jolan schreef:Gekookte groentes krijgt ze ook, maar vlees niet. Ik kan kvv niet koken, dat wordt een prut. Heb pas sinds kort een vrieskistje en dus voor het eerst (ook via hier) vlees besteld. Dus volgende maand heb ik dat wel. Daisy is voor ontzettend veel allergisch, dus vlees bij de slager of supermarkt halen gaat helaas niet.
Dan zou ik lekker een weekje gekookte vis geven! Echt, ik geloof dat je honden 10 weken volstrekt incompleet kunt voeren voordat je ook maar IETS merkt. Ik zou serieus zeggen: geen zorgen. Ik zou na 5 dagen overigens best KVV durven geven, overgoten met gekookt water (even laten staan). Maar da's persoonlijk.
Gebruikersavatar
Door Jolan
#3342139
Daar had ik ook aan zitten denken. Kokend water over de kvv. Denk dat ik dat na het weekend gewoon probeer. Het zijn de kleine tandjes voorin, dus geen grote kiezen ofzo. Moet dan toch aardig dicht zitten.
Nu krijgt ze witvis met wat zalm. Zou ik ook tonijn ofzo er bij kunnen geven?
Ik heb eventueel ook nog vitamine/mineralenpoeder van phytonics staan. Maar van een kleine week zal ze inderdaad wel niks krijgen. Dank je wel!
Door Lizzy
#3342147
Jolan schreef:Daar had ik ook aan zitten denken. Kokend water over de kvv. Denk dat ik dat na het weekend gewoon probeer. Het zijn de kleine tandjes voorin, dus geen grote kiezen ofzo. Moet dan toch aardig dicht zitten.
Nu krijgt ze witvis met wat zalm. Zou ik ook tonijn ofzo er bij kunnen geven?
Ik heb eventueel ook nog vitamine/mineralenpoeder van phytonics staan. Maar van een kleine week zal ze inderdaad wel niks krijgen. Dank je wel!
Tonijn zit vol met zware metalen. Ik zou het niet doen.
Phytonics mag wel! Niet nodig, maar het mag wel!
Gebruikersavatar
Door Jolan
#3342180
Ah dat is mooi, dan ga ik dat even geven. Met de vis is ze nu veranderd in een wandelend stinkbommetje ;D
Maandag ga ik dan beginnen met kvv waar ik gekookt water overheen zal doen.
Dank je wel he, voor al je advies.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3342313
Heb meerdere honden waarvan tanden zijn verwijderd, soms gehecht, soms niet. Heb nooit t eten gekookt. Wel in t geval vd hechtingen 10 dagen geen barf omdat door t knagen de hechtingen konden knappen volgens de dierenarts. Nooit infecties gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door