Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sofie
#332486
Hey!

Ook voor mijn kat wil ik graag 1 dag in de week samenstellen.
Is het dan voldoende als ik gewoon wat rauw vlees geef? Of moet ik voor een kat ook met groenten,...aanvullen?

Sofie.
Door Sofie
#332582
sylvia schreef: Als je kat groenten lust kun je het geven maar katten hebben zeker geen groenten nodig.
Wat voer je nu en wat wil je die ene dag gaan geven?
Nu momenteel krijgt die nog brokken.
In het weekend ga ik om versvlees (Duck) voor de hond en neem ik gelijk voor de kat ook wat (enkelvoudig).
Dan zet ik hem eerst hierop en als dit goed gaat begin ik met 1 dag te BARFEN.

Wta voor vlees ik zou nemen: geen gedacht van. Ik denk hetzelfde als voor de hond. Dus eens steak, koteletten, lever, soepvlees,... (allesinds niets van het varken).

Sofie.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#332805
Brokken zijn heel slecht voor je kat het is oorzaak nummer 1 voor nierziekten. Misschien zou je kunnen overwegen om s'morgens dan een goed blikvoer te geven of nog beter (als ze het eten) helemaal over op een kvv en barf.


Je kunt inderdaad dan 1 avond een bakje soepvlees geven of een paar kippennekken, of eens een kippenvleugel proberen maar voor een beginnende barf kat kan dat wel eens te veel moeite zijn, maar sommige katten kunnen je erg verbazen.
Door Robian
#332879
sylvia schreef: Je kunt inderdaad dan 1 avond een bakje soepvlees geven of een paar kippennekken, of eens een kippenvleugel proberen maar voor een beginnende barf kat kan dat wel eens te veel moeite zijn, maar sommige katten kunnen je erg verbazen.
Gisteren viel ik nog om van verbazing toen mijn vriend vertelde dat mijn kitten van 15 weken al een kippevleugel had staan verminken en zelfs half op heeft gegeten. :o :o

Roger had zoiets van "wat jij kan, kan ik beter" en heeft toen de rest op gegeten.
En dat terwijl hij een tijdje geleden niet meer aan de kvv wou ruiken ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#333072
Robian schreef: Gisteren viel ik nog om van verbazing toen mijn vriend vertelde dat mijn kitten van 15 weken al een kippevleugel had staan verminken en zelfs half op heeft gegeten. :o :o

Roger had zoiets van "wat jij kan, kan ik beter" en heeft toen de rest op gegeten.
En dat terwijl hij een tijdje geleden niet meer aan de kvv wou ruiken ::)
Mama Phoebe hier was 8 weken oud toen ik een kippenpoot heb opengesneden en haar er mee heb late spelen, ze had zich ingegraven onder het vel en er waren allemaal stukken vlees uit, ze heeft heel hard gewerkt en is nadien heel diep in slaap gevallen ;D
Door Sofie
#333335
sylvia schreef: Brokken zijn heel slecht voor je kat het is oorzaak nummer 1 voor nierziekten. Misschien zou je kunnen overwegen om s'morgens dan een goed blikvoer te geven of nog beter (als ze het eten) helemaal over op een kvv en barf.


Je kunt inderdaad dan 1 avond een bakje soepvlees geven of een paar kippennekken, of eens een kippenvleugel proberen maar voor een beginnende barf kat kan dat wel eens te veel moeite zijn, maar sommige katten kunnen je erg verbazen.
Oh maar versvlees en BARF eet die super graag hoor! Ik had dat eens getest met een stukje van het vlees van hond en het ging héél goed binnen...

Sofie.
Door Anneke V
#334864
Heb jij geluk zeg ;D
Mijn katten eten enkel rood vlees & orgaanvlees...en een delicatesse als konijn of haantje gaat er ook nog in....Maar owee als ik durf kip of Duck te geven :-\

Daar ruiken ze van ver eens aan en that's it!!!!!!!!!

En ik moet hun vlees+botten dan nog malen ::) anders eten ze het ook niet ::) ;D

En oh wee als ik durf de droge brokken weg te nemen of niet te geven....dan wordt er extreem gerevolteerd!!!!!!!!!! :-[
Gebruikersavatar
Door sylvia
#334895
Anneke V schreef: Heb jij geluk zeg ;D
Mijn katten eten enkel rood vlees & orgaanvlees...en een delicatesse als konijn of haantje gaat er ook nog in....Maar owee als ik durf kip of Duck te geven :-\

Daar ruiken ze van ver eens aan en that's it!!!!!!!!!

Proeven jouw katten verschil tussen een haan of een kip ??? ;D ;D ;D
Door Sofie
#336746
Toen ik de eerste keer met Duck begon (was net enkelvoudig pens) rook die er even aan en ging weg. Heb hem even genegeerd en meneer at het andien lekker op. Nu valt hij het echt aan.

Sofie.
Door Sofie
#337789
sylvia schreef: Brokken zijn heel slecht voor je kat het is oorzaak nummer 1 voor nierziekten. Misschien zou je kunnen overwegen om s'morgens dan een goed blikvoer te geven
Wat is een "goed" blikvoer?
Whiskas?

Sofie.
Door Limpy
#1603490
In whiskas zit veel suiker (niet zo goed voor de tandjes) en amper vlees.

O.a. animonda is wel goed blikvoer (alle varianten - ook kuipjes), zit meer vlees in en geen granen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door