Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3338093
Tjee zeg. Wat een stressvolle periode zit jij momenteel in. :-X
Maar zo te lezen ben je wel op de goede weg om eruit te kunnen komen. Hopelijk lukt het je spoedig en kom je weer in rustiger vaarwater terecht.
Heel veel sterkte! :-*
:bigarmhug:
Door hamada
#3338096
Wat een heftige situatie waar je nu in terecht bent gekomen.
Hopelijk krijg vanuit je eigen kracht en met het team en familie om je heen snel weer vaste grond onder je voeten. En natuurlijk met je harige vriendinnetje.
Heel veel sterkte gewenst
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Lida. S
#3338115
Ja, wat kan je daar nu van zeggen. Wat een ellende. Gelukkig krijg je veel steun, maar uiteindelijk sta je er wel alleen voor (met je harige vriendje).
Ik ken je persoonlijk niet, alleen via jouw leuke verhalen had ik me een beeld van je gevormd en ik had het idee van een sterke, energieke, positieve, warme vrouw. Ik hoop dat dat beeld klopt en dat je sterk genoeg bent om dit alles te verwerken en dat betere tijden niet lang op zich laten wachten. Heel veel sterkte.
Door frodo quin
#3338117
Ik heb er bewondering voor dat je zo voor jezelf kiest in deze moeilijke situatie. Heel sterk van jou en ook mild zijn voor jezelf en accepteren dat iets niet gaat is sterk zijn hé.

Veel moed en veel sterkte met alles en ook veel warme momenten samen met je kleine vriendinnetje en iedereen waar jij je goed bij voelt dat ze dicht bij jou komen toegewenst.
Door Siberienne
#3338120
smulpaap schreef:Klopt Border Bandit , ik ben een keiharde bikkel . Wat huisarts en therapeut mij ook steeds zeggen (maar het is tegelijkertijd ook mijn valkuil )
Yep, alleen mensen met een groot doorzettingsvermogen krijgen een burn-out. De rest is voor die tijd al afgehaakt. Toen ik dat las in een boek was dat zo'n troost voor mij.
Ik heb veel gehad aan het boek van Carien Karsten, hier een link naar haar website: http://www.carienkarsten.nl

Wat ik in het begin heb onderschat : burn out zit niet (alleen) 'tussen je oren" : er zit ook een hele duidelijke fysieke kant aan. Karsten beschrijft dat goed in haar boek "Tot hier en niet verder". Ik was op een gegeven moment mentaal wel een stuk fitter en sterker maar de energie bleef uit, omdat mijn lijf alsmaar in de "stress shutdown" stand bleef staan. Met behulp van een yoga therapeute heb ik dat deel aangepakt. Weer opnieuw leren luisteren naar je lichaam, het serieus nemen en doen wat nodig is, ik vond het een kunst apart. Veel mensen hebben toch wel baat bij iets van yoga, mindfulness, fysiotherapie, fysieke training oid.

En de boeken van Brene Brown waren een echte eye-opener, net als haar TedTalk lezingen. Over zijn wie je bent ipv zijn wie je denkt te moeten zijn ;)

Nogmaals veel sterkte gewenst!
Door Aprilsnow
#3338122
Sjee wat een achtbaan waar je doorheen gaat. Wat goed dat je voor jezelf kiest. Erg sterk. Ook al is de weg niet makkelijk en gaat het met vallen en opstaan.
Zoals je schrijft kom je als een hele sterke vrouw over en klinkt het alsof je goed weet waar je staat en waar je naar toe wil. Ook al is dat op dit moment nog ver van je bed.
Fijn dat je een goed team om je heen hebt dat je vertrouwd en waar je je verhaal bij kwijt kent en die je ook nog eens kunnen helpen.

Op zich is het niet gek dat mensen in je omgeving vragen hebben, tips en trucs. Allemaal goed bedoeld waarschijnlijk en het is uiteraard helemaal aan jou hoe je daar mee om gaat en wat je er mee wil.
Goede leermomentjes denk ik maar altijd om weer naar jezelf te leren luisteren en voor jezelf te kiezen.

Heel veel sterkte en geniet van je harige vriendinnetje want die liefde is onvoorwaardelijk :-*
Door smulpaap
#3338129
Wat ik al schreef , ik heb mijn valkuilen . En daarnaast staat er een stevige kop op . ( zelf doen ,, zelf bedenken ) Maar mijn peut prikt daar heel goed doorheen .
Zo heeft de peut mij ook gevraagd , mail me eens door wat je voor jezelf opschrijft . Dat heb ik gedaan , en ik kreeg al snel bericht terug
Ho-ho -ho jij , en nu trap ik op jouw rem . We hebben afgesproken dat je weer drie weken ""niets "" zou gaan doen , en nu lees ik ....
Ja maar , dat zijn dingen die ik wil . Dat is toch ook positief ? Nee , dat is voor later .
Ga voor mijn part maar verder met zingen , ga wandelen en neem rust . Laat de boel maar zakken .

En wat betreft het alleen zijn .... heerlijk ! Bovenstaande is geen onrust vanwege het alleen zijn
En de peut zei ook nog , geniet ervan . Probeer alle goedbedoelde contacten en adviezen maar even van je af te houden

En liever alleen (verder ) maar dan wel recht door zee . Uiteindelijk moet je altijd met jezelf verder
Men kan met mij een aardig potje breken , maar liegen en bedriegen . Ik kan en wil er helemaal niets mee
Ik zou mezelf hierin weer tegenkomen , en daar pas ik voor
Daar win je niet altijd vrienden mee , maar dat is wel wat het is
#3338135
T is moeilijk he, ik vond dat ik mezelf opnieuw moest leren kennen, een andere levenswijze op na gaan houden...
Heb helaas hetzelfde jaren geleden meegemaakt en weet je, je komt er sterker uit!
T is een lange weg te gaan, zo denk je op een gegeven moment van ik kan dit wel of dat wel weer gaan doen en bam....wordt je door je eigen lich snoeihard terug gefloten
Ik wens je heel veel sterkte en luister naar je Peut :cool: :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door