Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door SabenJin
#333424
Ik ben totaal geen held in vis of vlees in stukken snijden of hakken of wat dan ook.....

Geven jullie je honden wel eens gewoon vers vlees wat bijvoorbeeld bij de supermarkt ligt?
En geven jullie wel eens vis uit zo'n bakje of blikje?

Voordat ik het zou proberen wil ik het toch eerst even vragen vandaar.

Als jullie mogen kiezen tussen rodi schijven (compleet) of smuldier, wat zouden jullie dan kiezen en waarom?

Ik haal nog maar weer geen energique omdat er misschien iemand op de training is die het (goedkoop) verkoopt en dan vind ik het zonde om weer groot in te slaan. Deze dagen geef ik dan dus maar rodi aan Jin van de c1000 maar smuldier zou dus ook kunnen. jin kent het beide, want ze heeft het beide wel eens gehad.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#333432
Ja Sabine, ik geef Joep vaak een kippenpoot of kipkluifjes. Ook de runderriblappen lust hij erg graag.
Als vis geef ik Joep alleen maar vis uit blik want iets anders vertikt hij op te eten. Morgen krijgt hij zalm uit blik met groentenprut en een lamsribbetje na.
Rodi of Smuldier? Gevoelsmatig zeg ik dat Rodi kwalitatief net iets beter is, maar er zijn vast mensen die er veel zinnigere dingen over kunnen zeggen.
Laatst gewijzigd door Pauline op za 11 jun 2005, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#333524
Bij mij eten ze hele kippen, gehalveerd, of soepkippen in vieren. En mijn honden zijn niet groot (20 en 15 kilo). Ze kunnen dat prima aan. Poten zijn in een paar seconden verdwenen ;D
Echt hard werken zijn lappen pens of kopvlees. Maar ook dat snijd ik niet kleiner dan stukken van een pond. De rest doen ze zelf.
Qua vis gaan zalmkoppen en staarten goed, en sardientjes prima.
Door debby
#333666
hier eten ze kippenenkjes hele sardientje's ( vers )
( andere vers vlees, strotten etc... )
en smuldier compleet en vlees
Door Nelly
#333922
Wat er hier zoal gegeten wordt: zoiezo om de dag bibi, en de andere dagen stel ik zelf samen en probeer zoveel mogelijk te varieren bijv. penslappen in combi met kippenekken of lamsribben; kopvlees in combi met runderstrotten, hele kippen of konijnen en soms ook wel eens runderlappen of rundergehakt uit de winkel ja, als het in de aanbieding is. Dit alles wordt regelmatig (niet dagelijks) aangevuld met groentemix en biogarde en soms wat vis uit blik (verse vis eten ze niet :-\)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door