Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#333676
Nou, pfff naast de oog en oorontsteking die Kuma heeft dacht ik gisteren te zien dat ze nadat ze ff geslapen had mank liep. Maar ik dacht dat ik het me verbeelde, want even later liep ze weer goed. Vandaag weet ik het zeker. Als ze even gelegen heeft, loopt ze een paar passen mank (links voor) en daarna is er helemaal niets aan de hand......
Wat kan dit zijn? Gewoon iets verrekt oid? Ze is erg wild en ragt altijd overal doorheen, dus dat is niet uitgesloten denk ik.
Ik krijg nl al visioenen van ed en hele dure operaties, maar goed mijn fantasie slaat vrij snel op hol.....
Ze is vanochtend al wel 20 min naar het bos geweest, want daarna zag ik het pas.
Laatst gewijzigd door Helen op do 14 jul 2005, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#333680
Ja, misschien toch wel iets overbelast ofzo...
In je andere topic schrijf je ook : " Kuma heeft een paar dagen achter elkaar gezwommen en veel met Balou gestoeid " dus... :-\
Hebben ze hier dan ook weleens last van, Traumeel en een beetje rustiger aan doen en het is meestal snel weer over.
Beterschap! :-*
Door Helen
#333681
Binno schreef: Ja, misschien toch wel iets overbelast ofzo...
In je andere topic schrijf je ook : " Kuma heeft een paar dagen achter elkaar gezwommen en veel met Balou gestoeid " dus... :-\
Hebben ze hier dan ook weleens last van, Traumeel en een beetje rustiger aan doen en het is meestal snel weer over.
Beterschap! :-*
Ik hoop het...Ik ben altijd overbezorgd mbt mijn eigen honden....Ik doe zo mijn best om haar wel genoeg te laten lopen en toch niet te veel en haar alles mee te geven om een gezonde volwassen hond te worden zonder gebreken....Wij willen zo graag in de toekomst behendigheid, speuren etc met haar doen en het is toch een ras waar aardig wat gebreken in voorkomen, dus ik verschiet direct van kleur bij zoiets...
Gebruikersavatar
Door Binno
#333686
Tja, dat gevoel ken ik ;) als ze hier wat hebben denk ik ook meteen de ergste dingen. ::) Maar als ik zelf wat heb, ja pfff... zal dan wel weer over gaan! ;D
Ik duim alvast dat het allemaal wel meevalt met je wildebrasje! ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#333687
Zou het inderdaad een paar dagen rustiger aan doen en het goed in de gaten houden. Wordt het echt niet minder na 1 of 2 weken dan zou ik toch ff langs de da gaan.
Ik denk trouwens ook altijd het ergste hoor bij mijn honden, zijn natuurlijk ook niet de makkelijkste honden wat gebreken betreft. Maar het kan heel goed gewoon overbelast zijn hoor. ;)
Veel succes met Kuma rustig houden en ik zal voor je duimen dat het gauw weer over is. :-* En dat hij ook gauw geen last meer heeft van zijn oren en oogjes, weet daar ff geen tips voor buiten hetgene wat je nu al doet.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op za 11 jun 2005, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#333751
Mm, nog eens goed gekeken en ze mankt ook af en toe een stukje als ze een stuk gewoon meeloopt aan de lijn. Dat wordt idd een weekje rust. Balen dat ik het niet eerder doorhad, want we zaten terug te denken en ze is waarschijnlijk al een dag of 4 iets mank...
Door Lizzy
#333754
Brutus heeft dit ook! En vooral al hij in zand heeft gespeeld of heeft gezwommen. En ik heb het idee dat het vooral is sinds wij een andere auto hebben, waarin hij niet meer in een bench zit maar in een grotere ruimte (waardoor hij zichzelf meer moet afzetten). Rhus Toxicodendron (D4/D6) helpt daar goed bij, bij startpijn! Maar goed, ik denk dus aan wat overbelasting. Wel goed om scherp in de gaten te houden natuurlijk!
Door Helen
#333798
Zat ik ook aan te denken, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Ze heeft altijd vers gegeten en is regelmatig gegroeid. Ze heeft idd wel de laatste tijd een spurtje gehad na een poos stilgestaan te hebben. Maar dat was niet echt heel noemenswaardig.
Ik heb haar poten ook gedrukt geknepen en gerekt in alle mogelijke richtingen ,maar ze geeft nergens pijn aan....Heel vreemd.
Door Truus
#333826
Helen schreef: Zat ik ook aan te denken, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Ze heeft altijd vers gegeten en is regelmatig gegroeid. Ze heeft idd wel de laatste tijd een spurtje gehad na een poos stilgestaan te hebben. Maar dat was niet echt heel noemenswaardig.
Ik heb haar poten ook gedrukt geknepen en gerekt in alle mogelijke richtingen ,maar ze geeft nergens pijn aan....Heel vreemd.
Het zou toch heel goed kunnen hoor. Kijk maar eens wat Atjo Westerhuis er over zegt.

http://www.uwdierenkliniek.nl/home.html

Even naar bibliotheek en dan ziekteinfo en dan de G van groeipijn. Ook staat er een homeopatisch middel bij.
Door Helen
#333837
Truus schreef: Het zou toch heel goed kunnen hoor. Kijk maar eens wat Atjo Westerhuis er over zegt.

http://www.uwdierenkliniek.nl/home.html

Even naar bibliotheek en dan ziekteinfo en dan de G van groeipijn. Ook staat er een homeopatisch middel bij.
Het wisselt bij haar niet van poot. Al zijn beide voorpoten stijf. Op een ervan is ze mank. En zij belast ze beiden volledig en geeft geen pijn aan bij het uitoefenen van druk op de lange beenderen. Dus ik denk het niet...
Maar heel erg bedankt dat je zo met me meedenkt Truus :-*
Door Truus
#333839
Helen schreef: Het wisselt bij haar niet van poot. Al zijn beide voorpoten stijf. Op een ervan is ze mank. En zij belast ze beiden volledig en geeft geen pijn aan bij het uitoefenen van druk op de lange beenderen. Dus ik denk het niet...
Maar heel erg bedankt dat je zo met me meedenkt Truus :-*
O.k....barfplaats denkt met U mee ;) ;D.
We zoeken verder :-*
Door diana
#333927
lady had dat ook
, maar dat komt doordat ze spondylose heeft in haar rug
nu ik haar al een paar jaar glucosamine geef
heeft ze daar eigelijk geen last meer van
Door Helen
#335094
Het is bijna helemaal over. We lopen de hele dag door kleine stukjes met haar aan de lijn. Anders vliegt ze het hele huis als een idioot door en dat leek ons nog slechter......Je ziet vrijwel niets meer, al denk ik soms nog een hele lichte onregelmatigheid te zien....Maar dat is zo moeilijk te zien, want echt mank is ze absoluut niet meer. Het kan ook zijn dat ze gewoon slungelig loopt, want ze is op het moment ook erg slungelig. Nou ja, het verbeterd wel iig en we houden haar zeker nog een week aan de lijn.
Door Doedels
#335099
Hé wat goed zeg :D Ik heb van Marcel Nijland (van het boek Hondse hoogstandjes) geleerd: als de hond niet meer kreupel is nog een week rust houden. Daarna rustig opbouwen en voorlopig nog niet doen waardoor de blessure is ontstaan. Maar dat is bij Kuma niet bekend. Vooral bij honden in de groei is het belangrijk om voldoende rust te nemen. Omdat er al zo veel energie in de groei gaat zitten, blijft er minder over voor het herstel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door