Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#3338333
Lizzy schreef:Jeetje, heftig zeg! Leo had ook een voorstadium van huidkanker op zijn neus en dat hebben ze bevroren (2 keer). Maar zijn zus kreeg ook chemo-zalf. Ja nee, dat is mooi ruk! Leo smeert zijn neus nu in met witte-spookjes-zalf en roept dan "ben toch al getrouwd" :biggrin2:

He bleh! Sterkte Plien :-* ! Doet het ook zeer, die zalf?
De zalf niet, maar wat er gebeurt wel helaas. Ik (denk iedereen) allemaal wondjes die op blaren lijken en zich ook zo gedragen. En dan worden het korsten enz. Maar goed het zit weer dicht (met hulp van ab-zalf, dat dan weer wel). Zit een beetje in de lappenmand momenteel maar kom er vast beter uit! ;)

Voorhoofd:
plienvoorhoofd.jpg
plienvoorhoofd.jpg (51.63 KiB) 1834 keer bekeken
Decolleté:
pliendecollete.jpg
pliendecollete.jpg (182.27 KiB) 1834 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3338334
Thanx Paulien!
We gaan er op letten...
Als je niet verbrand, zou het geen kwaad kunnen? Of dat weet men eigenlijk niet?
Ik dacht altijd dat eigen bescherming in de vorm van bruinen zonder verbranden ( dus blootstelling met mate) de beste was. Maar als dat niet zo is, ga ik toch maar smeren.
Het is ook van belang voor mn kindjes. Nu smeer ik die uiteraard wel in bij langdurige en felle zon, maar als het maar voor even is of het is grotendeels bewolkt, doe ik dat niet. Dan kunnen ze wat bruinen en zo een natuurlijke bescherming kweken, dacht ik. Maar is dat dan wel zo?
Door Lizzy
#3338338
Pauline schreef:De zalf niet, maar wat er gebeurt wel helaas. Ik (denk iedereen) allemaal wondjes die op blaren lijken en zich ook zo gedragen. En dan worden het korsten enz. Maar goed het zit weer dicht (met hulp van ab-zalf, dat dan weer wel). Zit een beetje in de lappenmand momenteel maar kom er vast beter uit! ;)

Voorhoofd:
plienvoorhoofd.jpg

Decolleté:
pliendecollete.jpg
So de knetter :o ! Dat ziet er behoorlijk pijnlijk uit! Je hebt forse schade zeg :-\ . Zit je hierdoor in de lappenmand of komt dat weer ergens anders vandaan?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3338340
Pauline schreef:De zalf niet, maar wat er gebeurt wel helaas. Ik (denk iedereen) allemaal wondjes die op blaren lijken en zich ook zo gedragen. En dan worden het korsten enz. Maar goed het zit weer dicht (met hulp van ab-zalf, dat dan weer wel). Zit een beetje in de lappenmand momenteel maar kom er vast beter uit! ;)

Voorhoofd:
plienvoorhoofd.jpg

Decolleté:
pliendecollete.jpg
Ik ken de behandeling, maar het blijft heftig om te zien! Sterkte Plien! :-*
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3338343
Verder vind ik het nog steeds een lastige, de balans tussen smeren en bruinen. Zeker met het vit. D. verhaal erbij.
Ik ben van de generatie die als kind (bijna) nooit ingesmeerd werd, en later lagen we te bakken met olie met 'beschermingsfactor' 1. :o Ben ook lekker blond met een lichte huid, die wel bruint maar ook snel verbrand.
In die tijd had ik zeker genoeg vit. D. ;D

De zonnebank is al jaren het huis uit, maar daar heb ik echt wel een paar jaar gebruik van gemaakt. Niet veel hoor, maar zo in januari/februari vond ik het altijd wel fijn om er 1x per week onder te liggen. Ook voor mijn humeur deed het veel, merk duidelijk dat ik een soort van 'winterdip' heb sinds ik dat niet meer doe. Heb wel een poosje zo'n daglichtlamp gebruikt maar dat deed niet veel voor mij.

Met de kennis van nu over huidkanker, smeer ik toch veel bewuster. Ook omdat ik er op latere leeftijd nog aardig uit wil zien, en niet zo'n leergelooide rimpelige ouwe bruine kop wil hebben. ;D IJdel misschien, maar ik vind dat echt niet mooi.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3338372
Lizzy schreef:So de knetter :o ! Dat ziet er behoorlijk pijnlijk uit! Je hebt forse schade zeg :-\ . Zit je hierdoor in de lappenmand of komt dat weer ergens anders vandaan?
Borst gaat ook nog niet helemaal goed, hoewel er vandaag voor het eerst geen seroom lekt!
Door frodo quin
#3338416
Pauline schreef:Borst gaat ook nog niet helemaal goed, hoewel er vandaag voor het eerst geen seroom lekt!
Sterkte met alle medische problemen. Ik hoop dat je hierna voor een hele tijd gespaard blijft.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3338429
frodo quin schreef:Sterkte met alle medische problemen. Ik hoop dat je hierna voor een hele tijd gespaard blijft.
Vast wel! Doe gewoon alles in één keer. ;) :-*
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3338482
Tjonge Pauline, ook dat erbij.
Maar dit wist ik niet, dat dat zo kan na jaren :o *gaatzichnieuwepotzonnebrandcreme halen*
Ik lig niet persee in de zon maar heb wel een witte huid en op zaterdags altijd in het water en meestal smeer ik wel maar eh....ik zal het nu maar eens wat minder vaak gaan vergeten zeg! En ook ml met zijn kale bolletje nog vaker aan zijn kop zeuren...
Ens soms doe ik gewoon domme dingen als in de tuin werken met mooi weer, en dan savonds erachter komen chips verbrand, gewoon niks in de gaten hebben he.
vlgs mij had mijn pa dit ook op zijn hoofdhuid, als ik de foto bij google zie....

Maar hopelijk geneest het snel en goed, Pauline!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3338514
Inmiddels is alles weer dicht en ben ik vanmorgen begonnen met de tweede ronde van twee weken. Heel benieuwd hoe ik er dan uit zal zien. Ik laat het jullie weten.

Ik wist het ook niet hoor dat het na zoveel jaar zich openbaart, maar dat de dermatoloog bij mij zo rigoreus doet komt ook omdat zowel mijn moeder als mijn vader huidkanker hadden. Dan schijn je makkelijk "besmet" (sorry weet het goede woord zo niet) te raken. En ja ik ben heel blank, heb veel sproeten en blond haar, voordeel is dat ik geen vitamine D tekort heb. Dat schijn je met zo'n blanke huid juist heel makkelijk op te nemen omdat er geen barrière is werd me verteld.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door