Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door diana
#333881
Zeker drie honden zijn de afgelopen anderhalve week ernstig ziek geworden nadat ze waren uitgelaten in het natuurgebied rond de Hanevoetvijver en de Klotputten in de Eindhovense wijk Gestel. Eén van de honden is kort daarna overleden, van de twee andere honden is de toestand slecht.

Ook zeggen buurtbewoners kadavers van dode muizen te hebben gevonden in het gebied. Het vermoeden bestaat dat de honden vergiftigd zijn, maar of dat met opzet is gebeurd is (nog) niet duidelijk. Het natuurgebied in Gestel is een geliefde plek om honden uit te laten. Op meerdere plaatsen rond de vijver en in de wijk Hanevoet hangen brieven waarin hondenbezitters gewaarschuwd worden.

In maart werden vijf honden vergiftigd in het gebied Vlasroot tussen Veldhoven en Waalre. Vier dieren overleefden het niet. Vorige maand zouden in natuurgebied De Genneper Parken ook al honden vergiftigd zijn, maar de politie zegt van beide Eindhovense gevallen tot nu toe geen aangiften te hebben binnengekregen. ¨Het is belangrijk dat mensen aangifte doen¨, aldus een woordvoerder van de politie. ¨Mochten we dan iemand oppakken, dan is de kans op vervolging in ieder geval een stuk groter.¨

Ook bij de gemeente en bij waterschap De Dommel is niet bekend dat er in De Genneper Parken of rond de Hanevoetvijver vergif is gevonden.

De cairnterriërs Stefke en Lowieke werden vorig weekend kort nadat ze uitgelaten waren ernstig ziek. Volgens hun bazin, een bewoonster van de wijk Hanevoet, kregen beide honden verlammings- en uitdrogingsverschijnselen. Het teefje Lowieke stierf de volgende dag, Stefke is er nog steeds erg aan toe. ¨Ik denk dat ze vergiftigd zijn¨, zegt de Gestelse aangeslagen. Ze deed navraag bij de gemeente maar dat leverde niets op. ¨Daar zeiden ze dat het water in de vijver, de Klotputten en de Dommel niet door vergif is vervuild.¨

Ze vraagt zich af wie er nou honden vergiftigt. ¨Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die niet van honden houden, maar om ze dan te vergiftigen? Dat doe je toch niet.¨

De derde hond, eveneens van iemand uit Hanevoet, werd afgelopen weekend kort na het uitlaten ziek. Het dier zou dezelfde verschijnselen vertonen als de twee andere. Onder de hondenbezitters heerst ongerustheid doordat nog onduidelijk is wat de doods- en ziekteoorzaak van de honden is.

Bron: Eindhovens dagblad
Door Truus
#333907
diana schreef: sorry
niet gezien ik was te druk om het overal neer te zetten
liz mag he wel verwijderen hoor
:-*
Geef niks joh, men kan niet genoeg gewaarschuwd worden toch? ;) :-*
Door diana
#333925
precies
haha
je zal daar maar in de buurt wonen he
ik ben lady bijna kwijt geweest door een onbenul die gebakken kippenbotten had gestrooid in de uitlaatplaats ,
en dat was niet misselijk .
ze was er echt bijna geweest ,
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door