Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Cherry
#33213
Hallo allemaal, :)

ik ben al een tijdje lid maar heb enkel nog maar gelezen en gelezen en....
Mijn pup barft al vanaf haar 3 weken.
Ik wil vandaag mijn pup van bijna 4 maanden voor de eerst keer een duifje geven , het duifje weegt ongeveer 250 gram, kan ik dat in zijn geheel geven of moet ik het in stukken knippen.Ze heeft al verschillende soorten gevogelte gekregen maar ik wil toch zekerheid.
Diezelfde vraag geld ook voor kalkoenborst, ik heb ze in mijn diepvries maar ben toch nog een beetje huiverig om het te geven.

Goetjes Gerry
Door aiko
#33217
Mooi dat ik dit zie staan. Ik wilde net een soort gelijk topic starten maar dan van een kip. Mijn honden zijn al wat gewend qua brokken maar zou ik de ridgeback de karkas kunnen geven?

Paul
Door Lizzy
#33218
Kalkoenborst ken ik niet en heb ik nooit gegeven (ik houd niet zo van kalkoenbotten - ik vind ze zo loeischerp. Vandaar dat ik kalkoenbotten eerst maal).

Maar goed, als jullie honden netjes eten, dan is er niks mis met een heel (prooi)dier. Sommige honden kunnen alleen erg truttig doen met een heel dier en weten niet waar ze moeten beginnen. In dat geval kan het handig zijn om het in grote stukken te knippen. En, als het dier (kip bijv) te groot is om in 1 keer te geven, dan is het handig om in tweeen te knippen.

Nou Gerry, ik ben heeeel benieuwd of jouw hond duif eet! Geen van mijn honden lust het en er zijn meer Barfplaatsleden waarbij hun hond(en) weigeren duif te eten!

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 22 dec 2003, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#33221
Hoi Lizzy

ja ik ben ook nieuwsgierig of zij het gaat eten want ik had ook al zoiets gelezen op barfplaats, maar tot op heden heeft ze alles wat ik geef al op, gisteren heeft ze slokdarm (rund)gegeten en dat was in een mum van tijd verdwenen hoor :D. Heeft iemand hier al slokdarm gevoerd? Denk niet dat ik er al iets over gelezen heb.
De kalkoenborst zal ik eerst maar malen dat is wel zo veilig,en het duifje moet nog ontdooien maar ik denk dat ik het toch in zijn geheel ga geven.

Groetjes Gerry
Door Lizzy
#33223
Hoi Gerry, nou ik ben zeer benieuwd! Laat je het ons even weten (of ze het eet)? Ik zou het zelf heel geven. Gaat ze ermee staan trutten, dan zou je het nog in meerdere stukken kunnen knippen.

Runderslokdarm... nee, heb ik nooit gegeven. Ik zou niet eens weten waar ik het moest halen! Hoe zit het met de voedingswaarde van slokdarm?
Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door Cherry
#33257
Hoi Lizzy, ze is er met smaak aan begonnen maar toen de vleugeltjes en de pootjes op waren heeft ze alles terug uitgekotst,dus de boel maar opgeruimd en iets anders uit de diepvries gehaald en nou zit ze hier droevig te kijken want haar eten is weg :'(
De voedingswaarde van slokdarm ken ik niet maar het ziet er niet slecht uit, beter dan long hahaha.
Het is ruim een halve meter lang en heeft een doorsnee van 5-6 cm.Er zit rondom nog een laagje vlees en de pijp zelf kan je vergelijken met een darm maar dan dikker en taaier, er zit ook nog een beetje vet aan en hier en daar een verdikking waarvan ik denk dat het kraakbeen is, duidelijker kan ik het niet beschrijven.
Maar ze is er dol op en ik krijg het gratis. Misschien dat er hier iemand is de voedingswaarde van slokdarm kent?
ff iets anders, wil zo graag een fotoke van Jewel bij mijn profiel zetten maar het lukt me niet.

Groetjes Gerry
Gebruikersavatar
Door Sonja
#33334
Runderslokdarm heb ik nog nooit gegeven. Wel slokdarm van schapen. Maar daar heb ik geen kraakbeen aan kunnen ontdekken. Dan denk ik meer aan luchtpijp.
Door Jolly
#33343
Cherry schreef:
ff iets anders, wil zo graag een fotoke van Jewel bij mijn profiel zetten maar het lukt me niet.

Groetjes Gerry
Gerry, stuur je foto naar mijn mail [email protected] en ik zal het voor je regelen.
Door aiko
#33535
nou ik heb dus vandaag het erop gewaagd. Ik heb ze alle twee een halve kip gegeven. Ging goed, ze lagen er lekker op te knagen. Beter als op een vleugeltje. Nu zijn dit ook grote rassen waarbij een kippevleugel moeilijk vasthouden is ;D
Gebruikersavatar
Door Cherry
#33565
Hallo,

Nou met kip heeft ze geen probleem ze knabbeld het op haar gemak op, zo ook is ze aan de duif begonnen, maar ik denk dat het een beetje zwaar eten is. :-\
Mag ik tijdens de periode dat ze aan't wisselen is ook gewoon bot blijven geven?

Gerry
Door sylvia
#33644
Wat zou dat toch zijn met die duiven dat de honden ze niet eten,als ze ze wel eten dat ze uitgespuugd worden? das toch op zijn minst vreemd ???
De duif die Tijger gevangen had heeft hij ook niet opgegeten,Bridget heeft de duif wel geplukt en er trots mee rondgelopen maar opeten deden ze hem ook niet.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#33680
de fokker waar mijn pup vandaan komt geeft ook duif en daar gaan ze er vlot in ;)
Dus als het de volgende keer weer mis gaat weet ik wel waar de duifjes naartoe gaan, jammer want ik krijg ze gratis ;D,

Gerry
Laatst gewijzigd door Cherry op di 23 dec 2003, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#33772
Ja, ik kon duif ook gratis krijgen! Ze konden ze blijkbaar aan de straatstenen niet kwijt bij de poelier. Maar ik sluit me aan bij Sylvia. Ik vind het ook op ze minst vreemd dat de meeste honden (OK, niet allemaal) het niet moeten of uitkotsen! Wat is dat toch met duif?
Door ziggy
#33774
Vlees van duiven is heel "sterk" zei mijn moeder zaliger steeds.
Als 1 van de kinderen zwaar ziek waren geweest dan kregen ze, na de ziekteperiode, gekookt duivenvlees in kleine porties toebedeelt om aan te sterken.
Misschien is het ook te straf voor de honden?
Groet,
Vic.
Door Lizzy
#33806
Ik denk dat je gelijk hebt Vic. Het is erg donker vlees en het ruikt heel sterk. En ik denk dat de meeste honden dat gewoon niet te eten vinden. En sommige schrokkoppen vinden het zonde om hun eten te laten staan (Whoofertje is daar een goed voorbeeld van - vreetschuur) en die eten het op om even later toch te denken "Ble, bekomt me niet goed die vieze duif. Ik kots 'm er binnen wel even uit, bijvoorkeur op een kleedje".
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 23 dec 2003, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door