Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3338365
Lizzy schreef:Wow! Jeetje wat een apparaat joh....! Dit is geen blender zoals ik blenders ken hoor :biggrin2: . Ja, hier zou ik ook wel voor willen sparen. Machtig apparaat :smitten:

Super bedankt voor het filmpje, echt heel duidelijk. En inderdaad, mooie mix, zonder extra vocht! I am impressed!
Graag gedaan :)
Weet je wat het is, een sappers is wat het woord zegt bedoelt om ergens het sap uit te persen. Je kunt de pulp er dan naderhand wel weer doorheen roeren, maar het wordt nooit zo fijn als met de vitamix. De vitamix is niet alleen veel handiger omdat ik hem na gebruik gewoon even onder de koude kraan om hoef te spoelen en af te drogen, maar hij is gemaakt om te pureren. Naar mijn idee kunnen de honden er ook veel meer voedingstoffen uit opnemen als het zo fijn is.
Je kunt met een knijptang ook spijkers inslaan, maar of dat nu de beste en handigste manier is... :P
Door src_esther
#3338369
nikèdog2000 schreef:en hij wordt nog veeeeel duurder door al dat afwaswater
en er komt 4 keer zoveel suiker vrij als je perst dan fruit zo opeten
+1
Ik snap niets van de sap-pers-hype, de natuur heeft groenten en fruit in prima pakketjes gestopt...
Door Lizzy
#3338379
Doranto schreef:Graag gedaan :)
Weet je wat het is, een sappers is wat het woord zegt bedoelt om ergens het sap uit te persen. Je kunt de pulp er dan naderhand wel weer doorheen roeren, maar het wordt nooit zo fijn als met de vitamix. De vitamix is niet alleen veel handiger omdat ik hem na gebruik gewoon even onder de koude kraan om hoef te spoelen en af te drogen, maar hij is gemaakt om te pureren. Naar mijn idee kunnen de honden er ook veel meer voedingstoffen uit opnemen als het zo fijn is.
Je kunt met een knijptang ook spijkers inslaan, maar of dat nu de beste en handigste manier is... :P
De sap-pers die ik heb beschikt over de mogelijkheid om notenpasta (o.a. pindakaas maar ook amandelmelk) en babyvoeding te maken. Dat komt serieus zeer fijn gemalen uit de pers hoor. Ik denk eerlijk gezegd geen verschil met de blender, qua fijnheid van structuur van de mix.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3338381
Lizzy schreef:De sap-pers die ik heb beschikt over de mogelijkheid om notenpasta (o.a. pindakaas maar ook amandelmelk) en babyvoeding te maken. Dat komt serieus zeer fijn gemalen uit de pers hoor. Ik denk eerlijk gezegd geen verschil met de blender, qua fijnheid van structuur van de mix.
Oh, oké :)
Ik ken alleen de green-strar slow jucer. Die gebruikte ik in het begin voor de groente van de honden. Maar dat was geen vergelijk met de vitamix. Niet qua hoeveelheid werk en niet qua resultaat.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3338382
Lizzy schreef:Ook van groentensap? Ik zou 'm voornamelijk willen om hondengroenten te maken. Maar hij kan op het aanrecht blijven staan dus dat maakt makkelijker een dagelijks sapje voor onszelf :angel2:

Leo zegt "not in 1700 years schatje" :biggrin2:
Geen idee, ik eet echt liever gewoon groenten.
Door Lizzy
#3338418
Doranto schreef:Oh, oké :)
Ik ken alleen de green-strar slow jucer. Die gebruikte ik in het begin voor de groente van de honden. Maar dat was geen vergelijk met de vitamix. Niet qua hoeveelheid werk en niet qua resultaat.
Nee, denk inderdaad dat je met de Vitamix sneller klaar bent hoor, ook in vergelijking met het apparaat dat ik heb.

Maar vraagje, komt jouw groentenmix nou koud of warm uit de blender? Want ik lees bij alle Vitamixen "Warme soepen in 4 minuten! De TNC-5200 zorgt zelf voor warme soep van groenten doordat wrijving van de messen het groentemengsel verwarmt".
Gebruikersavatar
Door doranto
#3338431
Lizzy schreef:Nee, denk inderdaad dat je met de Vitamix sneller klaar bent hoor, ook in vergelijking met het apparaat dat ik heb.

Maar vraagje, komt jouw groentenmix nou koud of warm uit de blender? Want ik lees bij alle Vitamixen "Warme soepen in 4 minuten! De TNC-5200 zorgt zelf voor warme soep van groenten doordat wrijving van de messen het groentemengsel verwarmt".
Mijn groentemix komt er koud uit. Ik heb een enkele keer weleens gehad dat het ietsje lauw was geworden omdat ik het wat langer aan had laten staan, als het niet goed wilde mengen ofzo. Op zich is het natuurlijk ook niet zo erg als het ietsje lauw is, maar normaal gesproken heb ik dat eigenlijk nooit. Hij is ook traploos te regelen en alleen op de turbo stand draait hij zó hard rond dat het op kan warmen. Maar dan moet hij echt nádat het allang gepureerd is nog een behoorlijke tijd door blijven draaien.
Dat idee dat je er soep mee zou kunnen maken is naar mijn idee meer een 'marketing-ding'. Vind dat echt een onzin-functie. Misschien willen ze op die manier onderstrepen hoe hard dat ding kan draaien? Maar ik begrijp niet het nut daarvan (van het soep maken dan hè, wel van de snelheid waardoor alles super glad wordt). Het lijkt me ook niet echt gezond om zó lang door te blijven malen totdat het opwarmt. Ik maak weleens pompoensoep of preisoep m.b.v. de vitamix, maar dan doe ik alles nadat het glad gepureerd is, gewoon in een pannetje en breng het aan de kook.
Door Lizzy
#3338433
Aha OK. Beetje onzin dus. Nou, het is een interessante blender, ontegenzeggelijk waar. Ik vind 'm alleen wel heel erg duur :-\ . Goed, heb ik ooit een blender van Philips gehad van bijna €90 maar die heeft het een jaar of 2 gedaan, toen fikte ie door. Ik heb ooit ook (echt 100 jaar geleden) een Kitchen Aid blender gehad en die heeft het ook maar een paar jaartjes gedaan (was verbazingwekkend snel stuk eigenlijk). Nou was dat geen Kitchen Aid van €700 hoor. Maar ik denk dat ik er toentertijd echt wel iets van 300 gulden voor heb betaald. Weinig grappig als je er dan maar 2 a 3 jaar mee doet :-X . Zou zo'n Vitamix echt langer mee gaan? Hoe lang heb jij de jouwe Doranto?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3338444
Heb het even terug gezocht, maar ik heb hem nu bijna 4 jaar. Het is trouwens de vitamix super TNC 5200 zag ik net op de papieren. Ik heb hem bij https://www.perfektegesundheit.de gekocht. Er zit 7 jaar garantie op.
Voor de honden wordt hij hier om de dag gebruikt (dan heb ik precies een mooie hoeveelheid om goed te kunnen pureren). Daarnaast gebruiken wij hem natuurlijk ook voor onszelf.
Door Anne in Zweden
#3338494
Lizzy schreef:Ja, dat is best al wel lang! En jij Anne, gebruik jij 'm ook dagelijks?
Ja, ik maak er iedere ochtend een Jason Vale-smoothie mee, en meerdere keren per week haver- en notenmelk. Plus regelmatig notenboters (amandel, cashew), tahini, dingen als hummus. Met de stamper (die net lang/kort genoeg is om niet de messen onderin te raken) druk je alles steeds weer tegen de messen aan, zodat echt alles glad wordt gepureerd.

Voor maken en verwarmen van soep gebruik ik hem net als Hedwich ook niet, maar da's puur gevoelsmatig. Het apparaat kan dat wel degelijk, maar soep hoort te pruttelen in een pannetje, vindt Moeder de Ans. :biggrin2:

Toen ik hem kocht zat er een dvd bij met productdemonstraties, door twee afgrijselijk synchroon geklede echtelieden waarvan je op een kilometer afstand ziet dat ze iedere zondag naar de kerk gaan en nooit buiten de pot pissen. :biggrin2: Die laten zien hoe je bv. ook deeg kunt kneden met de Vitamix. Als je wilt, kan ik je die dvd wel opsturen; erg entertainend. ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3338497
Hahaha 1700 euro ben ik wel meteen bij genezen hoor. :biggrin2:
Heb wel een show juicer met grote opening, zo'n staande ja.
Op het eind wordt met een staande vergeleken maar die kosten echt maar 400 euro of zo, is niet helemaal een vergelijk 1700 vs. 400

Maar ja de Vitamix he, die staat wel op het verlanglijstje, vooral als ik deze ' mishandeling' in het filmpje zie. Mijn vorige Bosch blender is idd. De motor van doorgebrand. Philips snel juicer ook, ik heb nogal de neiging om wat te veel van de apparaten te vragen .....dus zo'n vitamixje :smitten:
Trouwens als ik alles moet geloven is een Optimum vergelijkbaar met een Vitamix , en die TNC zit zo rond de 500, ook nog een groot verschil met 1700 he :biggrin2:
Door Lizzy
#3347927
Anne in Zweden schreef:Het doet even pijn in de portemonnee inderdaad, maar dan heb je ook wat. De Vitamix is echt een geweldige machine; ik maak er ook dingen als notenboter en tahini en zo mee, en dat maakt het weer gunstiger omdat je geen potjes in de winkel meer hoeft te kopen. Natuurlijk kun je voor de prijs van een Vitamix wel heel wat potjes kopen ::) , maar toch.

Ik gebruikte wel altijd water voor de groentemix, maar ga het vanavond ook eens zoals Doranto doen. Dus als u een rookpluim in noordelijke richting ziet, ben ik het waarschijnlijk. :biggrin2:
Even een vraagje Anne! Heb jij nog geprobeerd om groentenmix te maken ala Doranto? En hoe is dat gegaan?
Door Lizzy
#3347928
Anne in Zweden schreef:Ja, ik maak er iedere ochtend een Jason Vale-smoothie mee, en meerdere keren per week haver- en notenmelk. Plus regelmatig notenboters (amandel, cashew), tahini, dingen als hummus. Met de stamper (die net lang/kort genoeg is om niet de messen onderin te raken) druk je alles steeds weer tegen de messen aan, zodat echt alles glad wordt gepureerd.

Voor maken en verwarmen van soep gebruik ik hem net als Hedwich ook niet, maar da's puur gevoelsmatig. Het apparaat kan dat wel degelijk, maar soep hoort te pruttelen in een pannetje, vindt Moeder de Ans. :biggrin2:

Toen ik hem kocht zat er een dvd bij met productdemonstraties, door twee afgrijselijk synchroon geklede echtelieden waarvan je op een kilometer afstand ziet dat ze iedere zondag naar de kerk gaan en nooit buiten de pot pissen. :biggrin2: Die laten zien hoe je bv. ook deeg kunt kneden met de Vitamix. Als je wilt, kan ik je die dvd wel opsturen; erg entertainend. ;D
Oh! Deze zie ik nu pas! Ik zal zo eens aan Leo vragen of wij uberhaupt nog een DVD speler hebben ;D . Het lijkt me op zich erg amusant!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door