Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3267962
De mijne gaat weg! Ik vind het zalig hoor, niks mis mee opzich ik word alleen krankjorum van de etenslucht die de hele dag in huis hangt (open keuken en geen afzuiger). Dus als iemand er nog 1 zoekt? :biggrin2:
Door Tanna
#3332424
Is iedereen nog steeds blij met de slowcooker of gaat de aardigheid er na een tijdje af, net als ik een paar maanden geleden had toen ik de römertopf weer even heb gebruikt? En hebben jullie net als Martine last van de kooklucht?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3332438
Ik heb de mijne nu ruim een jaar en gebruik 'm nog steeds graag. Die etenslucht vind ik juist wel lekker. En ik gebruik 'm juist vaak als ik niet thuis ben, dus dan kan ik daar sowieso geen last van hebben. :biggrin2:
Door BlissSpirit
#3332443
Ben ook nog steeds er blij met mijn slowcooker.
En ja, als hij een tijdje staat te pruttelen, dan ruik je de etenslucht, maar maak alleen maar dingen die lekker ruiken, dus vind het wel lekker
Gebruik hem ook regelmatig. Zo makkelijk.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Door Anne in Zweden
#3332445
Goed dat dit topic weer verschijnt! Ik krijg acuut zin in aardappelen uit de slowcooker - weet ik ook weer wat we vanavond moeten eten. :D

OT: ik gebruik hem veel te weinig, en vraag me af omdat dat komt doordat ik altijd vegetarisch of vegaan kook. Weet iemand een site of een boek oid waar veel vega-recepten voor de slowcooker te vinden zijn?
Door Tanna
#3332447
Anne in Zweden schreef:Goed dat dit topic weer verschijnt! Ik krijg acuut zin in aardappelen uit de slowcooker - weet ik ook weer wat we vanavond moeten eten. :D

OT: ik gebruik hem veel te weinig, en vraag me af omdat dat komt doordat ik altijd vegetarisch of vegaan kook. Weet iemand een site of een boek oid waar veel vega-recepten voor de slowcooker te vinden zijn?
Ik kook ook vegetarisch. Dat kan toch niet zoveel uitmaken?
Door Anne in Zweden
#3332450
Tanna schreef:Ik kook ook vegetarisch. Dat kan toch niet zoveel uitmaken?
Nee, voor de slowcooker niet, maar voor mijzelf. Ik maak vaak gerechten die niet geschikt zijn voor de slowcooker, en daardoor vergeet ik de slowcooker in te zetten voor gerechten die er wel geschikt voor zijn. Komt bij dat ik meestal pas weet wat ik wil koken wanneer ik de koelkast opentrek om te beginnen, en dan is het al te laat om de slowcooker nog in te zetten. :biggrin2:

Wat voor dingen maak jij in de slowcooker? Doet 's receptjes delen?! :D
Door Tanna
#3332459
Anne in Zweden schreef:Nee, voor de slowcooker niet, maar voor mijzelf. Ik maak vaak gerechten die niet geschikt zijn voor de slowcooker, en daardoor vergeet ik de slowcooker in te zetten voor gerechten die er wel geschikt voor zijn. Komt bij dat ik meestal pas weet wat ik wil koken wanneer ik de koelkast opentrek om te beginnen, en dan is het al te laat om de slowcooker nog in te zetten. :biggrin2:

Wat voor dingen maak jij in de slowcooker? Doet 's receptjes delen?! :D
Ik kook nog niks in de slowcooker, ben me nog even aan het oriënteren ;) :biggrin2: . Wat ik normaal gesproken kook is een groentepruttel met tomatenpuree en dan meestal zilvervliesrijst, soms aardappels en heel soms pasta. Maar ja, dat gaat in twee pannen. Ik krijg eens in de paar weken allerlei groente bezorgd door Beterbio en vries dat allemaal rauw in blokjes in, zodat ik elke dag dingen uit de lades kan plukken, van alles door elkaar. We hebben het op het moment - en dat kan nog wel een jaar of twee duren :???: - heel druk met klussen in ons nieuwe huis en ik word helemaal dol van eten koken, ben daar veel te moe en overprikkeld voor 's avonds. De slowcooker stond al op mijn verlanglijstje maar zou nu misschien wel ideaal zijn.
Door Anne in Zweden
#3332467
Tanna schreef:Ik kook nog niks in de slowcooker, ben me nog even aan het oriënteren ;) :biggrin2: . Wat ik normaal gesproken kook is een groentepruttel met tomatenpuree en dan meestal zilvervliesrijst, soms aardappels en heel soms pasta. Maar ja, dat gaat in twee pannen. Ik krijg eens in de paar weken allerlei groente bezorgd door Beterbio en vries dat allemaal rauw in blokjes in, zodat ik elke dag dingen uit de lades kan plukken, van alles door elkaar. We hebben het op het moment - en dat kan nog wel een jaar of twee duren :???: - heel druk met klussen in ons nieuwe huis en ik word helemaal dol van eten koken, ben daar veel te moe en overprikkeld voor 's avonds. De slowcooker stond al op mijn verlanglijstje maar zou nu misschien wel ideaal zijn.
O, dan is een slowcooker zeker ideaal! 's Ochtends als je nog fris bent even alles voorbereiden, cooker aanzetten, 's avonds moe maar voldaan een warme maaltijd!

Ik heb net even op Amazon gekeken, maar er bestaan inmiddels al heel wat vegetarische en vegane kookboeken voor de slowcooker. Heb er meteen 3 besteld. ::) :biggrin2: Is misschien ook een ideetje voor je, een slowcookbook? Want iedere avond groentepruttel lijkt me ook saai worden, of niet?
Door Tanna
#3332480
Anne in Zweden schreef:O, dan is een slowcooker zeker ideaal! 's Ochtends als je nog fris bent even alles voorbereiden, cooker aanzetten, 's avonds moe maar voldaan een warme maaltijd!

Ik heb net even op Amazon gekeken, maar er bestaan inmiddels al heel wat vegetarische en vegane kookboeken voor de slowcooker. Heb er meteen 3 besteld. ::) :biggrin2: Is misschien ook een ideetje voor je, een slowcookbook? Want iedere avond groentepruttel lijkt me ook saai worden, of niet?
Elke avond groentepruttel bevalt best! Ik varieer wel, Indiaas, Italiaans, Marokkaans, noem maar op. Ik heb zo'n 40 verschillende kruiden en specerijen staan dus ik kan alle kanten op.
Door Anne in Zweden
#3332606
Tanna schreef:Elke avond groentepruttel bevalt best! Ik varieer wel, Indiaas, Italiaans, Marokkaans, noem maar op. Ik heb zo'n 40 verschillende kruiden en specerijen staan dus ik kan alle kanten op.
O geweldig, jij bent nog erger dan ik! ;D
Door boskat
#3332672
Cake er al in gemaakt,dessert appeltaart ook al,brood en je kunt er ook yoghurt in maken las ik net ,ook uitproberen,
Snert maak er in,je hoeft niet te roereen ,wordt heerlijk. ,natuurlijk ook hachee,pulled pork een hele kip indische hachee ,daging smoor,sauzen voor pasta,je kunt er ook aardapplen en groenten in koken,nog niet geprobeerd
En natuurlijk soep ,eerst bouillon erin maken ,heeerlijk en nog veel meer gerechten,gebruik de slowcooker heel vaak,heb er 3 een kleine Andrew James,van 1,5 liter een grotere van ik denk 4,7 l en eentje van dik 6 liter ,daar. kook ik de snert in ,de klein
Andrew James nu vaak voor stoofpotje voor ons 2en en de iets grotere die ik het langst heb merk Crockpot ook voor stoofpotjes etc ,daaar blijft van over en gaat dan de vriezer in.kortom gebruik bijna mijn halogeen/keramische kookplaat niet meer
Door Tanna
#3332680
boskat schreef:Cake er al in gemaakt,dessert appeltaart ook al,brood en je kunt er ook yoghurt in maken las ik net ,ook uitproberen,
Snert maak er in,je hoeft niet te roereen ,wordt heerlijk. ,natuurlijk ook hachee,pulled pork een hele kip indische hachee ,daging smoor,sauzen voor pasta,je kunt er ook aardapplen en groenten in koken,nog niet geprobeerd
En natuurlijk soep ,eerst bouillon erin maken ,heeerlijk en nog veel meer gerechten,gebruik de slowcooker heel vaak,heb er 3 een kleine Andrew James,van 1,5 liter een grotere van ik denk 4,7 l en eentje van dik 6 liter ,daar. kook ik de snert in ,de klein
Andrew James nu vaak voor stoofpotje voor ons 2en en de iets grotere die ik het langst heb merk Crockpot ook voor stoofpotjes etc ,daaar blijft van over en gaat dan de vriezer in.kortom gebruik bijna mijn halogeen/keramische kookplaat niet meer
En welk merk vind je het best?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3332687
Ik heb, net als Anne, een dringend tekort aan keukenspul. Maar een slowcooker is toch gewoon een pan met een stekker?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door