Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3339464
Mijn vriendin heeft een 8 jaar oude reu terug gekregen. De baasjes waren bang van hem geworden omdat hij gromde naar ze. Nu is hij onzindelijk en plast steeds binnen. Geen markeergedrag maar echt midden op de vloer. Is dit normaal voor een herplaatser?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Hanny
#3339465
Natuurlijk niet. Wat het dan wel is, laat ik aan de experts over.
Weet je echt niet, dat een herplaatser vaak gewoon elders verder gaat leven en echt niet een huispisser is?

Hanny
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3339466
Oli heeft wel eens binnen gescheten, een aantal keer, hij had veel stress.

Maar eh ze hebben hem 8 jaar en hij begon te grommen? Zomaar ? Pijn? DA check? Zeker ook met het zomaar plassen.
Door hannabelgje
#3339467
Hij is ook door de da niet te behandelen op dit moment. Daar bijt hij en zijn baasjes durfden hem geen muilkorf om te doen. Uiteraard staat dat wel op het programma. Maar hij is er pas sinds gisteren. Ze gaan nu beginnen met muilkorf training en hem eerst laten wennen voor hij een checkup krijgt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3339471
Zou het geen stress zijn dat hij binnen plaatst?
Ik zou zeggen: net doen of het een pup is en iedere 2 uur naar buiten. Dat kun je dan vrij snel uitbouwen.

Bandit is als herplaatser gekomen, hij werd elke 2 uur wakker 's nachts. Gewoon aan toegegeven: hond uitlaten, heel klein beetje aandacht en weer naar bed. Was met 2 dagen over.
Ze hebben veel te verwerken als ze plotseling ergens anders moeten wonen.
Bovendien speelt er iets met deze hond (pijn, frustratie, ?)


Wat naar dat hij terug bij de fokker is en zich zo gedraagt.
Volgens mij krijgt hij nu de goede begeleiding.
Ben benieuwd wat er uit de check-up komt.

Veel succes voor je vriendin. :bigarmhug:
Door Lizzy
#3339482
Ik denk stress, eigenlijk in hoofdletters. En ik denk dat ze de hond gewoon even een tijd met rust moeten laten, zoveel mogelijk. Eventueel met een pipet uitgepieste pies naar de dierenarts brengen om pies alvast te laten onderzoeken.
Door smulpaap
#3339511
Herkenbaar hoor , hier waren bijna alle herplaatsers onzindelijk . En als ze al wat ouder waren zeker
Dat heeft echt zijn tijd nodig

Laat de hond eerst maar heel rustig wennen aan zijn nieuwe huisje
En wat ik altijd deed , steeds naar hetzelfde plekje buiten .
En niet te ver weg , desnoods net als met een pup , elke paar uur
Vaak id dat de eerste tijd al meer dan voldoende , wandelingen nog even uitstellen . Er zijn al prikkels genoeg

Noa kreeg eerst een hoopje zand in de tuin , na enige tijd begon ze te begrijpen dat ze ""daar "" kon plassen
Na verloop van tijd depte ik de urine incl wat zand op met een prop keukenrol , en nam dat mee naar het dichts bijzijnde veld
Op het veld lag ik de prop keukenrol weer neer , en uiteindelijk viel haar kwartje daar ook

Er is eens een reu geweest , idem . Graatmager van de stress en maar piesen binnen
Ik had buiten in de tuin een boom , maar ook dat was nog een brug te ver
Ik heb toen voor dat doel een nep -kerstboom in de kamer gezet , en daar durfde ie wel tegenaan te piesen
Daarna met de boom in de tuin gaan oefenen , en daarna met boom naar het dichtst bijzijnde veld , en daar viel ook zijn kwartje
Door hannabelgje
#3339515
Ik kon me ook al niet voorstellen dat hij al die tijd onzindelijk is geweest. Dan hadden ze hem geen 8 jaar gehad.
De baasjes zeiden wel dat hij ooit eens binnen plastte.
Ik denk dat het dan gewoon stress is.
Ik hoop dat hij vlug zijn plekje voor nu vindt en dat hij dan een keer goed nagekeken kan worden. Ik vrees dat hij wat mankeert. Zijn bespiering is gek, nagels zijn raar kort afgesleten, hij sloft erg met lopen en heeft geen evenwicht met bijvoorbeeld een pootje geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door smulpaap
#3339534
hannabelgje schreef:Ik kon me ook al niet voorstellen dat hij al die tijd onzindelijk is geweest. Dan hadden ze hem geen 8 jaar gehad.
De baasjes zeiden wel dat hij ooit eens binnen plastte.
Ik denk dat het dan gewoon stress is.
Ik hoop dat hij vlug zijn plekje voor nu vindt en dat hij dan een keer goed nagekeken kan worden. Ik vrees dat hij wat mankeert. Zijn bespiering is gek, nagels zijn raar kort afgesleten, hij sloft erg met lopen en heeft geen evenwicht met bijvoorbeeld een pootje geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ach gos , dat verklaart ws ook zijn ""lelijke "" gedrag naar de kleinkinderen ?
Want ja , een hond die pijn en/of ongemak heeft .......
En ja hopelijk kan hij onderzocht worden

Nog even ter verduidelijking , (was warrig in mijn hoofd )
De urine die ze hier in de kamer hadden laten lopen depte ik op , en legde dat op het zandhoopje
En de nep -kerstboom waar tegenaan was gepiest zette ik tegen de boom buiten in de tuin
Door hannabelgje
#3339582
Vandaag ging er ineens een knop om en viel hij mijn vriendin aan terwijl ze met een andere hond bezig was. Ze viel op de grond en hij bleef komen. Haar man hzeft hem van haar af moeten halen. Ze heeft de halve dag op de ehbo gezeten en is flink gebeten in haar benen, armen en hand. De dierenarts is vanmiddag gekomen en heeft hem in laten slapen. We zullen nooit weten wat hij nou mankeerde maar ik denk echt dat er wat aan de hand is geweest. Rare vorm van epileptie of misschien een hersentumor. Geen idee, maar het was echt alsof er ineens een knop omging. Mijn vriendin heeft het er erg moeilijk mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Anne in Zweden
#3339583
Jeetje Hanna, wat heftig! Een vreselijk nare ervaring voor je vriendin, schokkend gewoon. Het enige lichtpuntje is dat hij een volwassene heeft aangevallen en geen kind - God weet wat er dan was gebeurd. Ik kan me voorstellen dat je hevig geschokt bent. Sterkte, ook voor je vriendin.
Door hannabelgje
#3339588
Ze krijgt nu een hoop bagger over zich heen dat ze hem geen kans heeft gegeven. Zo'n hond kun je toch niet mee doorgaan? Als ze nou zelf onervaren was qua honden en hondengedrag, maar dat is ze echt niet. Hij kon ook geen muilkorf om. Liet ie niet toe. Wat moet je dan? Wonen daar 3 mensen in huis en nog 5 andere honden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door