Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#3341995
Aangezien het net zo goed 1 van mijn honden had kunnen zijn en ik er volkomen 300% klaar mee ben heb ik iig getekend.

https://gevaarlijkehonden.petities.nl/

En ja ik weet dat er ook echt hele verantwoorde bazen tussen zitten die weten wat een powerbreed inhoudt dus die discussie wil ik niet voeren. Het is nu echt een gegeven feit dat er teveel onverantwoorde bazen tussen zitten en het (te) veel andere dieren, mensen en kinderen het leven gekost heeft of ernstig getraumatiseerd.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3342011
Ja helaas de honden zijn weer is de dupe, ik kom er ook eerlijk vooruit als ik de eigenaar niet ken dat ik toch wel op mijn hoede ben voor bepaalde rassen. Vraag mij alleen af wat er gebeurd met deze honden dan :( Asiels zitten al propvol met vooral veel pitbull achtige
Moeilijk dit
Door Lizzy
#3342014
kiara schreef:Denk wel te weten waarom, heel veel van dit soort rassen worden bij niet al te fijne mensen geplaatst
Nee, met de meeste baasjes van HR honden die ik tegen kom wil je geen ruzie.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3342015
Nee ik ook niet maar toch met naam en woonplaats getekend , had het gezien van dat bruine hondje op hart van Nederland , nou de tranen stonden in mijn ogen zo erg, het lijkt of het ook steeds meer gebeurd of het word meer in het nieuws gebracht
#3342031
kiara schreef:Nee ik ook niet maar toch met naam en woonplaats getekend , had het gezien van dat bruine hondje op hart van Nederland , nou de tranen stonden in mijn ogen zo erg, het lijkt of het ook steeds meer gebeurd of het word meer in het nieuws gebracht
Een beetje van beide als je het mij vraagt...

Ik heb vaker aangegeven, ik heb HR honden, en ja ik probeer uit alle macht mijn verantwoording te nemen maar ook dat wordt op vele fronten steeds moeilijker. En ja ik kan muilkorven maar ik blijf vinden dat een ander ook verantwoording heeft voor zijn/haar hond net als ik.
En als ik in een situatie gebracht wordt door een ander zoals laatst kan ik alleen maar heel blij zijn dat het met mijn wel sociale hond is; ik loop midden in de wijk (dus aanlijnplicht) en ik zie iemand met een blonde hond los over de stoep lopen naar de ingang van een flat; behalve omdraaien heb ik weinig uitwijkmogelijkheid op dat moment dus houd ik in, de ingang naar de flat wordt gemaakt en omdat het daar naar beneden loopt wordt het wat aan mijn zicht ontrokken. Ik ga er van uit dat ze naar binnen gaan en loop dus rustig door waarbij blijkt dat het baasje een telefoontje heeft gekregen en totaal in beslag wordt genomen door dat telefoontje en niet meer op zijn hond let; die loopt vervolgens terug naar de weg waarbij hij iemand die net uitstapt bespringt; daar een behoorlijk knietje van krijgt omdat die meneer dat niet op prijs stelde (baasje is ondertussen nog steeds bezig met bellen en staat met de rug naar alles toe) de hond ziet vervolgens mijne en holt vrolijk op mijne af; die vind het reuze gezellig maar hoe ik mijn best ook doe ik krijg de aandacht niet van de baas...... Volkomen in beslag genomen door het belletje.
Het ergste; meneer heeft opgehangen roept een keer ‘kom voohoor’ en is vervolgens boos op zijn hond omdat hij nog een keer moest roepen en de hond niet meteen bij de eerste keer kwam....

Dus ja ik begrijp echt waarom er wederom een petitie is; en ja ik verwacht echt al dat de RAD weer volledig in werking gesteld wordt en ik ben het er echt deels wel mee eens.... Maar als we nou gewoon allemaal eens onze verantwoordelijkheid nemen zou dat echt al een aantal incidenten schelen....
Door Lizzy
#3342034
constance.blokzijl, ik ben het 200% met je eens! En ik vind het serieus balen dat ook de goede mensen zoals jij hieronder te lijden zullen gaan hebben :-\ (en er zijn zat uiterst serieuze super HR honden eigenaren).
#3342035
constance.blokzijl schreef:Een beetje van beide als je het mij vraagt...

Ik heb vaker aangegeven, ik heb HR honden, en ja ik probeer uit alle macht mijn verantwoording te nemen maar ook dat wordt op vele fronten steeds moeilijker. En ja ik kan muilkorven maar ik blijf vinden dat een ander ook verantwoording heeft voor zijn/haar hond net als ik.
En als ik in een situatie gebracht wordt door een ander zoals laatst kan ik alleen maar heel blij zijn dat het met mijn wel sociale hond is; ik loop midden in de wijk (dus aanlijnplicht) en ik zie iemand met een blonde hond los over de stoep lopen naar de ingang van een flat; behalve omdraaien heb ik weinig uitwijkmogelijkheid op dat moment dus houd ik in, de ingang naar de flat wordt gemaakt en omdat het daar naar beneden loopt wordt het wat aan mijn zicht ontrokken. Ik ga er van uit dat ze naar binnen gaan en loop dus rustig door waarbij blijkt dat het baasje een telefoontje heeft gekregen en totaal in beslag wordt genomen door dat telefoontje en niet meer op zijn hond let; die loopt vervolgens terug naar de weg waarbij hij iemand die net uitstapt bespringt; daar een behoorlijk knietje van krijgt omdat die meneer dat niet op prijs stelde (baasje is ondertussen nog steeds bezig met bellen en staat met de rug naar alles toe) de hond ziet vervolgens mijne en holt vrolijk op mijne af; die vind het reuze gezellig maar hoe ik mijn best ook doe ik krijg de aandacht niet van de baas...... Volkomen in beslag genomen door het belletje.
Het ergste; meneer heeft opgehangen roept een keer ‘kom voohoor’ en is vervolgens boos op zijn hond omdat hij nog een keer moest roepen en de hond niet meteen bij de eerste keer kwam....

Dus ja ik begrijp echt waarom er wederom een petitie is; en ja ik verwacht echt al dat de RAD weer volledig in werking gesteld wordt en ik ben het er echt deels wel mee eens.... Maar als we nou gewoon allemaal eens onze verantwoordelijkheid nemen zou dat echt al een aantal incidenten schelen....
+ een heleboel 1..
ik ga het ook niet niet mooier maken dan het is en we gaan natuurlijk ook niet, zoals Cindy al aangeeft, de weet ik veel hoeveelste discussie opstarten want uiteindelijk voelen alle partijen zich hoe dan ook aangesproken..Ik heb echt 1 lastige hond van de 2..ga dan ook direct zeggen dat ik niet denk dat zo'n hond niet bij andere niet HR honden voorkomt..maar goed ..het is zo..Ik ontwijk echt alles en iedereen..keer om, pas mijn route aan (ze is erg benauwd dus kan geen muilkorf om) .ik spreek mensen aan..sorry die van mij is niet met iedereen vrienden en gaat dat ook niet worden...het is gewoon een bitch.niet meer en niet minder..maar ja het is mijn hond en ze gaat never nooit niet naar het asiel of welke opvang dan ook. We kunnen uiteraard de HR honden in de ban gaan doen om o.a. het vreselijke incident met genoemd hondje en talloze andere incidenten maar..alles we alles "uitgeroeid"hebben komen er nieuwe "boegbeelden"want de eigenaren die om de verkeerde redenen voor een dergelijke hond kiezen gaan echt nu niet voor een Labradoodle kiezen....misschien komen dan weer de vroegere HR honden uit de hoge hoed..Dobermann, Rottweiler, Herder..
Het is gewoon nooit goed te praten maar wat gaan we in godsnaam doen aan die vreselijk ongeinteresseerde, onverantwoordelijk hondenbezitter (lang leve de puber die moet maar geen zin heeft om de hond uit te laten) die vindt dat hij bij de voordeurmat de riem los mag koppelen en maar 1 zin kan zeggen "hij doet toch niks"..nee inderdaad niks "ook niet luisteren". Ik heb vorige week enorme ruzie gemaakt met een puber die in het kader van ik kan geen 3 honden vasthouden en bellen alles losgooide..met z'n drietjes gingen ze echt mega blaffend en keffend binnen 3 seconde mijlenver bij hem vandaan..daar liep een jonge moeder klein postuur met een hele zware rotweiler aan de riem en met muilkorf en KINDERWAGEN...het leek op afstand wel een circus artist..ze moest een tollende hond onder controle houden en de kinderwagen mocht uiteraard niet om..Ik zeg kijk nou GVD wat je honden doen...die vrouw kan niks die loopt met een kinderwagen en een zware hond..die misschien ook nog wel de wagen wil beschermen "ah joh mens heb je er last van ..ze doen toch niks"...ik krijg er nog hartkloppingen van ..en als 1 van deze hondjes na een tien minuten durende treiterpartij want hij riep ze niet terug..dan door meneer rotweiler op zijn plaats gezet wordt of erger ..hebben we weer een advertentie in de krant zonder het complete verhaal en uiteraard ook een slachtoffer hondje die er niks aan kan doen..dat zijn baas hem niet leert dat dit niet kan...
Laatst gewijzigd door Summerditches op wo 16 mei 2018, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3342037
Ik ben het ook echt allemaal 200% met jullie eens, het stiksterft van de achterlijke hondenbazen. Ik kom ze ook echt dagelijks tegen (en vaak meerdere per wandeling). Maar als die hap hap hap zeggen tegen mijn honden heb ik niet gelijk een dooie hond..... Maar naast deze petitie zou er een moeten komen om een hondenhoudersbewijs in te gaan voeren. Grondige opleiding door een erkende goedgekeurde hondenschool (dus niet de mafklappers die alle video's van Cesar hebben gezien en zich hondenfluisteraar noemen) en het behalen van een diploma voordat je uberhaupt een hond in je bezig mag hebben. Maar verder toch de HR hondjes aangelijnd en gemuilkorfd, zodat ik ook weer zonder het angstzweet tussen de bilnaad over straat en door het bos kan.
#3342040
Weet je; de hele situatie is ruk. Voor mij, omdat mijn geliefde ras binnenkort een verbod krijgt dus ik al weet dat dit mijn laatste AB’s zijn.
Voor mensen die een HR hond tegenkomen die geen baas heeft die zich aan een bepaalde etiquette/opvoeding/fatsoensnorm houd, is het misschien nog erger, ik moet er niet aan denken even lekker een stukje met mijn moppies te lopen en vervolgens omdat een of andere achterlijke bedenkt dat iets moet kunnen, ik zonder hond thuis kom.

Ik geloof dat ik zo iemand eigenhandig zou vernielen......

Dat is gewoon iets wat niemand zou mee mogen maken, en als mensen die zo’n soort hond bezitten dit zouden beseffen kunnen we het voorkomen. Maar nu, en echt ik kan wel janken hoor, is het wie niet horen wil moet maar voelen.....
#3342041
Lizzy schreef:Ik ben het ook echt allemaal 200% met jullie eens, het stiksterft van de achterlijke hondenbazen. Ik kom ze ook echt dagelijks tegen (en vaak meerdere per wandeling). Maar als die hap hap hap zeggen tegen mijn honden heb ik niet gelijk een dooie hond..... Maar naast deze petitie zou er een moeten komen om een hondenhoudersbewijs in te gaan voeren. Grondige opleiding door een erkende goedgekeurde hondenschool (dus niet de mafklappers die alle video's van Cesar hebben gezien en zich hondenfluisteraar noemen) en het behalen van een diploma voordat je uberhaupt een hond in je bezig mag hebben. Maar verder toch de HR hondjes aangelijnd en gemuilkorfd, zodat ik ook weer zonder het angstzweet tussen de bilnaad over straat en door het bos kan.

Precies en daar zouden we met z'n allen voor moeten zorgen dat iedereen gewoon zonder dat zweet daar waar je het niet hebben wil met zijn of haar hondje op pad kan...Als iedereen om de juiste reden en met vol verstand een hond zou nemen en ook 1 zou kiezen die de komend tig jaar bij je past zou dit toch niet zo'n heel groot probleem moeten zijn maar helaas......was t maar zo makkelijk...
Gebruikersavatar
Door Jahsra
#3342046
Sory, ik lees meer mee dan dat ik reageer maar voor degene die gaan tekenen:

punt 2 vd petitie 2.Direct euthanaseren na een ernstig bijtincident.

wat nu als de hond in kwestie niet de schuldige is.

Snap dat er iets moet gebeuren, maar vind dit wel heel cru. Net of het leven va een HR-hond minder belangrijk is.
Petitie zal toch iets genuanceerder moeten voor ik teken.
Door Lizzy
#3342047
Jahsra schreef:Sory, ik lees meer mee dan dat ik reageer maar voor degene die gaan tekenen:

punt 2 vd petitie 2.Direct euthanaseren na een ernstig bijtincident.

wat nu als de hond in kwestie niet de schuldige is.

Snap dat er iets moet gebeuren, maar vind dit wel heel cru. Net of het leven va een HR-hond minder belangrijk is.
Petitie zal toch iets genuanceerder moeten voor ik teken.
Ik ben het ook met niet alle punten eens en de petitie is ook niet echt heel erg goed opgezet. Ik vind dat dit punt ook genuanceerder had gemoeten maar een genuanceerdere/betere petitie is er op het moment niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door