Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3333096
Kaio schreef:Werd net Oli aangevallen en gebeten (geluk van dikke vacht) tijdens de wandeling. Door een corgi :o
Die was losgeschoten. Schoenmaat 44 van ML liet hem lossen. Maar daarna wilde die ook nog Fozzy pakken. Gelukkig twijfelde hij net lang genoeg daarmee dat ie door eigenaar werd gepakt. Want Fozzy zal het niet alleen bij grommen laten zoals Oli. En Fozzy is er nog meer van de wap af dan Oli hierdoor.
Maar goed lang leve de dikke vacht!
gelukkig goed afgelopen, maar wat is die corgi levensmoe zeg ::)
Jee wat schrikken :-X
Knuffel voor Oli en Fozzy :-*

constance.blokzijl schreef:Hij wordt vandaag al bezorgd! Dus ga zo naar mijn schoonouders om hem te halen.
Ligt ze inmiddels heerlijk in haar trui te bakken? :D
Door hannabelgje
#3333097
Zoë vond uitslapen niet nodig en wilde iets na 8 uur opstaan. Ik had willen wachten tot de negatieve temperaturen verdwenen waren voor we aan onze zondagwandeling gingen beginnen. Dus besloten om niet te gaan wandelen, maar te gaan fietsen. Zit er in elk geval wat tempo in en is het minder koud. En we zijn minder lang onderweg.
Het was echt koud brrrr. Onderweg heeft Zoë na wat gemopper nog even gespeeld met een Duitse Staande reu. En nu zijn we weer thuis bij de verwarming. Ik ben echt geen fan van deze temperaturen brrrr.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3333100
Eef+doggies schreef:
Jee wat schrikken :-X
Knuffel voor Oli en Fozzy :-*




Ligt ze inmiddels heerlijk in haar trui te bakken? :D
In de postbezorgerapp stond dat hij bezorgd was maar bij mijn schoonouders was nog niets. En we kregen visite dus ik moest weg. Kreeg ik van mijn schoonmoeder een ep dat hij om 5 uur bezorgd was. Dus ik haal hem straks.
Gelijk de meest bizarre nacht met Lola beleefd; gisteravond kon ze bijna niet lopen, kromme rug, ze had ook echt duidelijk pijn. Extra pijnstilling gegeven maar bleef hijgen van pijn. Mee naar bed genomen, op bed getild onder een dekentje gelegd en uiteindelijk viel zij (en ik) in slaap. Om 4 uur werd ik wakker omdat ze aan het piepen van van pijn. Nog een kwart pijnstiller gegeven en zijn we weer even in slaap gevallen. Wakker vanaf 6 uur omdat ze toch weer onrustig was. Dus bedacht dat ik rond 8 uur de dierenarts wel kon bellen want dit was echt te gek. 7.45 springt Lola van bed af, loopt normaal naar de voordeur omdat ze blijkbaar naar buiten wil. Dus ik snel trainingsbroek aan en ga met haar naar buiten waar ze loopt alsof er niets aan de hand is, doet een plas, wil een koekje en loopt weer normaal naar binnen.
Schiet mij maar lek..... er lijkt niets meer aan de hand!
Of het nu de kou is met combinatie teveel gewandeld of iets anders geen idee. Om nu naar de DA te gaan voel ik me ook zo lullig op zondag.... Ik kijk ff hoe het vandaag gaat en hoe ze het straks met d’r trui doet....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3333132
constance.blokzijl schreef:In de postbezorgerapp stond dat hij bezorgd was maar bij mijn schoonouders was nog niets. En we kregen visite dus ik moest weg. Kreeg ik van mijn schoonmoeder een ep dat hij om 5 uur bezorgd was. Dus ik haal hem straks.
Gelijk de meest bizarre nacht met Lola beleefd; gisteravond kon ze bijna niet lopen, kromme rug, ze had ook echt duidelijk pijn. Extra pijnstilling gegeven maar bleef hijgen van pijn. Mee naar bed genomen, op bed getild onder een dekentje gelegd en uiteindelijk viel zij (en ik) in slaap. Om 4 uur werd ik wakker omdat ze aan het piepen van van pijn. Nog een kwart pijnstiller gegeven en zijn we weer even in slaap gevallen. Wakker vanaf 6 uur omdat ze toch weer onrustig was. Dus bedacht dat ik rond 8 uur de dierenarts wel kon bellen want dit was echt te gek. 7.45 springt Lola van bed af, loopt normaal naar de voordeur omdat ze blijkbaar naar buiten wil. Dus ik snel trainingsbroek aan en ga met haar naar buiten waar ze loopt alsof er niets aan de hand is, doet een plas, wil een koekje en loopt weer normaal naar binnen.
Schiet mij maar lek..... er lijkt niets meer aan de hand!
Of het nu de kou is met combinatie teveel gewandeld of iets anders geen idee. Om nu naar de DA te gaan voel ik me ook zo lullig op zondag.... Ik kijk ff hoe het vandaag gaat en hoe ze het straks met d’r trui doet....
Heeft ze niks gegeten zoals een speeltje of zo?
Ooit met Kaio gehad, die was doodziek, buikpijn en ineens niet meer toen zag ik dat ie het ergens verstopt ( bovenop zijn nachthok ::) ) eruit gegooid had. Stukken speelkip dus....
#3333136
Iets opgegeten is bij Lola altijd een optie, veelvraatje. Maar in dit geval denk ik niet, manlief tikte haar gisteravond liefdevol op d’r achterwerk en daarmee jankte ze ook, hij schrok er van. Zei ook heel verschrikt; maar meisje dat was niet hard! Dat kan toch geen pijn doen. Laatste plasje gister de eerste meters loopt ze ook met een bolle rug en moeilijk en hoe meer ze loopt des te beter het gaat, tot ze weer een poos stil ligt. Dus zeg het maar.
D’r trui pas niet.... ik weet niet hoe ze die 60cm hebben gezien maar ik heb een halve hond over.... als alternatief heb ik nu een t-shirt gedoneerd. Kraag iets ingeknipt anders zat dat wat strak, maar ze heeft een laagje aan en de verwarming staat op standje Tjernobyl 23 graden ( ik hoef geen stookkosten te extra te betalen ) Pff kon ze maar praten en zeggen wat er nou scheelde, dan kon ik het oplossen. Ze is nu goed te pas hoor, maar uit voorzorg heb ik een klein rondje gelopen en doe ik wel ff voorzichtig met d’r.....
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3333184
hannabelgje schreef:Kan ze geen blaasontsteking ofzo hebben?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Geen gek idee. Oscar was tijdens zijn laatste blaasontsteking ook helemaal van de waps, janken, bol zitten, onrustig. Overdag ging het beter (maar niet zo uitgesproken beter als bij Lola) dan savonds en snachts.

Wat het ook is, beterschap voor Lola!
#3333200
hannabelgje schreef:Kan ze geen blaasontsteking ofzo hebben?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Heb ik ook al aan zitten denken, of eigenlijk heb ik aan blaas of nierstenen zitten denken. Ik houd d’r als een havik in de gaten, maar eerlijk gezegd is het krap 20 graden in de bungalow, (terwijl hij echt op 23 staat) dus ik blijf toch het idee van kou in combi met artrose zo links/rechts houden. Ze doet het vandaag met shirt veel beter dan gister en we dien vandaag ook voor de kleine stukjes braaf haar dikke jas aan naar buiten.
Door Aprilsnow
#3333308
De buren hebben een pup ::)
Kei lief, mooi hovawart manneke.

Nu komt dus de uitdaging om ons turbo ei in relatie tot honden (sowieso nieuwe afwijkende dingen) maar zeker honden niet continue over de flos te laten gaan als hij lucht van de nieuwe buurman.

Hij gaat nu aan de lijn als we achter in de tuin gaan voor een plasje of om naar kantoor te gaan. Eerste keer liep hij los en kreeg hij de geur van pups in zijn neus toen ze voor een plas buiten waren.
Dat was dus blaffen en rennen langs de klimop :-[

Vandaag had ik m aan de riem, riep ee buurvrouw hallo. Stond ze met pup op het gras. Tammo zitten en kijken tot pup begon te bewegen en hij bijna mijn arm uit de kom trok om naar het open stuk tussen onze afscheiding in te komen. Blaffen, piepen, borstelen. Maakte zo’n indruk op pup dat hij naar binnen stoof :-\

Ik heb nog ff geen flets idee hoe we dit nu weer in goede banen kunnen gaan leiden. Dat mijn vriend nu niet mobiel is helpt ook niet echt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3333310
Aprilsnow, misschien kun je een doek me geur aan de buurvrouw vragen (even een uurtje een handdoek uitlenen). Dan kan hij via de geur de pup al wat leren kennen.
Zal niet de hele oplossing zijn, maar aangezien honden heel erg geurdieren zijn, biedt het wel de mogelijkheid om hem informatie in zich op te laten nemen. Het aanlijnen lijkt me ook slim, daarmee voorkom je dat ie zo heftig wordt. Voor iedereen fijner.
#3333320
Lizetta schreef:ML weggebracht naar zn tijdelijke adres. Zal heel gek zijn de komende 3 maanden...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Bah, wat naar... Hopelijk helpt deze 'pauze' wel om jullie weer een goede start te maken... Sterkte voor jullie

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3333322
Fenixjuh schreef:Bah, wat naar... Hopelijk helpt deze 'pauze' wel om jullie weer een goede start te maken... Sterkte voor jullie

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Het is vooral heel raar om nu 'alleen' thuis te zijn.

Ik weet het op dit moment niet... het kan echt alle kanten op... wat ook kan betekenen dat ik straks in mn eentje verder moet met huis, kind en hond

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Door Aprilsnow
#3333324
Kaela schreef:Aprilsnow, misschien kun je een doek me geur aan de buurvrouw vragen (even een uurtje een handdoek uitlenen). Dan kan hij via de geur de pup al wat leren kennen.
Zal niet de hele oplossing zijn, maar aangezien honden heel erg geurdieren zijn, biedt het wel de mogelijkheid om hem informatie in zich op te laten nemen. Het aanlijnen lijkt me ook slim, daarmee voorkom je dat ie zo heftig wordt. Voor iedereen fijner.
Thanks zat het net ook te bedenken maar deze bevestiging is fijn :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door