Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Marissie
#333051
Mijn hond Semra lijkt last te hebben van hooikoorts. We zijn hier al eens mee naar een homeopatische dierenarts geweest en die heeft haar "doorgemeten"en kwam ook tot de conclusie dat ze gevoelig is voor grassen. Tijdens het wandelen moest ze gisteren geregeld niezen als ze bij gemaaid gras liep. Kan ik haar hier ook iets voor geven, zodat ze er minder last van heeft? Je kunt merken dat ze met warm weer meer last heeft. Ze ligt dan soms met haar bekje iets open te hijgen, zonder dat de tong uit de bek hangt. 's winters heeft ze nergens last van.
En nu las ik in een ander topic over probiotica. Dit zou ik haar dus ook kunnen geven, om haar even een enegrie boost te geven en een opkikker. Hoe vaak moet ik dat geven en in welke dosering en hoe lang? Het is een hondje van 7,4 kilo. En ook het evt middel tegen hooikoorts, wat is daar de dosering voor?
Bedankt vast.

Groetjes Mariska.
Door Jinxy
#333196
Wat vervelend voor je hondje zeg..
Hooikoorts bij mensen wordt helaas niet minder bij een verbeterde weerstand. Eerder erger. Nu zeg ik natuurlijk niet dat je de weerstand van je hond moet slopen. Maar of je verschil merkt na probiotica betwijfel ik..
Succes.
Door Lizzy
#333310
Ik denk dat probiotica nul komma nul effect zal hebben op de hooikoorts. Je kunt dan beter iets als "Puur Pollen extra veterinair" van Puur Natuur geven.
Door Marissie
#333394
Ik wilde de probiotica ook als extra geven, buiten een middel tegen de evt hooikoorts.
Dat middel dat jij noemt Lizzy, waar kan je dat halen en wat is de dosering ervan? En hoelang zou ik dat moeten gebruiken, gewoon zolang het hooikoorts seizoen is?
Ben nog niet echt thuis in de wereld van de aanvullende supplementen voor honden ::)

Gr. Mariska.
Door Lizzy
#333396
Marissie schreef: Ik wilde de probiotica ook als extra geven, buiten een middel tegen de evt hooikoorts.
Dat middel dat jij noemt Lizzy, waar kan je dat halen en wat is de dosering ervan? En hoelang zou ik dat moeten gebruiken, gewoon zolang het hooikoorts seizoen is?
Ben nog niet echt thuis in de wereld van de aanvullende supplementen voor honden ::)

Gr. Mariska.
Probiotica kun/mag je altijd geven. Maar het werkt dus vooral op de darmen. Nu is het natuurlijk wel zo dat de darmen ontzettend belangrijk zijn. Zijn de darmen in goede conditie, is het lichaam ook in goede conditie.

Het middel kun je bestellen bij sommige dierenartsen of via het internet direct bij http://www.puurnatuur.nl

De dosering staat op de site/verpakking. Daar staat ook wel meer over het middel beschreven (ga naar de URL en kies puurnatuur en scroll naar beneden naar dit middel).
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door