Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door enya13
#3281943
dat onrustige en maar willen blijven lopen vindt ik niet bij gvs passen. het had nu toch al beter moeten gaan. de prednison had ook al wat moeten doen nu mocht er een ontsteking in de hersenen zitten. is er gekeken naar meningitis?
net als lizzy zegt; jullie hebben hem een kans gegeven en knapt hij niet op, dan zou ik hem laten gaan, mede omdat hij toch al niet lekker in zijn vel zat.
beter een week te vroeg, dan een dag te laat.
rot beslissing altijd weer! sterkte!
Gebruikersavatar
Door Laika
#3284448
Even een update over Aiuto.
Het is nu 2 weken geleden dat hij die GVS/hersenbloeding of tia heeft gehad.
Intussen loopt hij al een stuk beter. Bij onverwachte bewegingen (niesen, snel omdraaien) valt hij wel nog bijna om.
De oogbeweging was na een paar dagen al minder. De scheve kopstand wordt nu ook minder (hij kan al weer een beetje naar boven kijken). Gelukkig is de onrust heel veel minder geworden (dat was echt het ergste om aan te zien).

We zijn er achter gekomen dat zijn onrust erg versterkt wordt door de tv. Die laten we voorlopig maar uit staan.
In de weken voor de "aanval" werd hij al een beetje kieskeurig bij het eten. Na dit hele gebeuren eet hij heel slecht. Ik heb hem verschillende smaken en soorten KVV en Barf onderdelen voorgezet maar hij draait gewoon zijn kop weg. Bij een gezonde hond zeg ik makkelijk: morgen weer een dag! maar nu moest hij echt wel wat voeding binnenkrijgen dus nu eet hij redelijk van een koolhydraatarme brok. Ik blijf wel steeds vers aanbieden maar verder dan lever, hart, (soms) sardines en ei komen we nog niet.

Een extra minpunt van de brok vind ik ook dat je er niet makkelijk iets extra's doorheen kan doen. Dan blieft hij gelijk die brokken ook niet meer. Ik gaf altijd kurkuma met peper en kokosolie door zijn eten (kokosolie vond hij ook lekker om zo te eten). Maar dat kreeg ik er ook niet meer in terwijl dat hem nu juist veel goed kan doen. Vanmiddag heb ik eieren (met daarin kurkuma en peper) voor hem gebakken in kokosolie. Dat ging gelukkig wel met smaak naar binnen. Zo blijven we een beetje zoekende. Achteraf zijn we wel blij dat we hem die kans hebben geboden (en dat hij die aangepakt heeft). Zo lang de dementie niet in een rap tempo gaat verergeren kunnen we hier prima mee leven. Dat we gescheiden moeten slapen, niet meer samen met de auto weg kunnen en geen tv meer kunnen kijken? Who cares? :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Laika
#3330776
Vandaag is het precies een jaar geleden dat Aiuto een hersenbloeding of GVS gehad heeft. Het gaat nog steeds goed met hem :)
Hij is nog steeds wat instabiel maar hij kan zich prima redden. Hij rent nog enthousiast achter Seven aan en wandelt per keer 20 min. Veranderingen kan hij nog steeds niet mee omgaan dus is er 24/7 een van ons bij hem. Als hij dan in de war raakt door de dementie dan kunnen we hem uit zijn lus halen en keert de rust weer terug.
Hij is erg kieskeurig geworden met eten. Alleen mager spiervlees van rund, organen en groente gemengd met een blikje sardines of ei eet hij met smaak. 'S morgens wil hij helemaal geen vlees. Dan geef ik hem wat brokken. Ik heb 2 soorten brokken omdat hij zomaar de ene soort niet meer lust maar de andere weer wel. De dementie is niet echt erger geworden. Wel moeten we hem snel buiten doen als zijn staart omhoog gaat en soms ligt er 's morgens een keutel op de keukenvloer. We zijn nog steeds tv loos (maar missen het niet). Hij krijgt veel cbd olie met daarin een druppel slaapolie. Verschillende homeopatische middelen (voorgeschreven door een hom.DA) en wat supplementen om zijn spieren sterk te houden. In oktober hebben we zijn 14e verjaardag gevierd en heeft hij gesmuld van een worteltaart. We zijn elke dag dankbaar dat we hem nog in ons midden hebben en toen niet in hebben laten slapen. Het was duidelijk nog niet zijn tijd.
DSC05807-15x12-web.jpg
DSC05807-15x12-web.jpg (370.31 KiB) 1983 keer bekeken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door