Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SabenJin
#333116
Over het algemeen krijgt Jin dus energique vlees (wat wel prijzig is vind ik, vooral in de toekomst met 2 honden).
Nou was ik dus het weekend vergeten vlees te halen en had ik dus niks meer. Op maandag zit de dsz dicht dus heb ik maar weer even voor de hele week rodi gehaald, compleet en pens, de hele week krijgt ze dus compleet rund & groenten is het volgens mij en 2 dagen heeft ze pens gehad, maar nou vroeg ik mij of ik dat niet wat vaker kon doen. Gewoon energique geven bijvoorbeeld maar ook een paar dagen rodi (goedkoper), of duck wat er ook maar te vinden is hier in de buurt. Ik wil namelijk wel wat meer vleessoorten gaan proberen, maar is dat slecht voor de hond of niet? Kan je het beter bij 1 soort houden?

Van de week heeft ze haring gehad. Ik ging zelf over mn nek maar ze vond het heerlijk. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze het zo nog weer krijgt..... :-[

Wat zijn nou over het algemeen de kosten van het vers vlees wat jullie de honden geven. Ik ben benieuwd naar de verschillende soorten en de prijzen daarvan, zodat ik wat kan vergelijken.

Ik betaal voor energique dus 3 euro voor 1 kilo. Ik heb al gevraagd of het goedkoper was als ik meer inkocht, maar dat was bij hun dus niet het geval.
Door amber2
#333124
Nee hoor het is geen probleem om verschillende soorten te mengen en/of regelmatig af te wisselen, tenzij blijkt dat je honden er niet tegen kunnen maar dat komt niet vaak voor volgens mij. Ik wissel zelf ook verschillende merken af. Ik betaal (bij groothandel of via verkooppunt Carnibest, bij afname van minimaal 50 kg):

-Carnibest : 2,40 per kilo
-Energique nr.1: 2,30 per kilo
-Duck: 1,70-2 euro per kilo (afhankelijk van de soort en bij afname van minimaal 160 kg, anders is het ietsje duurder per kilo)
-Rodi: 2,50-3 euro per kilo (koop ik eigenlijk nooit omdat ik de andere merken dus goedkoper kan krijgen)
Door Doedels
#333127
[quote="SabenJin"]
Over het algemeen krijgt Jin dus energique vlees (wat wel prijzig is vind ik, vooral in de toekomst met 2 honden).
Nou was ik dus het weekend vergeten vlees te halen en had ik dus niks meer. Op maandag zit de dsz dicht dus heb ik maar weer even voor de hele week rodi gehaald, compleet en pens, de hele week krijgt ze dus compleet rund & groenten is het volgens mij en 2 dagen heeft ze pens gehad, maar nou vroeg ik mij of ik dat niet wat vaker kon doen. Gewoon energique geven bijvoorbeeld maar ook een paar dagen rodi (goedkoper), of duck wat er ook maar te vinden is hier in de buurt. Ik wil namelijk wel wat meer vleessoorten gaan proberen, maar is dat slecht voor de hond of niet? Kan je het beter bij 1 soort houden?

[/quote]Als jouw hond geen spijsverteringsproblemen heeft, kan je rustig verschillende soorten kvv door elkaar voeren. Er zijn meer barfplaats leden die dat doen. Heb je twijfels, dan kan je eerst een tijdje de ene soort voeren en kijken hoe jouw hond het er op doet. Daarna een tijdje de andere soort. Als de hond het goed doet op beide soorten, dan kan je ze door elkaar voeren.
Door SabenJin
#333129
Ik geef dan bijvoorbeeld wel een hele dag rodi of een hele dag enerugique zeg maar. Ik ga die 2 dan niet op een dag met elkaar mengen zeg maar hoor.....

Ze krijgt normaal 6 plakken, maar ik wil toch gaan kijken hoe ze het op 8 plakken gaat doen..... Ik heb er nu dus ook 6 rodi compleet plakken uitliggen en 2 plakken pens.
Ik doe dan wel 3 plakken compleet met een plak pens samen, puur om te kijken hoe het gaat......
Door SabenJin
#333199
ik ben daar volgens mij niet zo'n held in en kost ook veel tijd volgens mij :-[ al die afwegingen en hoeveelheden lijtk em best moeilijk.
Door Peet
#333214
Als je regelmatig KVV geeft, kan je best een keertje rommelen hoor. Voorbeeldje: mijn honden krijgen ca 4 dagen per week Bibi of Cb, soms afgewisseld met Smuldier. Dan 1 keer per week een lap pens met komkommer en yoghurt, De andere keer een runderstrot of kippenekken. Eventueel een rauw eitje erbij, of wat sardientjes.
Dus het is niet zo lastig hoor.

En ter afwisseling is een lap pens een prima maaltijd ;). Dat kost net zo veel tijd als een pakje Rodi ondtdooien.
Door Anneke V
#333250
[quote="SabenJin"]
ik ben daar volgens mij niet zo'n held in en kost ook veel tijd volgens mij :-[ al die afwegingen en hoeveelheden lijtk em best moeilijk.
[/quote]

Je kan ook in de week kvv geven & in de weekends vers vlees....dan moet je niet zo nauwkeurig letten op al die percentages omdat hij in de week zijn kvv krijgt...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door