Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3339659
Ik kom net met o.a. Gina van de da vandaan, ik ging voor het titeren van de jongste teckel. Omdat vorig najaar de da een ruis hoorde, liet ik nu ook even luisteren. Niet goed dus, flinke ruis aan beide kanten. Inmiddels een afspraak voor een echo gemaakt bij de Wagenrenk. Maar, ik zou evt alvast kunnen beginnen met meidoorntinctuur en q10. Alleen welke q10? Er zijn er veel zeg! Ik wil eigenlijk direct met ondersteuning van deze supplementen beginnen. Ik merk niets aan Gina dat ze iets onder de leden heeft, we zijn pas nog een paar dagen naar Texel geweest en hebben uren langs het strand gelopen. Verder is ze zo gek als een deur (gelukkig) en springt en rent door het hoge gras in de uiterwaarden.
Welke q10 zou ik het best kunnen kiezen?
Dank voor jullie antwoord alvast!
Door Lizzy
#3339669
vagebond schreef:Ik kom net met o.a. Gina van de da vandaan, ik ging voor het titeren van de jongste teckel. Omdat vorig najaar de da een ruis hoorde, liet ik nu ook even luisteren. Niet goed dus, flinke ruis aan beide kanten. Inmiddels een afspraak voor een echo gemaakt bij de Wagenrenk. Maar, ik zou evt alvast kunnen beginnen met meidoorntinctuur en q10. Alleen welke q10? Er zijn er veel zeg! Ik wil eigenlijk direct met ondersteuning van deze supplementen beginnen. Ik merk niets aan Gina dat ze iets onder de leden heeft, we zijn pas nog een paar dagen naar Texel geweest en hebben uren langs het strand gelopen. Verder is ze zo gek als een deur (gelukkig) en springt en rent door het hoge gras in de uiterwaarden.
Welke q10 zou ik het best kunnen kiezen?
Dank voor jullie antwoord alvast!
Oh bleh, wat ontzettend vervelend. Het is wel goed dat je een echo (Doppler neem ik aan?) laat maken want hoe de ruis klinkt zeg nog niet echt wat over wat het probleem is en hoe ernstig. Ik heb aan Brutus heel even Q10 gegeven maar ben er weer mee gestopt omdat vlees en orgaanvlees zeer rijk is aan Q10. Ik zou kiezen voor merken als Solgar, Orthica of Now ofzo. Dosering vind ik lastiger. Hoeveel weegt Gina?
Door vagebond
#3339683
Okay interessant! Gina zal denk ik 9.5 kilo wegen. Met name hart schijnt goed te zijn in dit geval. Dus morgen wat extra hart meenemen dan. Zal morgen bellen of het een Doppler echo is, wat is dan het verschil met een normale echo? Dosering van bijv. de meidoorntinctuur is een kwart tot een derde van de humane dosering volgens de da. Maar Q10 heb je in zoveel verschillende soorten, ik kom daar echt niet uit.
Door Lizzy
#3339715
vagebond schreef:Okay interessant! Gina zal denk ik 9.5 kilo wegen. Met name hart schijnt goed te zijn in dit geval. Dus morgen wat extra hart meenemen dan. Zal morgen bellen of het een Doppler echo is, wat is dan het verschil met een normale echo? Dosering van bijv. de meidoorntinctuur is een kwart tot een derde van de humane dosering volgens de da. Maar Q10 heb je in zoveel verschillende soorten, ik kom daar echt niet uit.
En lees hier natuurlijk in plaats van "uw hart" het hart van de hond :) : https://www.gezondeshop.nl/ph-teststrookjes.html

Ik denk dat je qua Q10 dan het beste iets van 1/4 van de mensendosering kunt nemen. En dan is het misschien handig om naar een laag gedoseerd Q10 supplement te gaan zoeken waar bijv. wordt geadviseerd om aan mensen 2 keer per dag 2 capsules te nemen, dan kun jij aan Gina 1 capsule per dag geven. Ubiquinol is inderdaad ook een goed idee, dat is de al actieve vorm van Q10. Dr. Mercola is altijd een goed merk (wordt mede ontwikkeld door dierenarts Dr. Karen Becker) en het is natuurlijk wel handig om een merk te hebben voor dieren zodat je niet met de dosering hoeft te gaan rommelen.

Meidoorntinctuur geldt eigenlijk hetzelfde qua dosering: 1/4 van de mensendosering.
Door Lizzy
#3339716
(ik bestel trouwens zelf al jaren bij I Herb en dat is echt een ontzettende fijne tent! Blijf met je bestelling wel onder de €22 euro (dacht ik) omdat je anders kans hebt dat je invoerkosten moet betalen. De verzendkosten zijn verbazingwekkend laag bij I Herb).
Door Eef+Stippels
#3340119
Lizzy schreef:(ik bestel trouwens zelf al jaren bij I Herb en dat is echt een ontzettende fijne tent! Blijf met je bestelling wel onder de €22 euro (dacht ik) omdat je anders kans hebt dat je invoerkosten moet betalen. De verzendkosten zijn verbazingwekkend laag bij I Herb).
Ja, je moet onder de 22,- blijven (hou voor de zekerheid ook rekening met een schommelende koers), anders moet je tegenwoordig gegarandeerd btw en administratiekosten betalen. DHL heeft hierin een melkkoe gevonden en onderschept nu alle pakketten en berekent 17,50 admin.kosten :-X
Ik moest van de week 44,- aan DHL betalen voor een bestelling van 125,-.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door