Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sonja
#3331754
Ik heb een klein ongelukje gehad met een fles hondenshampoo (Ultimate van Double K). Er is een flinke druppel op de bekleding van de auto gekomen. De auto ruikt nu wel lekker, maar er zit wel een vlek op de stoel. Ik twijfel of en zo ja hoe ik die er uit kan krijgen. Wat zouden jullie doen? Met water boenen? Of maak ik de vlek dan alleen maar groter? Bekledingreiniger (HG?) erop los laten? Of iets van Vanish?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3331762
Zoekopdrachten zijn wel grappig want ik vind dan vooral veel voorbeelden hoe je vlekken kunt verwijderen mét shampoo, maar niet ván shampoo. Maar ben wat huiverig voor water omdat dit een enorm geconcentreerde shampoo is en ik bang ben dat het inderdaad erg gaat schuimen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3331766
Ik zou het toch ook gewoon met water doen.
Kan wel zijn dat je er een uurtje en heel wat teiltjes water over doet, maar zo gaat ie er op den duur zeker uit. Met chemische middelen is het maar de vraag wat het geeft...

Kan wel zijn dat die ene zetel properder wordt dan de andere. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3331768
Ach, het is een zwarte bekleding met een grijs spikkeltje en die auto is nog nieuw, vandaar dat ik die vlek zo ergerlijk vind. Maar heel vuil kan het nog niet zijn, dus kleurverschil zal wel meevallen.
Door Anneloog
#3331782
Zou de vlek natspuiten met koud schoon water en dan blijven droog deppen met een sterke schone zeem of papier wat je er voorzichtig oplegd steeds niet wrijven, eventueel beetje azijn ( gewone heldere witte keuken azijn) in het water doen om de shampoo goed weg te krijgen.
Door inni
#3331790
Ik zou met een natte doek en lauw water gaan wegdeppen. Probeer 's met een beetje shampoo of de schuim weggaat of verminderd met een gewone blok zeep. Misschien kan je dan het schuim remmen met zeep van de blok. ik denk overigens niet dat de shampoo een vlek gaat nalaten als je hem uitgespoeld krijgt.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3331794
Siberienne schreef:Sinds ik dat gedaan heb slaat mijn auto stoel steeds wit uit ... ziet er niet uit...
Dan doe ik die maar even niet.

Ik denk dat het inderdaad een kwestie van goed uitspoelen is. Maar dat kan nog knap lastig zijn met dit type shampoo van 1:50. :-\
Gebruikersavatar
Door doranto
#3331804
Zou ook gewoon met schoon lauw water net zolang deppen tot het weg is.
Wat maakt het trouwens uit als het daarbij wat zou gaan schuimen? Schuim is eigenlijk wel handig, dan weet je gelijk of alles weg is (als het niet meer schuimt).
Ik zou echt lang doorgaan tot alles weg is. Want als de shampoo blijft zitten, trekt dat juist vuil aan en zal het een vieze vlek worden.
Is een waterzuiger niet handig? Dat je het steeds wat nat maakt en gelijk opzuigt?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door