Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3339710
Kaela schreef:Wij gaan naar de Belgische ardennen. Beetje tussen Maastricht en Luxemburg in. Is voor ons Friezen qua afstand leuk te doen en ik vind het er prachtig. Echt al een andere wereld als thuis, dus op en top vakantiegevoel. Enige wat ik vervelend vind is dat ze er frans spreken, want ik spreek geen woord frans.

De eifel en het moeselgeboed vind ik ook een aanrader. Niet al te ver, prachtig landschap en prachtige dorpjes met meer dan genoeg aan bezienswaardigheden.
Je kan toch ook naar het Duitstalig gedeelte gaan dan? Van België bedoel ik dan hé. Is niet de hoogste delen van de Ardennen en ik ben er zelf nooit geweest, maar zo'n groot verschil zal dat toch niet zijn?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3339711
pearlsofpassion schreef:Je kan toch ook naar het Duitstalig gedeelte gaan dan? Van België bedoel ik dan hé. Is niet de hoogste delen van de Ardennen en ik ben er zelf nooit geweest, maar zo'n groot verschil zal dat toch niet zijn?
Ja dat kan. Maar we hebben nu een huisje in het franstalige gedeelte geboekt. Anders kan meneer niet de wandelingen lopen die hij graag wil. En hij spreekt wel wat frans hoor, dus het houdt ons niet tegen. Ik vind het alleen net iets spannender.
Door Aprilsnow
#3339714
Kaela schreef:Ja dat kan. Maar we hebben nu een huisje in het franstalige gedeelte geboekt. Anders kan meneer niet de wandelingen lopen die hij graag wil. En hij spreekt wel wat frans hoor, dus het houdt ons niet tegen. Ik vind het alleen net iets spannender.
Mijn ervaring is dat ze je wel verstaan hoor. Ze verrekken het alleen soms ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3339717
Aprilsnow schreef:Mijn ervaring is dat ze je wel verstaan hoor. Ze verrekken het alleen soms ;)
Haha dat dus ;D
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3339742
Wij gaan naar Frankrijk, met 3 honden en een tent.
We weten zo ongeveer waar we willen eindigen en de rest zien we onderweg wel :D.
De eerste stop is sowieso de Ardennen, anders blijf ik thuis! :cool: :P
Door M@rina
#3339785
Als je buiten het het hoogseizoen gaat zou ik zeggen Denemarken of Frankrijk en dan de Bourgogne/Morvan. In de Morvan heb je een aantal prachtige meren war je heerlijk kunt wandelen, ook heel vele bossen, maar in het hoogseizoen mogen honden niet overal los, logischerwijs. Denemarken is een heel ander land maar oo zo zalig om te wandelen met je hond.
Door Lizzy
#3339786
Wij gaan dit jaar voor het eerst sinds jaren op vakantie. Naar Frankrijk, met de vier hondjes. Ik heb er zo'n zin in!
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3339813
Mijn planning is om op de motor naar Normandië te gaan. Prachtige omgeving om te rijden.
Bijlagen
6808312-10404252[1].jpg
6808312-10404252[1].jpg (286.71 KiB) 2056 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3339814
En ik verblijf dan hier....
Bijlagen
2102_440_690[1].jpg
2102_440_690[1].jpg (113.07 KiB) 2053 keer bekeken
Door Lizzy
#3339823
He getsie, vervelend Ronald :biggrin2: . Dat ziet er goed uit. Normandië met de motor lijkt me net een leuk stuk. Ik heb dat samen met mijn ex vriendje op de brommer gedaan, dat was best lang rijden :-X
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3339882
Wat leuk, al die reacties! Nederland gaat het niet worden, we willen graag naar de middle of nowhere, die heb je op een eiland toch te weinig...
Beierse Alpen zijn geweldig, daar waren we vorig jaar. Ik zou zo terug willen, maar wil eigenlijk ook wel iets nieuws...
Oostenrijk is zeker een optie :) Vorig jaar een dagje Salzburg gedaan toen we in Beieren waren, ik vond het geweldig :)
Morvan ook, maar vriendje ziet Frankrijk niet zitten, ik ben helemaal dol op Frankrijk.
Talen maakt me niet uit, ik spreek niets, maar ik begrijp alles en kan heel goed duidelijk maken wat ik wil ::) :biggrin2:
Ik zat aan Tsechië of Polen te denken, maar ik weet niet of dat haalbaar is met 2 honden in de auto. Jacy maakt het niet uit, die is vorig jaar ook in één ruk (wel met plas-, drink- en bestuurderwisselpauzes) meegeweest naar bijna Munchen. Snow vindt autorijden niet vervelend, ik hoop niet dat we hem dan teveel op de proef stellen.
Door Cathelijn
#3339927
Tsjechië is supermooi. Wij waren een paar jaar terug in Národní park České Švýcarsko (Boheensm Zwitserland) dat is in de buurt van Dresden niet heel ver de grens over.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3339961
pearlsofpassion schreef:Wij gaan naar de regio rond Avignon. Maar ik weet niet precies waar. We gaan 10 dagen denk ik. Voor de eerste keer met de caravan zo ver en lang weg en dan met 2 kindjes, dus dat wordt ook spannend.
oo daar zijn we ook wel vaker geweest, iets noordelijker, (bij bagnols in de buurt) Maar oh oh wat vind ik dat een mooie prachtige omgeving!


Tja hier zijn we naar Terschelling geweest en de volgende vakantie is meer een werkvakantie in Butgenbach, maar die omgeving is ook mooi overigens, ook om te kamperen.

Maar wij willen zelf weer graag naar Frankrijk, maar dat is dan pas op zijn vroegst een jaartje later.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3346288
We zijn eruit!
We gaan eerst naar Munchen (omgeving) om bij te komen van de lange reis. Daarna trekken we door naar zuid Oostenrijk, ik wil wel een paar dagen naar Slovenië, vriendje een paar dagen Italië.
We hebben een prachtig nieuwe tent/huis, het enige probleem is nu, hoe krijgen we alles mee? :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door