Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3336542
Mijn vriendin moet officiële hd foto's laten maken van haar corgi pembroke. Nou is dat een kortpotig ras en is het fijn als er een da met ervaring de foto's neemt. En liefst ook zonder narcose. Wie weet waar je het beste foto's kan laten maken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Lizzy
#3336550
hannabelgje schreef:Mijn vriendin moet officiële hd foto's laten maken van haar corgi pembroke. Nou is dat een kortpotig ras en is het fijn als er een da met ervaring de foto's neemt. En liefst ook zonder narcose. Wie weet waar je het beste foto's kan laten maken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Het ligt er ook een beetje aan waar je vriendin woont. Ik heb een keer HD foto's gezien die Angelique had laten maken bij haar dierenarts.... Nou, die waren echt kwalitatief veel beter dan dan die van mij uit Eersel (ik weet niet welke kliniek/dierenarts dat was hoor). En zo heb ik een keer HD foto's gezien van Erna die ze in Capelle aan de Ijssel (bij Oostgaarde) had laten maken..... Nou, ook die waren kwalitatief echt veel beter dan die van mij uit Eersel.
Door hannabelgje
#3336552
Ze woont bij Weert in de buurt. Een andere bevriende fokker laat het ergens in Groningen doen. Das wel heul ver weg.
Maar ik heb begrepen dat als het onder narcose gedaan wordt de luxatie veel groter is en dat geeft een vertekend beeld. Dat willen we niet. Eersel deed in het verleden niet zonder narcose bij haar andere teefjes en dat zijn echt geen moeilijke honden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3336557
hannabelgje schreef:Ze woont bij Weert in de buurt. Een andere bevriende fokker laat het ergens in Groningen doen. Das wel heul ver weg.
Maar ik heb begrepen dat als het onder narcose gedaan wordt de luxatie veel groter is en dat geeft een vertekend beeld. Dat willen we niet. Eersel deed in het verleden niet zonder narcose bij haar andere teefjes en dat zijn echt geen moeilijke honden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Roesje...dat is echt nog anders dan een narcose. En je valt echt niet uit elkaar van een roesje of narcose. Als heupen goed zijn, zijn ze goed, zowel met als zonder narcose. Het is niet noodzakelijk hoor zo'n roesje, heb het ook jaren zonder gedaan. Maar de techniek en ervaring van de betreffende da, is belangrijker dan wel/geen roesje.

Foto van Katja haar heupen...met roesje. Nog niet eens een onvoldoende aansluiting, alles strak en gaaf.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3336560
hannabelgje schreef:Ze woont bij Weert in de buurt. Een andere bevriende fokker laat het ergens in Groningen doen. Das wel heul ver weg.
Maar ik heb begrepen dat als het onder narcose gedaan wordt de luxatie veel groter is en dat geeft een vertekend beeld. Dat willen we niet. Eersel deed in het verleden niet zonder narcose bij haar andere teefjes en dat zijn echt geen moeilijke honden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Raar hoor, zou dat aan het ras liggen dat het wel met roesje gaat? Weet niet beter dan dat de meesten zonder roesje gaan ook ED.

Luxatie, denk dat dat aan de da ligt, als je ze er verder uit kun trekken kun je ze er ook in duwen lijkt mij :-\
Door hannabelgje
#3336566
De fokker die al 25 jaar fokt heeft met narcose steeds meer luxatie dan zonder. Ergens ook logisch als alles ontspannen is dat je het verder uit elkaar kan trekken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Lizzy
#3336606
Angelique schreef:Roesje...dat is echt nog anders dan een narcose. En je valt echt niet uit elkaar van een roesje of narcose. Als heupen goed zijn, zijn ze goed, zowel met als zonder narcose. Het is niet noodzakelijk hoor zo'n roesje, heb het ook jaren zonder gedaan. Maar de techniek en ervaring van de betreffende da, is belangrijker dan wel/geen roesje.

Foto van Katja haar heupen...met roesje. Nog niet eens een onvoldoende aansluiting, alles strak en gaaf.

Afbeelding
Of een hond rotte of goeie of ergens daar tussenin heupen heeft is 1 ding. De kwaliteit van de foto's is een ander ding. Ik vind de kwaliteit van deze foto echt mooi. De hond ligt kaarsrecht, de poten zijn goed ingedraaid, mooie all over scherpe foto's : mijn complimenten voor de DA!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3336607
hannabelgje schreef:De fokker die al 25 jaar fokt heeft met narcose steeds meer luxatie dan zonder. Ergens ook logisch als alles ontspannen is dat je het verder uit elkaar kan trekken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Bij narcose ontspannen je spieren, maar niet je gewrichtsbanden en kapsels. Dat is zoals het is.

Heeft die fokker dan wel eens bij dezelfde honden fotos met en zonder narcose laten maken?
Door hannabelgje
#3336612
Kaela schreef:
Bij narcose ontspannen je spieren, maar niet je gewrichtsbanden en kapsels. Dat is zoals het is.

Heeft die fokker dan wel eens bij dezelfde honden fotos met en zonder narcose laten maken?
Ja zij laat ieder jaar foto's maken omdat ze de boel ik kaart wil brengen over de jaren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3336659
hannabelgje schreef:Ja zij laat ieder jaar foto's maken omdat ze de boel ik kaart wil brengen over de jaren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Oke, interessant. Heeft ze dan ook wel eens bij een hond geen roesje-wel roesje-geen roesje gedaan?

Want als je over de jaren de boel in kaart wil brengen, ga je er sowieso dus al van uit dat er iets veranderd. Dan is wel of geen roesje niet de enige variabele.
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3336706
Budel is vanuit Weert ook goed te doen en maakt ook goede foto’s al doen die wel met roesje. Toch maakte dat bij mijn hond niet uit, geen opmerking over de aansluiting dus prima.
FAA1C9E6-C441-4598-A815-AE51B5580D1D.jpeg
FAA1C9E6-C441-4598-A815-AE51B5580D1D.jpeg (1.86 MiB) 2092 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door