Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cockerlover
#3332199
Greece schreef:Wat ook kan, ik zeg met nadruk kan, meespelen is een vaccinatie. Heeft ze een vaccinatie gehad en zo ja welke?
Neen, ik heb laten titeren en toen was er geen vaccinatie nodig. Ook geen ontworming of teken- en vlooientabletten of pipetten. Dat vroegen de fokker en de holistische DA ook meteen.

@Pike, kan stress een oorzaak zijn?
Gebruikersavatar
Door pike
#3332203
Vaccinaties is ook zoiets ja. Maar ook dat is oh zo moeilijk.

Vroeger liet ik mijn honden vaccineren tegen Weil. Op een goede dag ging ik dus met 3 honden naar de da voor een Weil vaccinatie. Duc had ik alleen mee omdat ik hem niet alleen thuis wou laten, ik wou voor hem geen vaccinatie vanwege zijn epilepsie. Dat was een kleine discussie met de da maar Duc werd dus niet geēnt. Een paar dagen later kreeg hij een toeval. Als ik toen wèl had laten enten, had ik zonder ook maar enige twijfel de vaccinatie aangewezen als de trigger. Terwijl dat dus niet het geval was geweest.

Omdat wij altijd naar het buitenland gaan met vakantie, werd Duc op een gegeven moment wel geënt voor Rabies. Die had hij al eens eerder gehad zonder problemen. Maar, een paar dagen na de enting had ik een doodzieke hond. Heftige koortsaanvallen. Oorzaak: de vaccinatie. Die mocht hij volgens de da nooit meer krijgen. Hij had nog maanden na vaccinatie heftige koortsaanvallen, afgewisseld met momenten van ondertemp. De neuroloog zei: dat kan niet. Hij kan reageren op een vaccinatie, maar niet nog maanden later. Toen bleek dat zijn serumspiegel voor bromide te hoog was. Dat was volgens de neuroloog de oorzaak van zijn koortsaanvallen en niet die vaccinatie.
Drie jaar later. De rabies van toen niet meer geldig. Dus wilden wij met vakantie gaan dan zou Duc gevaccineerd moeten worden. Volgens de neuroloog was dat geen enkel probleem. Ik heb hem toen laten vaccineren, met lood in mijn schoenen. De hond is echter geen seconde ziek geworden. Dus ook hier was het niet de vaccinatie die hem ziek gemaakt had.
En ik wil dus echt niet zeggen dat vaccinaties een hond nooit ziek kunnen maken, maar wat ik wel wil zeggen is dat je niet te snel moet zijn met conclusies trekken. Niet alles is wat het lijkt te zijn.
Door Greece
#3332209
Sorry Pike maar niemand trekt hier te snel conclusies. Het was een suggestie omdat vaccinaties wel een trigger kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Door pike
#3332217
Sorry, teruglezend zie ik dat ik die slotopmerking niet goed heb neergezet. Het was in zijn algemeenheid bedoeld, niet specifiek voor vaccinaties. :D
Door Bosliefje
#3332263
pike schreef:Mag ik vragen hoe je er achter bent gekomen dat hij op kip reageerde?
Heeft hij geen aanvallen meer gehad nadat alle kip uit het menu verwijderd is? Met of zonder medicatie?
Rund wordt ook vaak als boosdoener aangewezen, en paard heb ik ook al voorbij zien komen.
Wat zeker wel een oorzaak kan zijn op het gebied van voedsel dat zijn koolhydraten. En die zitten dus ook in alle koekjes en snoepjes en kluiven. Koolhydraten schrappen is altijd wijs. Er zijn honden die aanvalsvrij worden als van brok overgeschakeld wordt naar vers zonder koolhydraat.
Ik hield een dagboek bij. Omdat ik toen (eigen geslachte) kip voerde, bleek ze elke keer nadat ze van die kip gekregen had een aanval te hebben, meestal diezelfde avond nog.
Het bewijs was uiteindelijk dat ze tijdens een lunch met vrienden van iemand een stukje van de vleeswaren kreeg. Dat bleek kip te zijn. Binnen no time lag ze onder tafel te spartelen.
Toen zeiden dierenartsen nog dat voeding er geen invloed op kon hebben. Alleen mevrouw Vroon uit Oisterwijk hield een slag om de arm.
De epilesie was niet echt weg, maar ze had geen grote aanvallen meer. Wel af en toe een absence, of een trekkend pootje, dat soort kleine dingen. Ze is zonder veel problemen en zonder medicijnen 16 jaar en een paar dagen oud geworden. ( ze is in 2005 dood gedaan, dus dit verhaal speelt wat langer geleden)

Omdat ik alle kant en klare dingen toen uit haar dieet heb gehaald, kan dat ook een (mede) oorzaak van aanvallen zijn geweest. Ze kreeg wel soms brood bij haar vlees, dat gaf dus geen grote aanvallen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3332271
Bosliefje schreef:Ik hield een dagboek bij. Omdat ik toen (eigen geslachte) kip voerde, bleek ze elke keer nadat ze van die kip gekregen had een aanval te hebben, meestal diezelfde avond nog.
Het bewijs was uiteindelijk dat ze tijdens een lunch met vrienden van iemand een stukje van de vleeswaren kreeg. Dat bleek kip te zijn. Binnen no time lag ze onder tafel te spartelen.
Toen zeiden dierenartsen nog dat voeding er geen invloed op kon hebben. Alleen mevrouw Vroon uit Oisterwijk hield een slag om de arm.
De epilesie was niet echt weg, maar ze had geen grote aanvallen meer. Wel af en toe een absence, of een trekkend pootje, dat soort kleine dingen. Ze is zonder veel problemen en zonder medicijnen 16 jaar en een paar dagen oud geworden. ( ze is in 2005 dood gedaan, dus dit verhaal speelt wat langer geleden)

Omdat ik alle kant en klare dingen toen uit haar dieet heb gehaald, kan dat ook een (mede) oorzaak van aanvallen zijn geweest. Ze kreeg wel soms brood bij haar vlees, dat gaf dus geen grote aanvallen.
Dank je wel voor dit verhaal. Hieruit blijkt ook hoe belangrijk het is om alles op goed op te schrijven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door