Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3341843
:-[ Schaam, schaam. Zo had ik het nog niet bekeken. :-[

Goed dat jullie mij er even op wijzen!

Ik heb hem zeker niet uitgeput hoor, ik houd hem nog steeds in in verhouding tot wat hij wil. Hij KAN nu alleen eindelijk weer meer.
En ik houd veel pauzes tussendoor.

De hondencursus is een klein groepje, we waren nu met 3 honden. Het is een soort rally-o. Allemaal bordjes waarop staat wat je moet doen. Het is allemaal heel vrij en super veel afwisseling. Je kunt ook hersenwerkjes doen, snoepjes zoeken of balans-dingen.
Ik wandel meestal 1 parcoursje en wissel dan diverse dingen af met tussendoor steeds pauze.
Het is met name een psychische uitdaging voor Bandit. De laatste 2 weken had ik echt het gevoel dat hij daar weer aan toe was.

Ik zal Bandit nog meer inhouden. ;)
Je bent gewoon zo blij dat het eindelijk beter gaat. :)
Door Lizzy
#3341850
Je hoeft je toch niet te schamen?!!! Je hebt niks fout gedaan! En misschien (dat is dan de andere kant) knapt hij juist wel op door deze heerlijke ontspannen positieve fijne dag/ervaring en heb je er juist heel goed aan gedaan. Ja, soms weet je het gewoon niet. Gevoelsmatig zeg ik "niet teveel" maar jij kent je hond uiteindelijk het beste.
#3341891
Dat klinkt positief, wat fijn! Kon je ook wel gebruiken, zo'n opkikker! En natuurlijk moet je niet overdrijven qua beweging, maar ik geloof zeker dat een leuke activiteit die veel voldoening heeft gegeven, een hele hoop extra genezingskracht geeft. Alles binnen de grenzen van wat de hond kan natuurlijk, maar dat zit zo te lezen wel goed. Een happy hondje is zoveel waard! :-*
#3341989
Oh, bedankt voor de leuke en lieve berichtjes! :-*
Echt fijn om te lezen!

Lizzy, ik doe het graag goed. Met deze grote sprong vooruit, denk ik meteen dat het weer helemaal goed is, maar dat is natuurlijk niet zo. Ik hielt hem nog steeds in, maar na jullie berichtjes toch ietsje meer. ;)
Wel leuk dat ik tijdens het uitlaten aan jullie denk: niet té veel, hij moet nog herstellen.
Jullie hebben groot gelijk!

Inderdaad is hij nu gelukkiger omdat hij weer meer mee kan maken. :)
Daar staat tegenover dat hij thuis veel dieper slaapt.

Bandit poept nog steeds een stuk goed en dan komt er slijm/van dat lichte spul wat erg zacht is.
Het stukje 'goed' is donker van kleur en een beetje zacht, maar niet zo drellerig als wat daarna komt.
De gehele lengte van zijn drol is een stuk korter. :groupwave2:
#3342489
Oh, wat lief dat je informeert. :)

Vorige week dus die hondencursus. Hij heeft daarvan ingeboet. Het heeft ca. 4 dagen geduurd voor hij weer terug op zijn energieniveau zat van vóór de les.
Gister toch nog een keer naar de les gegaan met het idee dat ik alleen aanwezig zou zijn. Dit was de laatste mogelijkheid omdat ik over 1,5 week moet verhuizen.
Bij aankomst sleurde hij mij ongeveer het veld op, zoveel zin had hij erin. :smitten:
We hebben 1 rondje gewandeld, zonder druk erop.
Ik zag dat hij het geweldig vond, maar dat het toch een beetje veel was.
Ik heb hem in een rustige hoek op een verhoging neergelegd en ben bij hem gebleven. Zo heeft hij rustig alles kunnen bekijken zonder dat hij 'lastig gevallen' wordt of er iets van hem gevraagd werd.
Bij elk oogcontact iets lekkers erin.
Oh, wat keek hij gelukkig!!
Thuis voornamelijk geslapen. Ik heb hem 's avonds pas echt uitgelaten (ook weer minder dan anders). 's Middags heeft hij bij de voordeur geplast.
's Avonds en vandaag kijkt hij nog steeds zo gelukkig!
Wat doet dat het baasje goed zeg! :)

Border collies moeten dingen meemaken met hun hersens.
Ik denk dat ik er goed aan gedaan heb gister.

Qua ontlasting zit er toch ook verbetering in volgens mij.
Er zitten geen lichte stukken meer bij.
Het stuk goede ontlasting wat eerst komt, was gister al ca 12 cm. Daarna komt een zachtere sliert, maar die wordt steeds gevulder en minder slijmerig.

Nog geen drol om in te lijsten, maar heeeeeel langzaam gaan we de goede kant op. :groupwave2:
Door Janie2
#3343355
Hoe gaat het met bandit?

Ik had de system multi besteld om te proberen, 1 tablet gegeven, we hebben net 3 dagen satesaus achter de rug. :-X
Vannacht om half 5 nog een half uur moeten lopen buiten, en sindsdien lijkt het weer klaar. Was wel lekker koel vannacht, dat was wel weer heerlijk. Arme kerel.
#3345622
Oh, ik ben jullie niet vergeten hoor!
Ik ben verhuist en nog steeds heb ik geen internetaansluiting. :(

Janie2, wat naar dat je hond zo ziek geworden is van de System!
Tje, zo zie je maar weer, wat voor de een werkt hoeft niet voor de ander te werken.
Ik hoop dat je hond inmiddels weer hersteld is! :-*

Qua energie gaat het met Bandit goed. Hij krijgt nu nog 2 bakjes vlees i.p.v. 3 en hij blijft op gewicht. Terwijl hij toch meer beweegt. :)
Ik heb 1 week zonder 1 van de kruiden van Tannetje gezeten: vieze slijmerige ontlasting met veel gele stukken. :(
Toch een bewijs dat de kruiden werken! Hij was net heel langzaam aan het opknappen qua ontlasting. Er kwam al een stukje van bijna 10 cm wat goed was, waarna de slijm kwam.
Nu heeft hij al 1 week die kruiden weer, maar nog steeds poept hij alleen slijm. :(

Jammer he, het opknappen gaat zó langzaam en het (opnieuw) ziek worden is zo gepiept. :(
Door Janie2
#3345659
:D hier ging stukjes gebakken zalm bietsen bij mij prima, dus ik dacht wat blokjes rauwe, net gekocht van de visboer, zalm te geven vd week.
Jemig.. volgende morgen had er eentje weer hoge nood en maakte mij wakker.. je begrijpt er toch niks van. Ik heb de systum nog niet opnieuw proberen te geven.

Wat voor kruiden geef je precies? Ben wel benieuwd naar de cloe.
Erg fijn dat het helpt dus ik hoop dat bandit weer snel op de rit is.

Gelukkig is mijn hond wel al tijden weer snel op de rit. Bij iets proberen is het hoogstens 2 dagen. Meestal 1 of 2 x poepen of 1 x overgeven. Een week slijm is wel lang zeg.. dat heeft dus echt niks met voeding te maken.
Door Lizzy
#3345689
Border Bandit schreef:Oh, ik ben jullie niet vergeten hoor!
Ik ben verhuist en nog steeds heb ik geen internetaansluiting. :(

Janie2, wat naar dat je hond zo ziek geworden is van de System!
Tje, zo zie je maar weer, wat voor de een werkt hoeft niet voor de ander te werken.
Ik hoop dat je hond inmiddels weer hersteld is! :-*

Qua energie gaat het met Bandit goed. Hij krijgt nu nog 2 bakjes vlees i.p.v. 3 en hij blijft op gewicht. Terwijl hij toch meer beweegt. :)
Ik heb 1 week zonder 1 van de kruiden van Tannetje gezeten: vieze slijmerige ontlasting met veel gele stukken. :(
Toch een bewijs dat de kruiden werken! Hij was net heel langzaam aan het opknappen qua ontlasting. Er kwam al een stukje van bijna 10 cm wat goed was, waarna de slijm kwam.
Nu heeft hij al 1 week die kruiden weer, maar nog steeds poept hij alleen slijm. :(

Jammer he, het opknappen gaat zó langzaam en het (opnieuw) ziek worden is zo gepiept. :(
Ik hoop dat de kruiden gauw weer aan gaan slaan!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door