Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door AnnetIndi
#3336015
Ik heb bij Lupa parelhoenkarkas besteld. Nu kom ik er bij het portioneren achter dat er wat orgaan in zit. Indi heeft 140 gr orgaan per dag nodig, hoe kan ik dit nu het beste berekenen? Er lijkt niet in alle karkassen orgaan te zitten maar dat kan ik pas echt goed zien wanneer ze helemaal ontdooid zijn.

Ook zie ik er iets inzitten wat een beetje lijkt op een witte boon, iemand een idee wat dit is?
Door Lizzy
#3336028
AnnetIndi schreef:Ik heb bij Lupa parelhoenkarkas besteld. Nu kom ik er bij het portioneren achter dat er wat orgaan in zit. Indi heeft 140 gr orgaan per dag nodig, hoe kan ik dit nu het beste berekenen? Er lijkt niet in alle karkassen orgaan te zitten maar dat kan ik pas echt goed zien wanneer ze helemaal ontdooid zijn.

Ook zie ik er iets inzitten wat een beetje lijkt op een witte boon, iemand een idee wat dit is?
Ik vermoed zo maar dat niet alle karkassen orgaan zullen bevatten. Ik voer al iets van 15 jaar parelhoenkarkas van diverse leveranciers en ik heb er nog nooit orgaan in gehad (behalve de stukjes die na het afsnijden aan het karkas zijn blijven zitten). Ik zou dus zelf eerst even de andere karkassen afwachten. En bovendien is het orgaan zo weinig en voer je dit ook niet elke dag (neem ik aan) : ik zou me er geen zorgen over maken en niks anders berekenen. Het steekt niet op zulke details.

Ik vermoed dat het de niertjes zouden kunnen zijn. Maak er anders eens een fotootje van!
Door AnnetIndi
#3336033
Lizzy schreef:Ik vermoed zo maar dat niet alle karkassen orgaan zullen bevatten. Ik voer al iets van 15 jaar parelhoenkarkas van diverse leveranciers en ik heb er nog nooit orgaan in gehad (behalve de stukjes die na het afsnijden aan het karkas zijn blijven zitten). Ik zou dus zelf eerst even de andere karkassen afwachten. En bovendien is het orgaan zo weinig en voer je dit ook niet elke dag (neem ik aan) : ik zou me er geen zorgen over maken en niks anders berekenen. Het steekt niet op zulke details.

Ik vermoed dat het de niertjes zouden kunnen zijn. Maak er anders eens een fotootje van!
Fijn dat je altijd zo snel reageert! Nee voer het zeker niet elke dag, dus ik zal het dan niet in mindering gaan brengen op de rest van het orgaanvlees. Zal van de week eens proberen om een fotootje te plaatsen, het zit nu geportioneerd in de vriezer.

Het barf voeren is nog allemaal erg nieuw en wennen voor me maar ik vind het echt leuk om te doen! Vooral als ik zie hoe Indi erbij loopt, super in haar vel en veel meer energie! Ik ben erg blij met dit forum!
Door Lizzy
#3336037
AnnetIndi schreef:Fijn dat je altijd zo snel reageert! Nee voer het zeker niet elke dag, dus ik zal het dan niet in mindering gaan brengen op de rest van het orgaanvlees. Zal van de week eens proberen om een fotootje te plaatsen, het zit nu geportioneerd in de vriezer.

Het barf voeren is nog allemaal erg nieuw en wennen voor me maar ik vind het echt leuk om te doen! Vooral als ik zie hoe Indi erbij loopt, super in haar vel en veel meer energie! Ik ben erg blij met dit forum!
Ja, ik vermoede al dat we daar even op moesten wachten, op een fotootje! En misschien dat er in het volgende karkas al niks meer zit. Ben benieuwd!

Fijn om te lezen, dat je het zo leuk vindt om te doen en Indi er zo blij mee is. Echt super!
Door AnnetIndi
#3336106
pike schreef:Zoiets?

testes-in-abdominal-cavity.jpg
Ja dat is het denk ik! Ter grootte van een boon. Testikels dus?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3336115
Ja, ik denk ook dat het de testikels zullen zijn. De grootte varieert naargelang de ouderdom van het dier.
En je kan die dus gewoon voeren he. ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3336124
AnnetIndi schreef:Ja dat is het denk ik! Ter grootte van een boon. Testikels dus?
Ja dit zijn de testikels. ;)
Door AnnetIndi
#3336131
pearlsofpassion schreef:Ja, ik denk ook dat het de testikels zullen zijn. De grootte varieert naargelang de ouderdom van het dier.
En je kan die dus gewoon voeren he. ;)
Brrrr Indi liever dan ik! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3336164
CindyMayella schreef:Geen niertjes?
Nee, dat zijn niet de niertjes. Die zie je hieronder.
Linker en rechter nier, elk bestaand uit 3 lobben. Deze liggen ingebed in de wervelstructuur van de romp. Ze zijn rood tot donker roodbruin van kleur en hebben een enigszins korrelige structuur.:
38b_kidney_chain x420.jpg
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door