Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#333446
Het is bijna zo ver dat de kittens naar hun nieuwe personeel gaan :'( Nu is het zo dat de kittens best groot van formaat zijn, groter dan je normaal is bij de Sijnen. Dat brengt mij op de vraag of dat met de voeding te maken kan hebben.

Of eigenlijk algemener: welk effect heeft kvv/barf op de groei van kittens? Worden ze groter, groeien ze sneller of juist langzamer?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#333490
Uiteindelijk worden ze van kvv nooit groter dan genetisch bepaald is, bij honden heb ik de ervaring dat de pups gewoon mooi gelijkmatig opgroeien en niet van die groeispurten hebben van hollen of stilstaan.
Ik denk wel dat het lichaam alle kansen krijgt het optimale eruit te halen op vers voer, er is geen stress voor het lichaam die de groei kan belemmeren.
Door Loeka
#333579
Dat klopt idd. De kittens hier zijn mooi gelijkmatig in hun groei. Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat is bij een brokkenkat...
Door jeanne
#333697
ik vind ook dat de kattenpoep/pis helemaal niet stinkt.
als ik de kattenbak van mijn beide schone zussen ruik :-X :-X yuk
hun katten eten kattenvoer (brok en blik dus :-\)

sjonnie is al een stuk groter,
maar ik heb geen flauw idee of hij 'goed' groeit, want ik ben echt nog een beetje een kattenleek :-[
hij lust in ieder geval alles wat de honden ook eten, zelfs fytomix 8)
Door Comet
#334718
ook ik merk een groot verschil met de kittens die ik nu heb en de kittens die ik eerder gehad heb.
de kittens hier zijn vandaag 8 weken en wegen: kater 1030gr en poes 946gr.
het andere nestje wat ik eerder gehad heb mocht ik blij zijn dat ze met 13 weken 1100/1200 gram wogen.

ik ga er maar vanuit dat het aan de carnibest ligt
Gebruikersavatar
Door sylvia
#334816
Ik denk dat ze ook eerder groter zijn en niet omdat ze een teveel binnen krjgen want de groei gaat gelijkmatig en zonder scheuten, maar omdat het lichaam zich volledig op groeien kan richten, er wordt geen stress op het lichaam gelegd door ze voer te geven wat eigenlijk niet past in hun verteringssysteem. Als het lichaam zijn energie moet gaan steken in de verwerking van biologisch ongeschikte voeding ,en in het afvoeren of herbergen van gifstoffen dan wordt de normale groei dus eigenlijk gestremd.

Dat is tenminste het idee wat ik erover heb.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 16 jun 2005, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#336096
Comet schreef: ook ik merk een groot verschil met de kittens die ik nu heb en de kittens die ik eerder gehad heb.
de kittens hier zijn vandaag 8 weken en wegen: kater 1030gr en poes 946gr.
het andere nestje wat ik eerder gehad heb mocht ik blij zijn dat ze met 13 weken 1100/1200 gram wogen.

ik ga er maar vanuit dat het aan de carnibest ligt
Is dat die kleine rooie die bij mij komt wonen die al zo zwaar is? Dan mag ik wel aan conditietraining gaan doen ;D
Door Comet
#336951
Nelly schreef: Is dat die kleine rooie die bij mij komt wonen die al zo zwaar is? Dan mag ik wel aan conditietraining gaan doen ;D
die kleine rooie groeid als kool
Door Robian
#337264
Ik denk echt dat kvv voor kittens echt goed werkt.
Pepper was echt een mager sprietje toen hij bij ons kwam met 13 weken.
Nou is het ook een klein druktemakertje, maar toch.
Hij woog net 1 kilo.

Nu is hij 18 weken, nog steeds niet mollig maar weegt wel 2 kilo. Ik weet niet wat hij normaal zou moeten wegen, maar hij ziet er gewoon goed uit.

Groetjes,
Sylvia
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door