Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MillyMol
#3332781
Het drinkpatroon normaliseert zich vast wel weer. Bedenk dat ze een tijd nuchter is geweest en ook een paar ur na de operatie weinig gedronken heeft. Je had het al ergens over droge slijmvliezen en dwingen om te drinken. Dat tekort is ze nu denk ik aan het wegwerken. Ze plast, poept, eet en drinkt!
Gebruikersavatar
Door Ina
#3332782
Heeft ze niet per ongeluk koorts.... waarschijnlijk moeilijk te tempen nu, maar overmatig drinken en zich ongemakkelijk voelen :-\
Hopelijk de naweeën van de narcose/operatie, maar ik zou toch even proberen de temp te controleren
Door Lizzy
#3332806
Spikkelneus schreef:Lizzy, heb jij je al verdiept in een ketogeen dieet voor honden? Ik vind dat erg interessante materie, om een hond met kanker anders te gaan voeren om op die manier de tumorgroei tegen te gaan en tegelijkertijd de hond van voldoende energie en voedingsstoffen te voorzien.
We weten natuurlijk ook nog niet of ze kanker heeft. We hopen dat het goedaardig is.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3332808
Lizzy schreef:We weten natuurlijk ook nog niet of ze kanker heeft. We hopen dat het goedaardig is.
Een goedaardige tumor is net zo goed een tumor. De theorie achter het ketogene dieet is dat de huidige metabole toestand van de hond de tumorgroei mogelijk heeft gemaakt en dat het weghalen van de tumor een goede eerste stap is, maar als je de metabole toestand hetzelfde houdt, de tumor net zo hard terug kan komen. En dat het daarom verstandig is om een ander intern milieu te creeren. (niet mijn theorie, he, ik herhaal alleen wat ik gelezen heb)
Door Lizzy
#3332811
Spikkelneus schreef:Een goedaardige tumor is net zo goed een tumor. De theorie achter het ketogene dieet is dat de huidige metabole toestand van de hond de tumorgroei mogelijk heeft gemaakt en dat het weghalen van de tumor een goede eerste stap is, maar als je de metabole toestand hetzelfde houdt, de tumor net zo hard terug kan komen. En dat het daarom verstandig is om een ander intern milieu te creeren. (niet mijn theorie, he, ik herhaal alleen wat ik gelezen heb)
OK, dank voor je uitleg. Blijf ik me wel afvragen of je geen pancreasontsteking in de hand werkt bij zo'n oudere hond maar ik zal er over gaan lezen, misschien wordt dat vanzelf wel duidelijk!
Door Lizzy
#3332814
Ik heb nu een paar websites gelezen maar wat is het verschil met wat ik nu voer? Ik voer vlees, vleesbot, orgaanvlees, rauwe eieren, rauwe vis en groenten praktisch zonder koolhydraat (bladgroenten en spruitgroenten). Fruit krijgt ze niet, granen krijgt ze ook niet.
Door Eef+Stippels
#3332820
Lizzy schreef:Ik heb nu een paar websites gelezen maar wat is het verschil met wat ik nu voer? Ik voer vlees, vleesbot, orgaanvlees, rauwe eieren, rauwe vis en groenten praktisch zonder koolhydraat (bladgroenten en spruitgroenten). Fruit krijgt ze niet, granen krijgt ze ook niet.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)
Ik zou denken dat Barf een ketogeen dieet is...?


Hoe gaat het vandaag met Linga?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3332823
Quote van ketopet:

At KetoPet, our cancer dogs typically start on a meal plan that’s 82% fat, 17% protein, and 1% net carbohydrates. We start with these percentages as we’ve noticed that dogs are able to get into ketosis quickly with this macronutrient distribution, and they handle the transition well. Even though we typically start with these percentages, every dog is different, and some may need a higher percentage of calories from fat to encourage ketone production and/or improve their disease state (ex: a dog may need upwards of 90% of their calories coming from fat for epileptic seizure control).

dat is nogal een fors verschil met een normaal barf dieet.

https://lookaside.fbsbx.com/file/KetoPe ... W5J7orXGKA

Geen idee of dit een leesbare link is, maar ik copy/paste hem even
Door Eef+Stippels
#3332827
Spikkelneus schreef:Quote van ketopet:

At KetoPet, our cancer dogs typically start on a meal plan that’s 82% fat, 17% protein, and 1% net carbohydrates. We start with these percentages as we’ve noticed that dogs are able to get into ketosis quickly with this macronutrient distribution, and they handle the transition well. Even though we typically start with these percentages, every dog is different, and some may need a higher percentage of calories from fat to encourage ketone production and/or improve their disease state (ex: a dog may need upwards of 90% of their calories coming from fat for epileptic seizure control).

dat is nogal een fors verschil met een normaal barf dieet.

https://lookaside.fbsbx.com/file/KetoPe ... W5J7orXGKA

Geen idee of dit een leesbare link is, maar ik copy/paste hem even
Dat is inderdaad heel wat anders, bedankt voor de info!
Ik weet niet of ik dit aan zou durven...
Misschien bij een tumor die niet weggehaald kan worden en groeit, zoals Yindra had. Kijkend hoe de hond zich erbij voelt.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dat lekker valt, zoveel vet.
Door Lizzy
#3332853
Ik vind het goed gaan met haar. Ze is levendig, heeft trek, ze begint alweer een beetje praatjes te krijgen en haar poepert ziet eruit als nieuw! Soms denk ik wel eens dat mijn dierenarts chirurg voor huisdieren had moeten worden. Het is natuurlijk nog niet genezen maar echt, je ziet alleen dat er iets mis is met haar poepert door de rode likplek van voor de operatie en omdat het haar rondom afgeschoren is. Ik was er natuurlijk bij toen hij de alien uit haar lip sneed en toen stond ik al vol bewondering te kijken naar hoe hij dat deed. Ook daar was na de operatie niets van te zien. En het malle is dat Linga nooit 1 seconden last heeft gehad van die lip. En ook de tussen-teen operatie van Fritzi... Dat was ook al zo'n kunstwerk. En ook daar heeft Fritzi nooit 1 tel last van gehad.

Ach. Aan de andere kant... Ik ben blij dat hij onze dierenarts is en geen chirurg geworden is ergens!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door