Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3330913
Je hebt ook inductie platen met wokbranders, tis maar wat je uit wilt geven he :biggrin2:

Ik heb overigens wel het idee als ik het vergelijk met simpele gasplaten van mijn ouders of vakantiehuisjes dat mijn inductie echt warmer wordt. (daarnaast ook 1000x beter te regelen)
Door eelke
#3330923
hannabelgje schreef:Water koken in magnetron is zeker vloeken in de kerk?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Haha nee, dat kan er prima vanaf met onze zonnepanelen! Goed idee!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3330925
net was er op de terugweg van mijn landelijke wandeling in het zonnetje :) een traktor mest aan het uitrijden.
En Maci dacht, jaa joepie :D ROLLEN! Had hem een paar keer halverwege opgevangen, nu ruik ik er zelf ook naar ::)
Door Anne in Zweden
#3330931
eelke schreef:Haha nee, dat kan er prima vanaf met onze zonnepanelen! Goed idee!
Ikea heeft voor ca. 40 euro losse inductieplaatjes. Ik heb daar twee van, omdat ik in de zomer het houtgestookte fornuis niet gebruik. Heb je inductie voor snel water koken (en retesnel gaat het, geloof me!). Hoewel je voor minder dan 40 euro waarschijnlijk ook wel een nieuwe waterkoker kunt vinden. ;D

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... ekookplaat
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3330934
Eigenlijk is verhuizen stom, alles inpakken en wachten tot je het met een busje naar de opslag kan rijden (in ons geval )
En voor mijn stresskip is het helemaal stom, helemaal van de leg istie. Veel uitvallen naar Lola, wat normaal eens 1 a 2 x per week is, doet hij nu 3 a 4 x per avond. Dus voor Lola is verhuizen ook stom. En de stresskip heeft vannacht ook nog gekotst....
Pff en ik weet ff niet meer hoe ik hem kan ondersteunen. Denk dat ik maar weer ff een adaptil stekker haal, ik weet alleen niet meer waar ik de stekker heb gelaten....
Door Too
#3330946
Anne in Zweden schreef:Ikea heeft voor ca. 40 euro losse inductieplaatjes. Ik heb daar twee van, omdat ik in de zomer het houtgestookte fornuis niet gebruik. Heb je inductie voor snel water koken (en retesnel gaat het, geloof me!). Hoewel je voor minder dan 40 euro waarschijnlijk ook wel een nieuwe waterkoker kunt vinden. ;D

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... ekookplaat

Jaa dat is echt een superfijn ding!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3331002
Ik kocht altijd mijn ebooks bij bolpuntcom. Ik heb een kindle, maar het bestand omzetten was zo gebeurd en ging altijd prima. Koop ik gister een boek, kan dat opeens niet meer. En dat staat nergens. Dus ik heb nu een klacht ingediend.

Aangezien mijn papierrollen ook op een financieel debacel zijn uitgelopen, baal ik dubbel. Al dat geld down the drain :'( Hopelijk lost die dikke blauwe kerel het fatsoenlijk op.
Door zurca
#3331010
Tien jaar gelden oud dijkhuisje gekocht. Helemaal leeggetrokken en alles opnieuw opgebouwd. Omdat wij beide geen achtergrond in de bouw hebben ga je advies inwinnen bij een partij waar je als particulier al snel terecht komt; De bouwmarkt. Wel waren we zo slim om bij meerdere dezelfde vragen te gaan stellen.
Met onze houten ondervloer waarop wij laminaat gingen leggen was overal het advies om dampdicht folie op de ondervloer te leggen. Op onze vraag wat dat dan deed met optrekkend vocht werd allemaal van tafel geveegt.

Nu dus tien jaar later is de vloer in ons trappengat rot...compleet rot....ondervloer weg...balken weg... Fijn advies meneren van de bouwmarkt ::)
Dus nu is ons trappengat een bouwput, de trap steunt op 2 stappels stenen en wij camperen in eigen huis op de benedenverdieping. Hopelijk ligt er vanavond nieuwe balken en een ondervloertje. Laminaat gaat er ook weer op, dit keer zonder dampdichtfolie :P
Door zurca
#3331011
Ohja...beangstige gedachten is dat we overal een houten ondervloer hebben en overal dampdicht folie gebruikt hebben :-X
Als het trappengat weer oke is gaan we maar eens voorzichtig een stukje laminaat in de woonkamer weghalen en dan maar hopen dat alles oke is :angel2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3331017
Eel, je mag hier wel eens je brouwpan komen uitproberen. Ik heb inductie met 2 powerzones. Kan je kijken of je pan het doet en hoe snel het gaat.
Door Siberienne
#3331018
zurca schreef:Tien jaar gelden oud dijkhuisje gekocht. Helemaal leeggetrokken en alles opnieuw opgebouwd. Omdat wij beide geen achtergrond in de bouw hebben ga je advies inwinnen bij een partij waar je als particulier al snel terecht komt; De bouwmarkt. Wel waren we zo slim om bij meerdere dezelfde vragen te gaan stellen.
Met onze houten ondervloer waarop wij laminaat gingen leggen was overal het advies om dampdicht folie op de ondervloer te leggen. Op onze vraag wat dat dan deed met optrekkend vocht werd allemaal van tafel geveegt.

Nu dus tien jaar later is de vloer in ons trappengat rot...compleet rot....ondervloer weg...balken weg... Fijn advies meneren van de bouwmarkt ::)
Dus nu is ons trappengat een bouwput, de trap steunt op 2 stappels stenen en wij camperen in eigen huis op de benedenverdieping. Hopelijk ligt er vanavond nieuwe balken en een ondervloertje. Laminaat gaat er ook weer op, dit keer zonder dampdichtfolie :P

Ohw lekker zulke adviezen! Sterkte ermee en duimen draaien dat de rest meevalt qua rot/schade...
Door vagebond
#3331027
Even klagen ja: vanmorgen was ik heerlijk aan het wandelen met mijn 3 teckels, kom ik haar met die 2 ridgebacks weer tegen. Helaas hadden die beesten ons al gezien en kwamen ze als 2 blaffende en grommende projectielen op ons afgestormd. Twee teckels had ik snel bij me, Gina werd overhoop gelopen en zaten ze achterna. Gelukkig kwam ze naar me toe om steun te zoeken. Grrr, en dan nog zeggen dat ik gewoon de honden moet loslaten, ze heeft die krengen echt niet onder controle. Zelfs toen ze me voorbij was, kwamen ze nog een keer. Ik kon niets uitbrengen, daar baal ik nog het meeste van. Morgen neem ik een stok mee. Die ene hond kwam laatst uit haar auto op mij afrennen grommend en blaffend en sprong tegen me op. Ik was niet blij. Zij kwam nl. net aan en wij gingen net weg. Gelukkig had ik toen net de teckels veilig in de auto. En gewoon niets zeggen, dat is normaal volgens haar. Ik word er echt pissig van.
Door eelke
#3331032
koekje schreef:Eel, je mag hier wel eens je brouwpan komen uitproberen. Ik heb inductie met 2 powerzones. Kan je kijken of je pan het doet en hoe snel het gaat.
Gewoon even google'en kan natuurlijk ook ::) 'geschikt voor inductie'.

Ik ga mijn meneer even op zijn kop geven voor zijn metaal-kennis (haha) en de keukenplanner van ikea downloaden. Volgens mij valt er gewoon te berekenen hoeveel vermogen er nodig is om hoeveel liter aan de kook te krijgen.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3331033
Mijn collega is ziek >:(
Tsjah, ik heb ivm carnaval wat geschoven met mijn dagen en van het weekend lopen opscheppen dat ik 2 weken 2 dagen vrij ben... :( Nu dus niet meer...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door