Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ellen30
#3336304
Hallo,


Ik heb vanavond mijn hond Tammenga hert gegeven en zag helaas pas na het eten een heel scherp stukje.
Ik heb dus geen idee of mijn hond hier iets van gegeten heeft, heb de DA al gebeld maar volgens haar zou het wel meevallen.
Helemaal gerust ben ik nog niet, maargoed. Iemand enig idee of dit nog al meegemaakt?
Bijlagen
index.jpg
index.jpg (115.87 KiB) 2770 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pluk
#3336312
Ziet er uit als een klein stukje rib.
ik zou me geen zorgen maken hoor. Die kvv gaat hap slik naar binnen en in de maag verteert het vanzelf.
Tenzij het dus geen bot is maar iets niet-dierlijks. Waarschijnlijk geeft het dan ook geen problemen en komt het netje ingepakt naar buiten :)
Door Anne in Zweden
#3336335
pike schreef:In elk geval ziet dat stukje links op de foto er toch echt uit als metaal.
Ik zie daar ook geen stukje rib in. Misschien toch Tammenga even op de hoogte brengen en vragen wat het kan zijn? Misschien heeft je hond er niets van binnengekregen, en zelfs als dat wel zo is, is de kans groot dat het keurig ingepakt in een keutel weer naar buiten komt, zonder problemen. Je hebt niet toevallig een lap pens in de diepvries die je even snel kunt ontdooien? Pens pakt vreemde voorwerpen ook mooi in. En anders kun je misschien morgen bij een dierenspeciaalzaak aan ongemalen pens komen?
Hou in ieder geval je hondje goed in de gaten de komende dagen, en als hij ziekjes begint te doen, dan meteen naar de da. Maar hopelijk heeft hij er überhaupt niets van binnengekregen.
Door Ellen30
#3336337
Ik heb Tammenga idd al op de hoogte gebracht, ze reageren netjes terug en weten ook niet wat het is. Ze vragen het stukje ook om verder te kijken wat het is en vanwaar het komt. Ik hoop idd dat het alleen dat stukje was en dat hij dat net niet opgegeten heeft.

Ik hou hem iig in de gaten en hoop dat het niets is.
Door Lizzy
#3336342
Het lijkt mij ook metaal. Weet je zeker dat het bot is? Reageert het op magneet? Is dit een KVV met pens geweest? Helaas kan er in pens nogal veel achter blijven....

Om je hond zou ik me niet teveel zorgen maken. Dikke kans dat het ook alleen dit ene stukje is geweest. En als het metaal is: als ik zie hoe mijn honden kogeltjes van wild gewoon in de bak laten liggen, ben ik daar steeds weer verbaast over.

Maar als je nou weer zoiets hebt: zorg dat je wattenbolletjes in huis hebt van echt katoen. En geef je hond er daar een paar van te eten (eerst in melk of yoghurt dopen om het smakelijk te maken). In de medische bieb staat een topic daarover, die pak ik er even bij.
Door Ellen30
#3336842
Anne in Zweden schreef:Hoe is het met je hondje, is alles nog gewoon bij het oude?
Gelukkig wel! Was toch goed schrikken en best ongerust over de gevolgen, ik spit het voer voor nu even om voordat ik het geef. :)
Het zal waarschijnlijk het enige stukje geweest zijn.
Tammenga vroeg om het stukje en dat is ook onderweg dus benieuwd wat ze gaan zeggen.

Bedankt voor de tips nog!
Door Anne in Zweden
#3336845
Ellen30 schreef:Gelukkig wel! Was toch goed schrikken en best ongerust over de gevolgen, ik spit het voer voor nu even om voordat ik het geef. :)
Het zal waarschijnlijk het enige stukje geweest zijn.
Tammenga vroeg om het stukje en dat is ook onderweg dus benieuwd wat ze gaan zeggen.

Bedankt voor de tips nog!
Fijn, blij het te lezen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door