Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#3336229
Je bent echt niet de enige laat dat een troost zijn.
Zoveel zieke mensen en die hoest hoor je ook van iedereen, hoort helemaal bij de griep dit jaar.
De griep kan heel heftig uitpakken, ziekenhuizen lagen vol met grieppatiënten.
Ik heb zelf maar een beetje van de griep gehad, wat spierpijn, hoesten en verkouden.
Met de bronchostop was de hoest heel snel over gelukkig.
Slik niks extra's voor de weerstand en eet niet overdreven veel fruit, wel veel groente.
Beterschap! :-*
Door nikèdog2000
#3336235
ik heb medelijden met je
maar ik heb ook al 3 keer de griep gehad en een flinke keel ontsteking
januari 2 weken ziek 1 februari 2 weken ziek 5 maart 2 weken ziek
ben nu eindelijk aan het opknappen
Door hannabelgje
#3336238
Lizzy schreef:
Oh echt??? Mmmm. Balen voor je maar eerlijk gezegd ben ik "blij" te lezen dat ik niet de enige ben :-[ :-X :-* . Moet je ook zo hoesten?
Yep ik hoest zo hard dat ik soms bloed ophoest door gesprongen haarvaatjes. Het begint wel weer wat beter te gaan nu.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door MillyMol
#3336241
Ik denk dat het alles te maken heeft met je werkplek: peuterspeelplaatsen, dagopvangcentra, basisscholen: allemaal plekken waar het stikt van de virussen die meegebracht worden door de (ouders van de) kinderen. En blijkbaar allemaal stammen waar jij niet eerder mee in aanraking bent geweest, dus waar je geen weerstand tegen hebt. Ik herken het van toen ik op een kinderafdeling werkte: eerste periode continue snipverkouden.
Er komt een moment dat je wel voldoende weerstand hebt opgebouwd hebt en dan zul je veel minder tot geen klachten hebben. Kwestie van tijd...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3336244
Eenmaal flink ziek geweest, blijft je weerstand ook gewoon lang minder goed. Ik heb 2 jaar geleden griep gehad. Echt een week als een vaatdoek op bed liggen en dan nog dik 2 weken herstellen. Sindsdien continu ziek, ik pikte alles op.

De laatste maanden ein-de-lijk niet meer. Terwijl er nu dus echt een vervelende griep heerst die heel lang nawerking heeft. Collega's vallen bij bosjes 1-2 weken uit. Ik klop het af, na al die tijd zo vaak ziek geweest te zijn!

Dus ik vrees ook dat het gewoon tijd nodig heeft voor je. Je weerstand moet zich herstellen en wapenen tegen die enorme infectiedruk van een school. En 2 keer 1 dag ziek, daar zou geen werkgever zich druk over moeten maken bij een goed functionerende (nieuwe) medewerker.
#3336245
Ik ben mijn werkzame carrière in de kinderopvang begonnen; na mijn SPW opleiding, na 1 week moest ik me al ziek melden.... en na 3 of 4 weken weer en toen ik me binnen 3 maanden weer ziek meldde deed ik dat huilend omdat ik echt niet kon werken maar ook bang was dat mijn contract niet verlengd werd, en dat dus ook uitsprak naar de directrice (ik had toen een half jaar contract) en ik vergeet nooit wat ze zei; oh maar dit is volkomen normaal hoor voor iemand die voor het eerst echt met kinderen gaat werken, het valt bij jou zelfs nog mee!
Het is wat Kim zegt; dat geldt ook voor volwassenen.... je moet gewoon weerstand opbouwen, het eerste jaar ben je gewoon veel ziek, maar daarna heb je een dijk van een weerstand!
Door Lizzy
#3336459
nikèdog2000 schreef:ik heb medelijden met je
maar ik heb ook al 3 keer de griep gehad en een flinke keel ontsteking
januari 2 weken ziek 1 februari 2 weken ziek 5 maart 2 weken ziek
ben nu eindelijk aan het opknappen
En ik met jou :-* ! Wat een narigheid he Rita :-\ . Blij dat je eindelijk aan het opknappen bent :-*
Door Lizzy
#3336460
Ik hoop echt dat jullie gelijk hebben en het vanzelf goed komt. Jammer dat ik maar een éénjaarscontract heb en tegen de tijd dat ik een super weerstand heb, het werk alweer stopt voor mij.... Maar goed, eerst nog even komend jaar door zien te bikkelen :biggrin2: . Er zijn ook echt veel kinderen ziek hoor. Ik hoor ze of snotteren of hoesten of beide en soms spugen ze de hele gang of klas of schoolplein onder en meestal mag ik het opruimen :biggrin2: . Vorige week echt een stel stoere meiden uit groep 8, die ruimde de kots op van een mede-leerling ondanks dat ik wel 5 keer vroeg "zal ik het even doen??". Nee, ze deden het zelf wel, geen probleem. Ik was stom verbaast. Had ik op die leeftijd echt echt echt NIET gedaan hoor, kots op geruimd van een ander!
Door eelke
#3336467
Lijkt mij dat ze daar toch ook wel weten wat werken met kinderen inhoud, dus ook jouw baas. Ze zullen wel beseffen dat haast iedereen nieuw, ziek word. En zo weten ze meteen wat voor vlees ze in de kuip hebben, want meld iemand zich bij de eerste keer al ziek, of zoals jij maar 2 x op een ellendig lange tijd.

Is het sowieso maar een jaarcontract? Geen kans op verlenging?

Hier blijft die griep ook maar rondwaaien hoor. Ook meerdere collega's en ik zelf die twee keer opnieuw ziek zijn geweest.
Door hamada
#3336482
Wat vervelend en ook slopend voor je.
Ik ben altijd erg gevoelig voor verkoudheden e.d. geweest en bleef al snel maanden hoesten of kreeg longontsteking.
Afgelopen 2 jaar intensief Virus en Bacteria Solutions van Perelandra gebruikt in combinatie met wat supplementen via een bioresonantie therapeut. Helemaal geen griep, verkoudheid of gehoest gehad. Ondanks allerlei hoestende patienten en collega’s op mijn werk. In epidemietijden neem ik de solutions 2x per dag.
De solutions bestel ik in Engeland ivm verzendkosten http://www.panosun.org/APS.html
Ieder jaar komt er een nieuwe versie, speciaal ontwikkeld.
Ik zweer erbij en bestel ieder jaar twee grote flessen.
#3336503
Over zieke kinderen gesproken.
Die van mij zijn ook weer allebei ziek. Overgeven en diarree. En meermaals overgeven. Laurens kon.maar niet stoppen, nu slaapt hij toch al even.
Dus lig ik nu in Laurens zijn bed, samen met Vincent op de kamer en Laurens ligt bij zijn papa in ons bed.
Door Lizzy
#3336518
Sonja schreef:Tja, kinderen... :-\ Het zijn gewoonweg een soort biologische wapens. :-X
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Whahahaha, echt te grappig, dit :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Dat buikgriepvirus hebben wij hier ook PoP. Kinderen spugen zelfs op school :-X

Hamada, dank je, ik ga dit gelijk bestuderen. Klinkt heel interessant!
Door Lizzy
#3336519
eelke schreef:Lijkt mij dat ze daar toch ook wel weten wat werken met kinderen inhoud, dus ook jouw baas. Ze zullen wel beseffen dat haast iedereen nieuw, ziek word. En zo weten ze meteen wat voor vlees ze in de kuip hebben, want meld iemand zich bij de eerste keer al ziek, of zoals jij maar 2 x op een ellendig lange tijd.

Is het sowieso maar een jaarcontract? Geen kans op verlenging?

Hier blijft die griep ook maar rondwaaien hoor. Ook meerdere collega's en ik zelf die twee keer opnieuw ziek zijn geweest.
Nou, 2 dagen in 3 maanden is natuurlijk desondanks toch wel veel :-X

In principe is er geen contract verlenging nee. Op zich heb ik daar wel vrede mee hoor. Met 1 jaar hebben we de honden-rekening weer aardig aangevuld hoop ik. En met dit op mijn CV kan ik misschien weer ergens anders aan de slag?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door