Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nathalie.
#333811
Bij Vixinn wordt woensdag een (gelukkig goedaardig)gezwel in haar wang weggehaald en tevens een ontstoken talgkliertje aan de voorzijde van het schouderblad. Ze moet daarvoor onder volledig narcose.
Ik heb van de DA alwel arnica meegekregen maar wat kan ik haar zelf nog geven, ervoor en/of erna?
Vixinn is helaas al vaker onder narcose geweest en ze is daarna een hele tijd uit haar doen. Ze is dan vervelend en ze doet moeilijk naar andere honden. Het gezwel moet echter weggehaald worden want het groeit een beetje.
Door Truus
#333834
Je kunt extra vitamine C geven. Dit helpt bij de genezing van de wond. Direct na de operatie kun je heel goed RecoVetsem van VSM geven. Dat zijn homeopathische druppels:

Indicaties
Bij verwondingen en operatieve ingrepen; ter bevordering van het algeheel herstel.

Eigenschappen
Recovetsem heeft resorptiebevorderende, ontstekingwerende en pijnstillende eigenschappen.
Arnica montana D6: stimuleert de resorptie van door trauma en letsel (zoals operaties) ontstane zwellingen. Hierdoor heeft het een pijn stillend effect. Het heeft tevens een gunstige invloed op een algemene toestand van shock na trauma.
Calendula officinalis D2: helpt in het bijzonder bij het genezen van uitwendige gehechte of open verwondingen. Calendula bevordert het afsterven van dood weefsel - zodat alleen het gezonde weefsel overblijft - en de vorming van nieuw weefsel, waardoor de wond geneest. Ook heeft het een antiseptische en pijnstillende werking gaat het wildvleesvorming tegen. Calendula bewerkstelligt een opmerkelijk kosmetisch litteken.
Echinacea angustifolia D2: wordt ook wel het homeopathisch antibioticum genoemd. Het activeert het lymfatisch systeem en verhoogt de immuniteit van het aangedane weefsel.
Hypericum perforatum D6: helpt bij zeer pijnlijk, getraumatiseerd zenuwrijk weefsel.
Staphisagria D4: helpt bij snijwonden met vochtvorming en een slechte verkleving van de wondranden. Het werkt tevens gunstig op een normalisering van de darmfunctie na buikoperaties.

Dit heb ik even voor je uit de bieb opgezocht, misschien heb je er iets aan.
Heel veel sterkte woensdag!
Door Nathalie.
#333845
Dank je wel voor je reaktie.
Ik zie er best tegen op woensdag.Onze vorige hond,shadow, is erg jong overleden aan een shock door een buikvliesontsteking.Ik heb hem zien overlijden en elke keer dat vixinn onder narcose moet zie ik weer dat beeld. Ik weet dat een narcose heel iets anders is maar het lijkt voor mij toch op dood gaan.
Door Nathalie.
#333971
De operatie is verzet naar volgende week donderdag.
Vixinn is niet helemaal in orde.Ze lijkt verkouden maar ik weet niet of dat bij honden wel kan. Je hoort haar af en toe door de neus "snuiven", alsof die verstopt zit.Haar neusje loopt en ze heeft soms wat vieze oogjes. Misschien is ze wel ergens allergisch voor. We hebben zondag wel gespeurd. Ik hoop dat het snel weer over gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door