Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door daanentous
#332845
Pino heeft al 24 uur niet meer gepoept en ik begin het nu toch een beetje benauwd te krijgen. Dinsdagavond heeft hij nog een kippennekje gehad, en woensdag heeft hij nog wel gepoept rond een uur of 12 'smiddags. daarna dus niet meer. Vanmorgen heeft hij wel gewoon gegeten (carnibest) en hij lijkt verder ook niet ziek. Maar dit kan toch niet goed zijn. Help, wat zal ik doen? iets laxerends geven (lever of zo?) of direct naar de DA? Tips graag!
Door geer
#332847
Mwah...zolang hij niet ziek lijkt, goed eet en drinkt, niet braakt en vrolijk is, zou ik het gewoon even aankijken...
Door EstherVanPuck
#332849
Ik ga ook niet dagelijks.....

Zelf ben ik ook heel alert hoe vaak Puck haar behoefte doet, maar eens een dagje niet zou ik me nog geen zorgen over maken hoor. Kijk het even aan.
Door Lizzy
#332850
Mijn kat Snuf heeft onlangs een periode gehad waarbij ze drie/vier dagen niet poepte. En zolang ze dus inderdaad levendig zijn en niet overgeven: kijk je het gerust nog maar aan hoor. Met die kippennek kan echt niks fout gegaan zijn. Hooguit is de ontlasting hier iets harder van geworden. Geef Pino desnoods wat laxerends. Ik heb hier gemerkt (bij de kat) dat een rauwe eierdooier goed laxeert. Lever laxeert ook heel goed. En gedroogde pruimen ook.
Door daanentous
#332851
Ik ben van Pino gewend dat hij zeker 4 ker per dag poept, vandaar. Mijn andere hond, poept idd. ook veel minder. Maar 24 uur is voor Pino echt zeer ongewoon.
Maar misschien ben ik wel vreselijk overbezorgd :-[
Het vervelende is dat ik straks naar mijn werk moet en dat ze dan een uur of 4/5 alleen zijn. Je kunt je voorstellen dat ik dan niet zo rustig zit :-\
In iedergeval bedankt voor jullie geruststellingen.
Door daanentous
#333190
Hallo,

Ik wilde nog even laten weten dat Pino gisteravond rond 22:00 uur eindelijk weer heeft gepoept ;D
Hij heeft dus ruim 34 uur niet gepoept :o
Maar gelukkig is alles nu weer zo als het hoort. Nou ja, het was wel een beetje dun, maar ja, wat wil je met die lever en sardientjes en olie :P :-X
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#333201
daanentous schreef: Hallo,

Ik wilde nog even laten weten dat Pino gisteravond rond 22:00 uur eindelijk weer heeft gepoept ;D
Hij heeft dus ruim 34 uur niet gepoept :o
Maar gelukkig is alles nu weer zo als het hoort. Nou ja, het was wel een beetje dun, maar ja, wat wil je met die lever en sardientjes en olie :P :-X
Fijn, dan hoef je je daar niet meer ongerust over te maken.
Jane hier slaat ook regelmatig een dagje over hoor. ;)
Door Lizzy
#333289
daanentous schreef: Hallo,

Ik wilde nog even laten weten dat Pino gisteravond rond 22:00 uur eindelijk weer heeft gepoept ;D
Hij heeft dus ruim 34 uur niet gepoept :o
Maar gelukkig is alles nu weer zo als het hoort. Nou ja, het was wel een beetje dun, maar ja, wat wil je met die lever en sardientjes en olie :P :-X
Nou, gelukkig is het er weer uit :D! En ja, van lever en sardientjes en olie gaat inderdaad vrijwel iedere hond een beetje in meer of mindere mate aan de slinger.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door